Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks

Anbefalte innlegg

Idag forsvant alle meldingene mine fra telefonen :( kom opp at det var et problem med en prosess, som måtte avsluttes. Så forsvant alt av meldinger....

Det har skjedd to ganger hos meg allerede. Første gangen uten at jeg vet hvorfor. Den andre gangen når jeg slettet htcsense kontoen på nett. Utrolig irreterende. Anbefaler å kjøre MyBackup Pro engang i uka.

Jeg har satt på "schedule" backup av meldinger, anropslogg, mail, kontakter, ordbok, alarmer, bokmerker osv hver søndag.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver igjen.

Er det noen app som gjør at jeg, med meget dårlig mobilforhold hjemme, kan sende mld via mobilen etc. som vanlig? Og hvordan fungerer skype på mobil?

Et annet spm. Hvordan kan jeg legge over e-book (PDF/adobe) fra pc til tlf? Dvs. hvilke mappe legger jeg dem i for å lese de på tlf?

Burde jeg som er "noob" på android gidde å roote? Vil dette endre tlf'n radikalt? Har lest litt om det, og det er noen apps jeg har lyst på som krever dette. hmmm

Endret av BBerry
Lenke til kommentar

Hei alle HDH elskere!

Fikk telefonen for noen dager siden og må si den ser meget rå ut. Men er litt skuffet over den. Dette er sikkert noe som kan fikses, håper jeg da.

Det som er galt, er at den er veldig treig, noe den absolutt ikke skal være? Hva kan være årsaken til dette?

Takk!

Lenke til kommentar

Prøver igjen.

Er det noen app som gjør at jeg, med meget dårlig mobilforhold hjemme, kan sende mld via mobilen etc. som vanlig? Og hvordan fungerer skype på mobil?

Et annet spm. Hvordan kan jeg legge over e-book (PDF/adobe) fra pc til tlf? Dvs. hvilke mappe legger jeg dem i for å lese de på tlf?

Burde jeg som er "noob" på android gidde å roote? Vil dette endre tlf'n radikalt? Har lest litt om det, og det er noen apps jeg har lyst på som krever dette. hmmm

Sjekk om du har en mappe som heter "Digital Editions" i rooten av SD-kortet. Hvis ikke, opprett en mappe med det navnet, finn boken du vil overføre (f.eks ePub-fil), restart telefonen, åpne "Leseren" og voila!

Hei alle HDH elskere!

Fikk telefonen for noen dager siden og må si den ser meget rå ut. Men er litt skuffet over den. Dette er sikkert noe som kan fikses, håper jeg da.

Det som er galt, er at den er veldig treig, noe den absolutt ikke skal være? Hva kan være årsaken til dette?

Det er sikkert Init-buggen som har startet (en bug i Sense/Froyo). Jeg har også merket ved å bruke Watchdog, at Zip-ekstraktoren i DropBox fyrer CPUen opp til 90%. Installér Watchdog Lite fra Marked og se hvilken prosess som stjeler ressurser, og drep den. Det du også kan gjøre er å aktivere USB-Debugging. (Innstillinger-->Applikasjoner-->Utvikling). Da vil ikke init-buggen dukke opp.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Fra Desire HD-testen til Mobilen.no:

"Nettleseren til Desire HDstøtter Flash 10.1. Det gir en surfeopplevelse som er tett opptil den du får på en PC, skjønt påstanden om at du dermed kan se film på nettsider er en sannhet med visse modifikasjoner. Hverken NRK Nett-TV eller TV2 Sumo sender i et format som er lesbart på HTC Desire HD."

Lenke til kommentar

Takk, Steffen.

Vet noen hvordan i helvete jeg klarer å få kalenderen til å GI FAEN i å få de hendelsene jeg en gang for hundre år siden hadde i min google-kalender? Herregud så irriterende. Hver bidige dag får jeg 3-4 hendelser på tlf grunnet dette. Jeg har tatt av synking av google-konto, og fjernet kalenderen fra min opprinnelige google-konto (på pc), men det vil allikevel ikke gi seg!

Nødhjelp trengs!!

Lenke til kommentar

Da har jeg også fått min DHD. Har bare hatt "billigtelefoner" før så dette må jeg si er helt rått :fun:

Er bare en ting jeg ikke får til og det er å se på TV2 Sumo. Er det noen her som vet om dette er mulig? :omg:

Du kan laste ned en app som heter TV2 Sporten. Da får du hvertfall sett Premier League kamper viss det var det du var ute etter.

Lenke til kommentar

Takk, Steffen.

