Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til dere som klager over batteritiden: kvitt dere med den og gi meg et tips når dere finner en bedre telefon med bedre batteritid.

Lader sånn stort sett daglig selv om det ikke alltid er nødvendig. Erfaringsmessig er fullt batteri en god start på dagen for både eier og mobil.

Lenke til kommentar

For alle som skulle ha problem med 100% cpu, og at batteriet tømmes på få timer selv uten bruk, etter siste oppdatering:

1: Prøv først å slå av synkronisering av sensekontoen, også inne på kontoinnstillinger, og se om det hjelper. Hvis ja kan du prøve å slå på synkronisering igjen.

2. Hvis det over ikke hjelper, kan det være verdt å prøve å slette sensekontoen og legge den til på nytt.

Det er flere tråder om problemene etter siste ota på

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=755

og løsningen over er basert på erfaringer fra brukerne der.

Lenke til kommentar

Lader sånn stort sett daglig selv om det ikke alltid er nødvendig. Erfaringsmessig er fullt batteri en god start på dagen for både eier og mobil.

Nettopp, det er poenget! Hvis batteriet varer 1,5 dag, vil det alltid by på problem når den halve dagen er gått...varer det minst 1 dag, er det jo ikke noe pes siden man kan lade på natta. Selvfølgelig kan man jo alltids lade hver natt uansett :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg sliter med at det er noe som holder telefonen våken, etter oppdateringen.

har lastet ned Watchdog, den kjører ikke 100% cpu. debug er på.

har nå slettet htcsense kontoen for å se om det gir noe endring.

Klarer ikke å se noe fra batteriinfo heller. når jeg sjekker hva som har brukt batteri, så er det "kjørende" som er 96%! og skjerm som er 58%.

mobilskjermen er slått av. i hele dag måtte jeg slå skjermen av selv.

Lenke til kommentar

Lurer på om det er mange/fler som har opplevd krøll med skjermen?

Fikk min 1. DHD for en uke siden. Hadde en død pixel i skjermen, så fikk byttet den grunnet DOA i dag. Den neste jeg får, har også en død pixel.

Neste telefon sjekker jeg faktisk i butikk, ser ingen død pixel, men ser en når jeg kommer hjem.

SICK. Er jeg sykt sykt uheldig, eller er dette common problem?

BTW, noen som vet om HTC har endret litt på den? De jeg fikk i dag føltes litt annerledes ift powerknappen.

Og. . . er det bare jeg som er pirkete ang. død pixel? hadde dere brydd dere? Jeg føler meg pirkete, men føler jeg kan være det ift et slikt dyrt produkt. Den er jo ikke skjemmende, bare irriterende..

Lenke til kommentar

Mitt batteri ble ikke bedre etter "innkjøringstiden", kjørte USB-debugging og slo av Facebook Sense synkroniseringen som aldri ville stoppe men allikevel var det ikke bra nok.

Leste da en tråd sønnen min viste meg fra XDA men som jeg avviste som nonsens.

Den gjaldt hvordan man kan doble batterikapasiteten med hvordan man lader. Høres komplett ulogisk ut men i fortvilelsen gjorde jeg omtrent som de anbefalte og batteriet mitt har nå doblet kapasiteten. Dette sammenfalt med siste oppgradering så det kan jo være det, eller en kombinasjon men det er kanskje verdt å teste.

1. Lad batteriet over natta.

2. Vent til det har droppet noen prosent og lad på nytt.

Gjenta gjerne dette noen ganger.

Dette var slik jeg gjorde det, den originale oppskriften inneholdt lading påslått og avslått og masse styr.

En av teoriene jeg har sett rundt dette er at det er flere celler, du får 100% og ladingen slutter når første celle er full. Da kan andre være på 60%, ved å lade slik får du til slutt alle på 100% og jeg opplevde at det tok "vinter og vår" før den gikk ned fra 100 til 99.

Som sagt, verdt å teste, men kanskje bare vås....

