Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks

Anbefalte innlegg

Du har ikke økt cpu frekvensen.. Er bare noe du inbiler deg isåfall ^^

For å øke frekvensen må du legge inn en ny kernel å det kan du ikke gjøre med en app :)

Edit: litt for sen, men ja er nok bare inbilning :p

Nei, jeg har ikke økt cpu frekvensen, men ved å "låse" den på 1024 Mhz, tvinger jeg vel telefonen til å kjøre raskere enn den normalt ville gjort, dersom den ved autofrekvens hadde funnet ut av f.eks 512 Mhz holdt...

Men dette er kanskje ikke noe problem i praksis? Vet ikke hvor mye prosessoren ligger på ved vanlig bruk...

Det eneste du har gjort nå er vel å låse telefonen på 1024Mhz? 1024Mhz er maks uten å overklokke og den nedre grensen er (uten at jeg husker det nøyaktige tallet) rundt 200Mhz som er det den vil justere seg selv etter når du slår av skjermen (for å spare batteri). Trenger den alle 1024Mhz, så gjør den nok det. Nå gjør du det vel slikt at den bruker konstant 1024Mhz, noe som betyr katastrofalt dårlig batteritid (vil jeg tro).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville bare informere om at prøveprosjektet mitt med fast CPU frekvens nå er avsluttet, og jeg kom vel til konklusjonen at den marginale forbedringen som jeg synes jeg opplevde ikke oppveier for det økte batteriforbruket..

Men jeg fikk da tilfredstilt min nysgjerrighet :)

Lenke til kommentar

Kikker litt på førstesiden og må jo si at jeg blir litt overrasket når zagg/invisibleshiled står som eneste anbefalte film. Invisibleshield er tykk og myk og selv om mange lovpriser denne er vi også mange som måtte rive den av etter et par dager. For meg føles det bare marginalt bedre enn en skjerm som er innsmurt med inntørket sukkerlake fra feks cola. Fingrtuppene "henger" i plasten og brukeropplevelsen blir veldig redusert. Harde billige plastfilmer fungerer for meg.

Noen som har sett en minimalistisk silcon/gummi beskyttelse som enten bare ligger rundt ytterkanten, evt har en tynn glattere film på baksiden for å holde ting på plass og tykkere mykere beksyttelse langs kanten?

Lenke til kommentar

Hei,

sitter nå og må kjøpe meg en Android mobil, pga skoleprosjekt der eg må lage et spill. Synd for meg at eg aldri overhodet har brydd meg om mobilplatformen til nå, og står ganske naken hva gjelder kunnskap om mobiler.

Har Desire HD noen barnesykdommer? Noen har fortalt meg at en vanlig Desire er bedre, fordi det var så mye tull med DHD. Kanskje det bare var han som var uheldig, eller ikke klarer sette seg inn i softwaren i mobilen og justere slik at det funker fint. Derfor spør eg her om dere vet noe.

For meg er det viktig å ha stålkontroll over mobilen. Det er viktig at det som eg bruker, funker kjapt (f.eks gå inn og lese en melding bør gå fort uten å måtte se en loading screen). Det følger helt sikkert med en god del software, mye som eg kanskje ikke trenger. Håper det går fint å fjerne dette slik at mobilen blir ryddig og oversiktlig.

Grensesnittet til Samsung har gjort at den mobilen er utelukket. Så er vel egentlig ikke så mange valg bortsett fra en Desire telefon da? Pris har ikke så stor betydning, har egentlig rikelig med penger til en mobil. Ideelt ville eg nok hatt den nye Google S, men eg trenger en mobil denne uken, og kan ikke vente en måned på en android mobil (eller hvor lang tid det tar). Eneste eg likte med Google S var at da vet eg at ikke får så mye software tull så eg må sitte å avinstallere. Er ikke så morsomt å måtte gå i gang med opprydning med det første en får telefonen.

Noen tips og råd? Tenker å bare stikke bortom butikken i morgen å plukke opp en Desire HD. Viss dere har noen innvendinger har eg ører åpne.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Desire HD i to dager nå og har ikke hatt noen problemer (enda). Den er veldig rask og er til dags dato den raskeste Android-telefonen (Correct me if i'm wrong), så du trenger ikke å vente på at noe skal åpnes. Den har også 768MB RAM. Noe som ikke skader. Du kan fjerne "bloatwaren" men da må du roote telefonen. Er du "nazi" når det gjelder bloatware kan jeg ramse opp applikasjonene som orginalt følger med DHD:

- Adobe Reader

- Aksjer

- Amazon MP3

- Bilpanel

- Blokkerte anropere

- E-post

- Facebook

- FM-Radio

- Friend Stream

- Galleri

- Gmail

- Google Latitude

- Google Talk

- HTC Hub

- HTC Likes

- Hurtigoppslag

- Innstillinger

- Internett

- Kalender

- Kalkulator

- Kamera

- Kart

- Klokke

- Kontakter

- Lær mer

- Leser

- Locations

- Lykt

- Marked

- Meldinger

- Musikk

- Navigering

- Nyheter

- Nyheter og vær

- Oppsett

- Overfør data

- Peep

- QuickOffice

- Samtalelogg

- Skrivebordsklokke

- Søk

- Søk hvor som helst

- Søk i kontakter

- Steder

- Stemmesøk

- Taleopptak

- Teeter

- Telefon

- Tilkoblede medier

- Twitter

- Vær

- Videoer

- Videokamera

- Wi-Fi Hotspot

- YouTube

Steike faen det var mer enn jeg var klar over, hehehe! Dette er det som er i hovedmenyen