Vet noen hvordan i helvete jeg klarer å få kalenderen til å GI FAEN i å få de hendelsene jeg en gang for hundre år siden hadde i min google-kalender? Herregud så irriterende. Hver bidige dag får jeg 3-4 hendelser på tlf grunnet dette. Jeg har tatt av synking av google-konto, og fjernet kalenderen fra min opprinnelige google-konto (på pc), men det vil allikevel ikke gi seg!

Nødhjelp trengs!!

Du kan slå av autosynk (Innstillinger-->Kontoer/Synk-->Autosynk)

Ta også en titt i denne tråden.

Lenke til kommentar

Takk, Steffen.

Nødhjelp trengs!!

Du kan slå av autosynk (Innstillinger-->Kontoer/Synk-->Autosynk)

Ta også en titt i denne tråden.

Jeg gikk inn og slettet alt i kalender og google under applikasjoner, Da gikk batteritiden opp.

Lenke til kommentar

Da har jeg også fått min DHD. Har bare hatt "billigtelefoner" før så dette må jeg si er helt rått :fun:

Er bare en ting jeg ikke får til og det er å se på TV2 Sumo. Er det noen her som vet om dette er mulig? :omg:

Tv2 sumo kom nylig som app til iphone, og i den forbindelse lovte de å komme med en app til android snart også :thumbup:

Lenke til kommentar

Heisann

Nå vet jeg at jeg ikke er alene her i verden men det er da voldsomt så skrøpelig dette antennedekselet er . Fikk telefonen på fredag og satte den opp . På lørdag skulle jeg vise noen kompiser hvordan telefonen funket og måtte ta av dette dekselet for å vise sim/minnkort og hva tror man skjedde da . Jo det fordømte dekselet sprakk da og jeg finner det litt rart at på en sopass dyr telefon at de har laget ett deksel som er så tynt og dårlig samtidig som de selger reservedeksler på sin egen nettside/shop til en rimelig dyr pris . Enkelte rapporterer at de får nye tilsendt mens i andre deler av verden får de ikke og desverre for meg så bestilte jeg nytt deksel før jeg fant ut at man kanskje skulle spørre om ett nytt først :)

Lenke til kommentar

Hei

Er det mulig å ikke få synkronisert facebook vennenes bursdag inn i kalenderen?

tror ikke det. Savner det også. nå er jo hver eneste dag notert med hendelse. bah.

edit: et raskt søk på google fikk jeg dette på første treff: http://android.stackexchange.com/questions/2398/how-do-you-remove-facebook-birthday-from-my-calendars

Endret av tiboine
Lenke til kommentar

Hei

Er det mulig å ikke få synkronisert facebook vennenes bursdag inn i kalenderen?

tror ikke det. Savner det også. nå er jo hver eneste dag notert med hendelse. bah.

edit: et raskt søk på google fikk jeg dette på første treff: http://android.stackexchange.com/questions/2398/how-do-you-remove-facebook-birthday-from-my-calendars

Fant denne:

I just figured it out. I have a Droid HTC Evo and here's how I fixed it; go to the Google Calendar app, open it up, tap the menu key at the bottom of the phone, tap "more", tap "Calendar", then uncheck the box next to Facebook. It completely removes all the Facebook calendar entries.

Problem løst!

Lenke til kommentar

Dette med kalendere og synk kan være utfordrene. Jeg fikk en kalenderhendelse på min gamle diamond som het "eggløsning". Noe sjokkert klarte jeg etter hvert å konstatere at hendelsen stammet fra exchange kalendersync. En kollega (dame) hadde litt problemer med å skille private hendelser og jobbrelaterte ting i outlook.

De som bruker gmailkalenderen vil finne mye rart og spennende som kan legges til. Offentlige helligdager i forskjellige land, (imponer vennene dine i utlandet med en hilsen på landets nasjonaldag eller lignende) sportskalendere (fotball mm) osv. Ligger massevis der. Jeg har lagt til blant annet week numbers.

red: vi var forøvrig 42 mennesker som fikk påminner om eggløsning via felleskalenderen. Liten felle det der.

Endret av Hayward
Lenke til kommentar

Vet noen om det finnes noe bra bilderedigeringsprogram til mobilen? Jeg skulle gjerne ha krympe et bilde, men med det vanlige bildegreiene får jeg bare beskjært det. Går ut ifra jeg ikke kan gjøre det med dette programmet? Skulle hatt nytt bakgrunnsbilde. :)

Lenke til kommentar

Du kan laste ned en app som heter TV2 Sporten. Da får du hvertfall sett Premier League kamper viss det var det du var ute etter.

Er nok sykkel som er "greia" mi. Ellers takk. :)

Tv2 sumo kom nylig som app til iphone, og i den forbindelse lovte de å komme med en app til android snart også :thumbup:

Får håpe den kommer før syklelsesongen starter da. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...