Lenke til kommentar

Nettopp, det er poenget! Hvis batteriet varer 1,5 dag, vil det alltid by på problem når den halve dagen er gått...varer det minst 1 dag, er det jo ikke noe pes siden man kan lade på natta. Selvfølgelig kan man jo alltids lade hver natt uansett :whistle:

Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til, men lading hver natt gjelder nok for alle nyere telefoner i denne klassen. Kom fra iPhone 4 og den måtte lades hver natt. Det er ikke noe bedre batterikapasitet på den. Det oppleves ikke slik i alle fall.

Uansett så er man aldri langt fra en strømkilde. Jeg har lader hjemme, på kontoret og i bilen. I tillegg har jeg en usb kabel i pc baggen. Savner aldri strøm.. Strøm finner man overalt. Den kan lades i hvilken som helst pc. Bare trykk kun lading så er det ingen problemer.

Lenke til kommentar

Fikk min 1. DHD for en uke siden. Hadde en død pixel i skjermen, så fikk byttet den grunnet DOA i dag. Den neste jeg får, har også en død pixel.

Neste telefon sjekker jeg faktisk i butikk, ser ingen død pixel, men ser en når jeg kommer hjem.

BTW, noen som vet om HTC har endret litt på den? De jeg fikk i dag føltes litt annerledes ift powerknappen.

Og. . . er det bare jeg som er pirkete ang. død pixel? hadde dere brydd dere? Jeg føler meg pirkete, men føler jeg kan være det ift et slikt dyrt produkt. Den er jo ikke skjemmende, bare irriterende..

En kompis fikk nylig denne tlf, og powerknappen er litt skjev og vanskeligere å trykke enn på min. Kan være noe med den nye batchen. Tlf hans virker også litt dårligere skrudd sammen.

Døde pixler har jeg ikke merket noe av.

Lenke til kommentar

Ingen døde pixel på min heller. Kan ikke si jeg har sett noe ``skriverier`` om dette tidligere, så du må være uheldig ja.

Hadde nok irritert meg ganske mye også :mad:

Lenke til kommentar

Etter siste oppdatering har jeg fått problem med meldinger. Kun annenhver gir fra seg varsel, og ikke står det på homescreen heller at jeg har uleste.

Såvidt jeg forstår oppleves dette litt ulikt fra bruker til bruker, og noen har ingen problem. Jeg løste det ved å laste ned GO SMS-appen og erstatte meldinger med denne.

Kan være lurt å slå av varsling på den gamle Meldinger-appen samtidig for å unngå dobbel varsling.

Lenke til kommentar

En kompis fikk nylig denne tlf, og powerknappen er litt skjev og vanskeligere å trykke enn på min. Kan være noe med den nye batchen. Tlf hans virker også litt dårligere skrudd sammen.

Døde pixler har jeg ikke merket noe av.

Faktisk, da jeg skulle få den siste telefonen, så tok de opp en som hadde en stor glippe mellom aluminium og sim dekslet. I tillegg klarte ingen av oss å åpne batteridekselet. Den var åpenbart annerledes. Hehe. Jeg sa bare at den vil jeg ikke ha...

Jeg syntes powerknappen hadde blitt enklere å trykke ned og mer tilgjengelig, men virker som om det kanskje bare er forskjell fra apparat til apparat..

Alt det til side; dette er en fabolous telefon. Kommer fra SGS, og DHD er nytte bedre!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen døde pixel på min heller. Kan ikke si jeg har sett noe ``skriverier`` om dette tidligere, så du må være uheldig ja.

Hadde nok irritert meg ganske mye også :mad:

Godt å høre det ikke bare er meg! Dama syns jeg overdriver.. Hehe. Snakket med HTC i dag tidlig, og de sa bytt. Bytt til du får en fin en.

Jeg har lest litt om dette. Har dog og lett etter det. Noen sier død, andre stuck, mens noen tror de har støv under skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...