Lenke til kommentar

Kikker litt på førstesiden og må jo si at jeg blir litt overrasket når zagg/invisibleshiled står som eneste anbefalte film. Invisibleshield er tykk og myk og selv om mange lovpriser denne er vi også mange som måtte rive den av etter et par dager. For meg føles det bare marginalt bedre enn en skjerm som er innsmurt med inntørket sukkerlake fra feks cola. Fingrtuppene "henger" i plasten og brukeropplevelsen blir veldig redusert. Harde billige plastfilmer fungerer for meg.

Når du sier det så har du faktisk et veldig godt poeng der...

Jeg har selv anbefalt Invisibleshield til andre, men det er jo faktisk nøyaktig slik du sier..

Skremmende

Lenke til kommentar

Hmm. I dag morges da jeg våknet ble jeg bare forbanna. Jeg hadde full-ladet mobilen kvelden før, og ikke brukt den noe overhodet - da jeg våknet hadde den 15%, og etter å ha brukt den i fem minutter, var den nede på 8%.

Skjermen stod på 8% av bruken eller noe, mens android- operativsystem, 73%.

Hva i helsikke kan dette være? Hadde slått av wifi, mobilt nettverk osv. Jeg hadde dessuten slått av alle (trodde jeg??) apper.

Håper noen har peiling.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er godt fornøyd med stock web browser og synes den fungerer raskt og greit. Men er det noen som har funnet nettlesere som er bedre?

Jeg prøver for tiden ut dolphin hd, og synes den gjør en veldig god jobb, bortsett fra kanskje litt lang oppstartstid og at jeg synes den bruker litt lengre tid på å laste sider med mye flashinnhold sammenlignet med stock browser.

Noen som vil dele sine erfaringer med ulike nettlesere til DHD?

Lenke til kommentar

Ville bare informere om at prøveprosjektet mitt med fast CPU frekvens nå er avsluttet, og jeg kom vel til konklusjonen at den marginale forbedringen som jeg synes jeg opplevde ikke oppveier for det økte batteriforbruket..

Men jeg fikk da tilfredstilt min nysgjerrighet :)

min står fast på 1,2ghz, mobilen må lades en gang i døgnet uansett og skjermen er alltid synderen på statistikken likevel...

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg er godt fornøyd med stock web browser og synes den fungerer raskt og greit. Men er det noen som har funnet nettlesere som er bedre?

Jeg prøver for tiden ut dolphin hd, og synes den gjør en veldig god jobb, bortsett fra kanskje litt lang oppstartstid og at jeg synes den bruker litt lengre tid på å laste sider med mye flashinnhold sammenlignet med stock browser.

Jeg bruker denne...

http://www.appbrain.com/app/miren-browser/cn.miren.browser

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg bruker denne...

http://www.appbrain.com/app/miren-browser/cn.miren.browser

Har sett at Miren blir anbefalt av flere, men min erfaring er at den er endel tregere enn den som følger med...tror egentlig at den som følger med er blant den beste - om ikke den beste som er :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Desire HD i to dager nå og har ikke hatt noen problemer (enda). Den er veldig rask og er til dags dato den raskeste Android-telefonen (Correct me if i'm wrong), så du trenger ikke å vente på at noe skal åpnes. Den har også 768MB RAM. Noe som ikke skader. Du kan fjerne "bloatwaren" men da må du roote telefonen. Er du "nazi" når det gjelder bloatware kan jeg ramse opp applikasjonene som orginalt følger med DHD:

- Adobe Reader

- Aksjer

- Amazon MP3

- Bilpanel

- Blokkerte anropere

- E-post

- Facebook

- FM-Radio

- Friend Stream

- Galleri

- Gmail

- Google Latitude

- Google Talk

- HTC Hub

- HTC Likes

- Hurtigoppslag

- Innstillinger

- Internett

- Kalender

- Kalkulator

- Kamera

- Kart

- Klokke

- Kontakter

- Lær mer

- Leser

- Locations

- Lykt

- Marked

- Meldinger

- Musikk

- Navigering

- Nyheter

- Nyheter og vær

- Oppsett

- Overfør data

- Peep

- QuickOffice

- Samtalelogg

- Skrivebordsklokke

- Søk

- Søk hvor som helst

- Søk i kontakter

- Steder

- Stemmesøk

- Taleopptak

- Teeter

- Telefon

- Tilkoblede medier

- Twitter

- Vær

- Videoer

- Videokamera

- Wi-Fi Hotspot

- YouTube

Steike faen det var mer enn jeg var klar over, hehehe! Dette er det som er i hovedmenyen

Slik som du banner, må du være bra Bergen (eg og).

Ja det var litt av en liste, og som du sier, man må ha root for å fjerne dem. Eg er temmelig nazi av meg hva gjelder bloatware.

Men når vi først er inne på rooting, trodde nemlig eg slapp dette med DHD. Da kan eg vel egentlig bare roote Samsung sin Galaxy S og fjerne touchwiz (eller hva det stygge grensesnittet dem har) kan eg ikke? Og så på den måten få et skikkelig android oppsett uten all slags tull og tøys. Og Galaxy har vel også Amoled skjerm, noe eg aldri har sett før. Så eg vet ikke hvor stor forskjell det er på Amoled og SLCD som DHD har. Men når eg først beveger meg opp i 4000 rekken, liker eg å undersøke litt.

Eg vet Sense på DHD er og ser veldig bra ut, men eg tenker først og fremst på mobilen. Og slik eg ser det, må eg uansett roote og fikse opp i ting. Begge mobiler er utvilsomt bra.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det finnes noen oppdatering på Navigasjonen ? Mange veier som ikke stemmer i det hele tatt, har fått beskjed om å oppdatere av mobilen men finner ingen for norge. Bare ALLE andre land.

Det hjelper å fortelle hvilken navigasjonsløsning du bruker...

*snip

Slik som du banner, må du være bra Bergen (eg og).

Ja det var litt av en liste, og som du sier, man må ha root for å fjerne dem. Eg er temmelig nazi av meg hva gjelder bloatware.

Men når vi først er inne på rooting, trodde nemlig eg slapp dette med DHD. Da kan eg vel egentlig bare roote Samsung sin Galaxy S og fjerne touchwiz (eller hva det stygge grensesnittet dem har) kan eg ikke? Og så på den måten få et skikkelig android oppsett uten all slags tull og tøys. Og Galaxy har vel også Amoled skjerm, noe eg aldri har sett før. Så eg vet ikke hvor stor forskjell det er på Amoled og SLCD som DHD har. Men når eg først beveger meg opp i 4000 rekken, liker eg å undersøke litt.

Eg vet Sense på DHD er og ser veldig bra ut, men eg tenker først og fremst på mobilen. Og slik eg ser det, må eg uansett roote og fikse opp i ting. Begge mobiler er utvilsomt bra.

Du kan bruke en annen launcher enn TouchWiz også på Samsung Galaxy S, f.eks. LauncherPro... Men man bør vel tenke seg om 2 ganger før man velger en Galazy S allikevel, Samsung er generelt ræva på software, og pcsuiten dems er en katastrofe. Dessuten bruker de sitt eget sære filsystem, noe som resulterer i slett I/O ytelse og lag som bare root kan fikse...

Bruker Launcherpro noe mer batteri når den brukes enn hva vanlig sense bruker?

Det er vel heller omvendt vil jeg tro... Selv om jeg ikke har gjort noen målinger på det.

/Espen

Lenke til kommentar

Det er vel heller omvendt vil jeg tro... Selv om jeg ikke har gjort noen målinger på det.

/Espen

Okei.

Nå som jeg har lagt inn Launcherpro, så får jeg spørsmålet når jeg trykker på hjem knappen om jeg skal starte Sense eller Launcherpro. Dersom jeg huker av for "husk dette valget" (eller hva det står), er det enkelt for meg å gå tilbake til Sense da i fremtiden? Er det bare å slette Launcherpro for å gjøre det eller finnes det innstillinger på telefonen som gjør det?

Lenke til kommentar

Okei.

Nå som jeg har lagt inn Launcherpro, så får jeg spørsmålet når jeg trykker på hjem knappen om jeg skal starte Sense eller Launcherpro. Dersom jeg huker av for "husk dette valget" (eller hva det står), er det enkelt for meg å gå tilbake til Sense da i fremtiden? Er det bare å slette Launcherpro for å gjøre det eller finnes det innstillinger på telefonen som gjør det?

Du kan alltids gå inn i applikasjons-innstillingene og fjerne standarder satt på apps (alle på en gang, vel og merke).

1283309051.jpg

Endret av jH-
Lenke til kommentar

Hmm. I dag morges da jeg våknet ble jeg bare forbanna. Jeg hadde full-ladet mobilen kvelden før, og ikke brukt den noe overhodet - da jeg våknet hadde den 15%, og etter å ha brukt den i fem minutter, var den nede på 8%.

Skjermen stod på 8% av bruken eller noe, mens android- operativsystem, 73%.

Hva i helsikke kan dette være? Hadde slått av wifi, mobilt nettverk osv. Jeg hadde dessuten slått av alle (trodde jeg??) apper.

Håper noen har peiling.

Dette er nok init-bugen. Dette er en feil i Sense/Froyo. Slå på USB-Debugging (Innstillinger-->Applikasjoner-->Utvikling). Opplevde det samme for to dager siden. Det sier seg selv at skjermen skal bruke mer strøm enn OSet. Hvor lenge har du hatt telefonen? Selv merker jeg nå etter tre dager med telefonen at batteriet begynner å bli bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...