AndyPanda Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Finnes det norske sider hvor denne selges? evt andre rimelige alternativer? Har sett et par steder de selger den, men de var ikke norske og kom over 200kr-grensa om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Har nettopp vore på posten å henta min Desire HD. Den ligger no til lading, kor lenge skal den laddast første gangen ? Til ein får grønt lys ? I pakken frå Telenor sto der att ein skal ladde 12 timar, men fryktar det er ei generell veiledning ? Mvh 76Aki Den skal lades til det lyser grønt ja. Ha i bakhodet at batteriet ikke er "kjørt inn" nå, så ikke forvent god batteritid den første uken. De første dagene jeg hadde min så varte den kanskje én dag. Nå varer den dobbelt så lenge ved moderat bruk. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Jeg har brukt DHD i to uker og merker allerede at skjermen "knirker" når jeg trykker på den, for de meste i hjørnene... Det virker nesten som at skjermen er ødelagt, men er like følsom på touch fortsatt. Er det noen andre som har opplevd at skjermen lager knirkelyd når man trykker litt hardere enn normalt? Man skal jo ikke trykke på skjermen, dette var noe man gjorde når man hadde Touch Resistive skjermer. I og med at det er Touch Capacitive på DHD trenger man jo kun å berøre skjermen såvidt. er jo ikke en trykkskjerm, så la vær å trykk hehe. holder med å såvidt være fysisk borti Lenke til kommentar
garmina Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 (endret) I likhet med de fleste her så har jeg fått mange problemer etter den siste oppdateringen, og tror jeg snart har hatt de fleste som blir diskutert i diverse forum, de jeg har oppdager så langt er: - Telefonen henger og bruker mye batteri, må aktivere USB debugging for å redusere problemet - HTC sense fungerer ikke optimalt. - Synkroniseringen til HTC sense henger seg opp og forårsaker et skyhøyt batteriforbruk, og man må skru av all synkronisering til HTC sense/slette kontoen for å hindre det. - Kalenderen har ved noen anledniger brukt så mye som 30-40 prosent av batterikapasiteten på et full ladet batteri, måtte gå inn å fjerne alle data fra kalenderen og tvangslukke alle kalender prosesser for å stoppe det. - SMS notifikasjoner henger seg opp i varslingsmenyen - periodisk ingen varsling ved mottak av SMS - Kontakter på "Ø" vises under "O" i adressefeltet - Ved mottak av SMS fra 5 sifrete nr type Altin, nettbank, mobiloperatør så vises meldingene som mottatt av en av mine facebook kontakter uavhengig av om jeg velger å vise facebook kontakter i kontakter eller ikke. - Telefonen restarter seg selv med jevne mellomrom, skjer når telefonen ligger i standby i lomma eller bordet. - Ved mottak av SMS så fikk jeg varsling med lyd og lys diode, men når jeg går inn på meldingsapplikasjonen så er det ingen melding, og alle mine meldinger ca 2500 var slettet fra telefonen - Telefonen vibrerer plutselig helt uten grunn, har skjedd opp til flere ganger når jeg bare holder den i hånda Har vært i kontakt med HTC om samtlige problemer, og jeg anser iallefall alle for å være software relaterte om ingen har noen andre konkrete ideer. HTC har også bekreftet dette på mange av feilene. Dette skal være en toppmodell, HTC må virkelig ta dette seriøst og lansere en fix i nærmeste fremtid, dette begynner virkelig å ødelegge inntrykket mitt av en ellers brilliant telefon. Endret 5. januar 2011 av pklethag Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hvilken case/silikon etc bruker dere/anbefaler dere? Har anbefalt den tidligere, men Otterbox Commuter for Desire HD er helt fantastisk. Den gjør ikke mobilen nevneverdig større samtidig som den gir meget god beskyttelse og ser helt rå ut. I pakken følger det med plastikkfilm for skjermbeskyttelse og en pussefille. Dekselet i seg selv består av silikon og et ytre plastikkskjold Kjøper du den der hos otterbox eller har de distrubitører nærmere oss i gnore? Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Noen program spørsmål: - Har lagt inn Launcherpro, og den ser lovende ut. Men jeg klarer ikke legge ut noen profile widget på skjermen, er næmest "avhengig" av å kunne ha den som ligger i sense, hvor man ved enkelt trykk kan skifte mellom lydløs, vibrering og generell. Noen måte å få til det på? - Jeg bruker Ndrive og Navigon, men har litt "problemer" med fotoboksvarsling. På Ndrive varsles det forsåvidt, men den varlser med stemme og lyd, jeg ønsker muligheten for å stille hva slags varsel jeg selv vil ha. Den varsler også litt vel sent. På -navigon får jeg ingen lyd ved varsel, kun at det blinker en rød prikk på skjermen. Noen steder man kan sette på lyd? Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Noen program spørsmål: - Har lagt inn Launcherpro, og den ser lovende ut. Men jeg klarer ikke legge ut noen profile widget på skjermen, er næmest "avhengig" av å kunne ha den som ligger i sense, hvor man ved enkelt trykk kan skifte mellom lydløs, vibrering og generell. Noen måte å få til det på? Jeg bruker Switchpro Lenke til kommentar
Ellevilll Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg lurer på hvordan man opphever synkroniseringer på DHD? Har rotet litt med den og har alle Facebook kontakter og SIM kontakter synkronisert 4-5 ganger. Er det noen enkel måte og fjerne disse på? Lenke til kommentar
stianospur Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Har fått ett stort problem med min telefon nå....Home knappen, menu og tilbakeknappen i bunnen av telefonen virker ikke... og da er telefonen rimelig håpløs å bruke... noen som har vært borti dette og evt. har en fix?? Lenke til kommentar
roar1961 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg har slitt mye med at batteriet tømmes relativt raskt og at wlan-forbindelsen kobles ned etter kort tid, og dette har vært plagsomt siden medio desember og jeg har hittil ment at det kan relateres til siste SW-oppgradering. Jeg har faktisk vurdert å selge telefonen fordi det er for mye plunder for meg, men nå har jeg kanskje funnet feilen med wlan-forbindelsen. Løsningen ser ut til å være slik: Under Innstillinger, Trådløst og nettverk, Trådløsinnstillinger kan jeg trykke meny og velge Avansert. Her finner jeg innstillingen "Soveinnstillinger for trådløst nett", og den sto hos meg på 15 minutter. Det betyr at den etter 15 minutter uten aktivitet i form av tasting vil gå over til mobilnettet. For mitt bruk passer ikke dette i det hele tatt, wlan kan ikke gå i dvale etter 15 minutter og ikke våkne igjen! Jeg har som standard at mobilt nettverk er deaktivert. Jeg kan ikke huske at jeg har sett dette før og kan ikke huske at jeg endret det til 15 minutter, men jeg kan ta feil. Uansett burde wlan-forbindelsen kunne våkne fra dvale når man aktivt bruker telefonen, men det gjør den altså ikke. Jeg har jo sett at batteriforbruket mitt er høyt når telefonen har ligget en stund uten aktivitet. Da kan jeg samtidig se at synkroniseringer har feilet, og wlan er ikke aktivt. Når jeg slår av wlan og deretter slår på igjen dumper det inn med epost fra gmail. Betyr dette at pushtjenesten står og stanger, og forbruker mye strøm fordi den ikke får kontakt? I så fall kan det forklare at telefonen min forbruker mye strøm, hvor det er android system som ligger på 60-70%. Er det flere som har lignende erfaringer? Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Noen program spørsmål: - Har lagt inn Launcherpro, og den ser lovende ut. Men jeg klarer ikke legge ut noen profile widget på skjermen, er næmest "avhengig" av å kunne ha den som ligger i sense, hvor man ved enkelt trykk kan skifte mellom lydløs, vibrering og generell. Noen måte å få til det på? Jeg bruker Switchpro Har innstallert den nå, og ser ut til å være midt i blinken Var masse rart der da, men har kun lagt inn den jeg trengte...foreløpig...Takker! Lenke til kommentar
mkon Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hatt telefonen 2 dager og kommer ikke til å oppgradere den før det kommer en bedre update en den som er ute nå, telefonen fungerer smertefritt og har holdt 31 timer på første lading. Det er langt bedre enn vanlig desire som jeg hadde før. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 2 dager 17 timer siden forrige lading nå! 17% batteri igjen. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) 4 timer, 66% igjen. Et par telefoner og litt trykking, samt endel meldinger. Jaja, lading en gang til dagen tåler jeg. Var verre da den konka på seks timer her om dagen >_> Vil dog påstå at dette er i absolutt dårligste batterilevetid som er akseptabelt på en smarttelefon. Dagens batteriteknologi + strømkrevende hightech komponenter + stor skjerm = dårlig kombinasjon. Endret 6. januar 2011 av M@R7!N Lenke til kommentar
_Talon_ Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) Ser mange skriver om dette med at telefonen vibrerer "av seg selv", dette gjelder vel eksklusivt for dere som har på USB-debugging? I så fall, så har dette så vidt meg bekjent med når kjørende tjenester blir stoppet (eller "terminert") av Android. Dette er (fremdeles såvidt jeg vet) en haptic feedback for folk som utvikler under Android, som et varsel på programustabilitet/-kræsj... Altså ingenting galt med telefonen. Uten at jeg har har sett gjennom bugreportene som lagres tipper jeg dette har med /init-problemet, kalender, syncing som henger osv. Generelt de tjenestene som suger CPU og batteri på telefoner som ikke kjører debug. Det rare er jo at noen DHD-er ikke har disse problemene rett ut av eska... Endret 6. januar 2011 av _Talon_ Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Noen program spørsmål: - Har lagt inn Launcherpro, og den ser lovende ut. Men jeg klarer ikke legge ut noen profile widget på skjermen, er næmest "avhengig" av å kunne ha den som ligger i sense, hvor man ved enkelt trykk kan skifte mellom lydløs, vibrering og generell. Noen måte å få til det på? - Jeg bruker Ndrive og Navigon, men har litt "problemer" med fotoboksvarsling. På Ndrive varsles det forsåvidt, men den varlser med stemme og lyd, jeg ønsker muligheten for å stille hva slags varsel jeg selv vil ha. Den varsler også litt vel sent. På -navigon får jeg ingen lyd ved varsel, kun at det blinker en rød prikk på skjermen. Noen steder man kan sette på lyd? HTC widgets kan kun brukes med HTC sense, som du har bytta ut med Launcher pro. du finner tilsvarende widgets på marked. er litt synd egentlig, da HTC har noen fine widgets. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Jeg har selv opplevd vibrasjonene, og har funnet ut at det er min egen feil. Når jeg drar den opp av lommen, så har jeg en tendens til å komme borti volumknappene. Prøv selv ved å trykke begge volumknappene inn samtidig. Lenke til kommentar
_Talon_ Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 (endret) pressing volume up and down simultaneously starts the /init process in normal mode (hence the lag) and starts a debug dump in USB debugging mode. Three vibrations then indicate that the dump is ready' date=' the txt file can be found in /sdcard/bugreports.[/quote'] Altså, når en prosess/tjeneste går til dump... EDIT: With no debug, pressing two volume control buttons together starts a new init process that subsequently doesn't stop. (I.e. 100% init problem). With debug enabled the two button press causes several vibrations to inform the developer that a file dump is in progress. Endret 6. januar 2011 av _Talon_ Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 I likhet med de fleste her så har jeg fått mange problemer etter den siste oppdateringen, og tror jeg snart har hatt de fleste som blir diskutert i diverse forum, de jeg har oppdager så langt er: - Telefonen henger og bruker mye batteri, må aktivere USB debugging for å redusere problemet - HTC sense fungerer ikke optimalt. - Synkroniseringen til HTC sense henger seg opp og forårsaker et skyhøyt batteriforbruk, og man må skru av all synkronisering til HTC sense/slette kontoen for å hindre det. - Kalenderen har ved noen anledniger brukt så mye som 30-40 prosent av batterikapasiteten på et full ladet batteri, måtte gå inn å fjerne alle data fra kalenderen og tvangslukke alle kalender prosesser for å stoppe det. - SMS notifikasjoner henger seg opp i varslingsmenyen - periodisk ingen varsling ved mottak av SMS - Kontakter på "Ø" vises under "O" i adressefeltet - Ved mottak av SMS fra 5 sifrete nr type Altin, nettbank, mobiloperatør så vises meldingene som mottatt av en av mine facebook kontakter uavhengig av om jeg velger å vise facebook kontakter i kontakter eller ikke. - Telefonen restarter seg selv med jevne mellomrom, skjer når telefonen ligger i standby i lomma eller bordet. - Ved mottak av SMS så fikk jeg varsling med lyd og lys diode, men når jeg går inn på meldingsapplikasjonen så er det ingen melding, og alle mine meldinger ca 2500 var slettet fra telefonen - Telefonen vibrerer plutselig helt uten grunn, har skjedd opp til flere ganger når jeg bare holder den i hånda Phone of the year, would buy again! Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 I likhet med de fleste her så har jeg fått mange problemer etter den siste oppdateringen, og tror jeg snart har hatt de fleste som blir diskutert i diverse forum, de jeg har oppdager så langt er: - Telefonen henger og bruker mye batteri, må aktivere USB debugging for å redusere problemet - HTC sense fungerer ikke optimalt. - Synkroniseringen til HTC sense henger seg opp og forårsaker et skyhøyt batteriforbruk, og man må skru av all synkronisering til HTC sense/slette kontoen for å hindre det. - Kalenderen har ved noen anledniger brukt så mye som 30-40 prosent av batterikapasiteten på et full ladet batteri, måtte gå inn å fjerne alle data fra kalenderen og tvangslukke alle kalender prosesser for å stoppe det. - SMS notifikasjoner henger seg opp i varslingsmenyen - periodisk ingen varsling ved mottak av SMS - Kontakter på "Ø" vises under "O" i adressefeltet - Ved mottak av SMS fra 5 sifrete nr type Altin, nettbank, mobiloperatør så vises meldingene som mottatt av en av mine facebook kontakter uavhengig av om jeg velger å vise facebook kontakter i kontakter eller ikke. - Telefonen restarter seg selv med jevne mellomrom, skjer når telefonen ligger i standby i lomma eller bordet. - Ved mottak av SMS så fikk jeg varsling med lyd og lys diode, men når jeg går inn på meldingsapplikasjonen så er det ingen melding, og alle mine meldinger ca 2500 var slettet fra telefonen - Telefonen vibrerer plutselig helt uten grunn, har skjedd opp til flere ganger når jeg bare holder den i hånda Phone of the year, would buy again! Ikke Desire HD som var Phone of the year, men den vanlige Desire. Når man begynner å få så avanserte systemer/Os på mobiler er det jo nesten en selvfølge at det vil være en del bugs/barnesykdommer. Men dette kommer nok til å bli rettet opp i fremtidige oppgraderinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå