Teac Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 VM internal Process, Average consumption 77,2 %. Time since started 22h Det du skriver her er vel bare prosesstypen, mao intern systemprosess. Navnet pa den står i fjerde rad fra toppen. Litt avhengig av hvilken prosess det faktisk er kan du prøve å drepe den. Det er en system prosess. Skal telefonen bruke 100 % prosessorkraft hele tiden? Den ligger og veksler mellom 99,9 og 100 %. Telefonen skal absolutt ikke bruke så mye cpu hele tida. Hvilket program brukte du for å se på prosessene? I system panel må du velge menu -> settings og sette hake ved system processes for å vise systemprosessene. Jeg bruker System Panel (fullversjon) har hatt på monitoren i hele dag. Plugget telefonen ut av laderen 05:53 idag, og nå er det 82% igjen. Da har jeg tatt av alle synkronsieringer, live wallpaper, 3G/mobildata, gps. Skjermen har vært på 14 minutter, og jeg har hatt en samtale på 2 minutt ca. Mulig mitt problem kan skyldes at jeg har oppdatert til nyeste firmware, mens jeg har hatt installert Visionary og Superuser? Lenke til kommentar
fjellgeitamorten Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Prøver å laste ned tv2 sumo appen, den som heter tv2 sporten 2010. Finner den ikke på android market. Her også prøvd å scannet den inn med ``strekkoden`` fra TV2 strekkoden, men finner ingenting Noen som har no` tips her....? Du kan gå innpå TV2sportens hjemmeside via telefonen, da får du opp "App" i menyen helt oppe. Derfra er det bare å laste ned Har prøvd noen ganger, men får bare ``kunne ikke finne det du søkte etter`` . Ser under ``kommentarer`` at man ikke får lastet den ned hvis man har tele2 ????? Noen som vet noe om dette? Har funnet ut av det. Skrev om problemet på Facebook-siden til Tele2 og fikk til svar at det var p.g.a. tele2 bruker SVENSKE simkort. Market tror derfor du er Svensk og får derfor ikke lastet ned en del appser . De påstår de jobber med en løsning på problemet. Når jeg nå er låst til tele2 Champion i 1 år. Noen som vet om jeg da kan låne et simkort fra f.eks. net-com og laste ned appsen... Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2010 (endret) For det første: Hvorfor kaller du meg iPhone fanboy når jeg står på HTC siden? Ser det var upresist men det var en referanse til desperate iPhone fanboys som gjør hva som helst for at deres elsekde iPhone fremstår i et positivt lys. Slik sett likner du i den forstand at du i denne saken gjør hva som helst for at DHD sakl fremstå i et positivt lys. Og når har jeg sagt at det er noe man ikke skal gjøre? Her sier du åpenbart ganske mye om hva du mener om personen: skal jeg holde meg for god til å si hva det forteller om deg som person Eller påstår du i ramme alvor at det var et nøytralt utsagn? Bare ute etter å krangle litt i dag? Jeg har allerede forklart hvorfor jeg svarte som jeg gjorde, noe mer utdypende svar kan jeg ikke gi deg for det har jeg ikke selv. Jeg har skrevet at jeg ikke kjenner meg igjen i problemet og også at jeg hadde litt dårlig opplevelse i begynnelsen, men nå som jeg har hatt telefonen en stund har dette "problemet" blitt borte. Da er det ikke en faboy som prater, men en med førstehåndserfaring. En fanboy fornekter en feil han selv har erfart noe som ikke er tilfellet her. Det er litt vanskelig for en som ikke har et problem å innse at andre har det, enten er det uflaks eller brukerfeil. Hva som er tilfellet her skal ikke jeg bry meg med, men nå håper jeg hvert fall at jeg har forklart mine synspunkter så tydelig som mulig. Selv om jeg kanskje var litt krass i mitt første avsnitt så rodde jeg meg også litt i land igjen i neste... Edit: Noen som vet om jeg da kan låne et simkort fra f.eks. net-com og laste ned appsen... Det skal ikke være noe problem. Det var noe lignende folk gjorde før betalapps ble tilgjengelige i Norge. Da var det mange som kjøpte sim-kort på eBay og kjøpte apps med det i telefonen. Endret 28. desember 2010 av LtdEdFred Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 For det første: Hvorfor kaller du meg iPhone fanboy når jeg står på HTC siden? Og når har jeg sagt at det er noe man ikke skal gjøre? Jeg kommenterer et innlegg som påstår noe som jeg over hodet ikke kjenner meg igjen i. Slutt å haus opp innlegget mitt ved å fete ut teksten og overdramatiser teksten. Uansett: Poenget mitt var at jeg synes det var en veldig forhastet slutning å trekke. Det er og blir et faktum at batterier trenger litt tid på å komme opp i normal driftskapasitet uansett om en produsent har hatt problemer med ytelsen, om dette gjelder batteriet i seg selv eller software/hardware ellers. Jeg skal innrømme at jeg ikke har fulgt veldig nøye med på debatten om DHDens batterikapasitet og rapporterte bugs og mangler, men det har tydeligvis du. Siden dette er en telefon som kom på markedet for ca. 2mnd siden og det ennå er vanskelig å få tak i en må jo vitne om at ikke alle har dette batteriproblemet du beskriver. Da telefonen var splitter ny var det en del som ymta frempå om at det var et problem, men hvert fall i denne tråden har jeg ikke sett mye vedvarende klaging. Det er mest de som nettopp har anskaffet seg den. Så innser de vel at den bare trengte litt tid på seg. Men hvorfor skal du være så sinnssykt overlegen i alt du skriver? Greit, du er sikkert en mobilgud, men det betyr dog ikke at du trenger å skjelle meg ut når jeg spør om råd, ang lite batteri tid? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg merker stor forskjell på batterikapasitet og ytelse etter siste OTA på DHD. Og det er tydelgi at en del bgp's (spesielt kalender) bruker mye mindre cputid nå enn tidligere. Lenke til kommentar
tommmy Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Største forskjellen jeg merker etter oppdateringen, er at jeg ofte må inn på innboksen for å se om jeg har fått meldinger.. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Største forskjellen jeg merker etter oppdateringen, er at jeg ofte må inn på innboksen for å se om jeg har fått meldinger.. Ja jeg ar problemet at etter jeg har lest meldingen, så forsvinner ikke varselet på menyen oppe :/ Lenke til kommentar
oletangen Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Har et par spørsmål.. 1. Hvordan kan jeg lage startsiden til min helt egen? Hvis jeg f.eks vil ha bort internett-logoen.. Får alltid beskjed om at jeg må lage plass på siden hvis jeg skal legge til noe, men hvordan gjør jeg det? 2. Hvis jeg er på startsiden og trykker på telefon, hvorfor kommer ikke den samme kontaktlisten som i applikasjonen "kontakter" opp? Når jeg trykker på kontakter inne på den store lista (håper dere skjønner hva jeg mener), så kommer det kun opp de jeg har lagret selv. Trykker jeg på "Telefon" fra startsiden kommer det opp en liste med kontakter som telefonen har synkronisert fra Facebook. Det vil si flere hundre kontakter jeg mest sannsynlig aldri kommer til å få bruk for å ringe. 3. Hvordan sletter jeg kontakter fra "Telefon" lista? Takk på forhånd Lenke til kommentar
teitur Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Har et par spørsmål.. 1. Hvordan kan jeg lage startsiden til min helt egen? Hvis jeg f.eks vil ha bort internett-logoen.. Får alltid beskjed om at jeg må lage plass på siden hvis jeg skal legge til noe, men hvordan gjør jeg det? 1. Trykk og hold over det du vil fjerne til det ' løsner' og dra det ned i søppelbøtta som dukker opp der telefon vanligvis er. Lenke til kommentar
EasyShare Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Hei igjen. Per idag har jeg kun English (Singapore) og diverse asiatiske språk på DHDen min. Noen forslag til enkle metoder for å få norsk språk på mobilen? Har norsk tastatur men ikke norsk språk. På forhånd takk! Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Det er som hvertfall en midlertidig løsning mulig å laste ned "more locale 2" gratis fra market. Funker ikke like bra som om telefonen hadde hatt norsk innebygd, men funker til du finner en annen løsning :-) http://www.appbrain.....ccl.morelocale Mvh Olav B, G ;-) Lenke til kommentar
B1ack Skrevet 28. desember 2010 Del Skrevet 28. desember 2010 Jeg maser litt mer angående skjermen jeg. I dag fikk jeg sammenligna en vanlig Desire med LCD skjerm, mot min Desire HD. Og det er milevis forskjell mellom LCD skjermen på Desire og min HD, den på Desire er nesten lik amoled skjermen jeg har på min egen Desire. Noen flere som har gjort sammenligninger her mellom Desire med LCD og Desire HD? Hadde vært fint om noen kunne si at fargene er mer eller mindre identiske mellom de to, i såfall tror jeg jeg må levere tilbake HD'n min å se om jeg kanskje kan finne en med bedre skjerm... Rødfargen på skjermen min er så blass at det blir mer som orange. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Angående batteriet så vil jeg bare si at jeg ladet og tok laderen ut av telefonen klokken 24 på søndag. Jeg måtte først lade den igjen idag klokken 17. Jeg har ringt, sendt mange SMS, spilt Angry Birds, og fiklet med telefonen når jeg har følt for det. Har hatt min i 2 uker nå. Oppdaterte telefonen til 2.2.1 forrige uke, og har ikke hatt noen problemer. For 2 uker siden derimot når jeg fikk den og jeg ikke hadde "kjørt" inn batteriet, så varte batteriet under én dag. Jeg fikk ikke panikk i og med at alle som har hatt en del mobiler, og da spesielt smarttelefoner vet at batterier ikke har full kapasitet før etter en del ladesykluser (typisk én uke). Så slapp av og ikke storm inn på et forum og døm et produkt nord og ned når man ikke har satt seg inn i et nytt produkt. HTC selv sier at batteriet ikke har full kapasitet fra starten av, og dette gjelder også alt som blir drevet av batterier. Det er rett og slett batteriteknologien som gjør dette, og ikke produktene som blir drevet av dem. 3 Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Andre som opplever problemer med WLAN etter at telefonen har gått i sleep? WLAN av/på løser det, men kjedelig å gjøre det hver gang... Lenke til kommentar
µT. Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Nei, alt er normalt her Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Andre som opplever problemer med WLAN etter at telefonen har gått i sleep? WLAN av/på løser det, men kjedelig å gjøre det hver gang... har opplevd det på Hero'en min. Lenke til kommentar
fjellgeitamorten Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Har tenkt å kjøpe nytt 32GB SD-minne til min kjære DHD. Noen som har tips om hvilke merker som er bra og hva som er forskjell på class 1,2,3 o.s.v. ? En ting til: Når jeg kobler mobilen til PC`n og HT sync programmet, ligger da alt som var på det gamle 8GB-minnet der slik at jeg kan legge (synce) dette til det nye kortet? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 SanDisk og Kingston har jeg gode erfaringer med. SanDisk er vel den mest kjente. Angående klassene så er det så enkelt som jo høyere klasse (siffer) jo raskere er den. Klasse 6 f.eks koster dog en del mer enn f.eks klasse 2 (som kom med telefonen). Lenke til kommentar
vonbel Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hei. Hvordan får jeg ordnet slik at bilder/videoer som jeg tar får automatisk navn, da helst dato/mnd som navn. Så jeg slipper å manuellt skifte navn på etter hvert opptak-bilde. Er kanskje enkelt, men klarer ikke å finne ut av det:( På forhånd takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå