Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks

Anbefalte innlegg

argh. Adresseboken i android er noe av det dårligste som er laget. Har minimum 3-4 duplikater av hver kontakt. En facebook, en facebook for sense, skype, hotmail/msn, og en vanlig. Kan fint være 5 stk av en person. Alt dette lagres jo i google mailen din. Jeg gikk inn og slettet flere hundre doble kontakter på mail siden det er tungvindt å gjøre det på telefonen. Så fikk jeg overraskelse når jeg skulle sende en mld. til en fyr. Neida han var ikke i lista lenger.

Noen som har skjønt seg på dette systemet? Har også en haug med kontakter uten navn. Tørr ikke å slette disse, da de kan være mail kontakter.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

87% nå. Men da har alt vært avslått. Har kun skravlet et par samtaler.

87% igjen, men hvor lenge siden er det at du tok den ut av laderen?

Ca klokken 23.00 i går kveld. Men den har ligget stort sett ubrukt.

Jeg tok min DHD ut av laderen kl 06:00 i går morges. Nå 18 timer senere har jeg 23% igjen på batteriet. Syntes ikke det er dårlig.

Har ikke fasttelefon på jobben, kun mobil. Brukt WIFI og blåtann stort sett i hele går, 1-2 timer spilling, e-post, surfing ++.

Virker som batteriet kommer seg etterhvert. Men det kommer jo også an på hvordan man setter instillinger til å måle gjenstående batteritid/prosent. (Basert på historikk eller gjeldende situasjon. Lastet ned og bruker "Batteryminder")

Lenke til kommentar

Det er mye bedre batteritid på min HTC DHD enn på min HTC Legende som kjører 2.1.

Kan noen hjelpe meg med denne.

Er det mulig å få låst opp en telefon uten PUK. Har et utenlansk SIM kort i min HTC Legende. Det er låst og den Thailandske oppratøren gidder ikke å hjelpe uten at jeg er der nede.

Lenke til kommentar

HTC Sense

Har prøvd i noen dager og registrere seg på Htcsense men det får jeg ikke til.

Her er meldingen jeg får når jeg prøver og registrere meg.

Telefonen du valde kan anslutas till HTC Sense för att få tillgång till fler funktioner. Bekräfta telefonnumret nedan och tryck på "Anslut till HTC Sense " för att fortsätta med registreringen av produkten. Telefonens serienummer och övrig telefoninformation lagra

Kan ikke se noen plasser at jeg skal Bekräfta telefonnumret eneste som står der er Ansluta til htcsense

regine :-(

Lenke til kommentar

argh. Adresseboken i android er noe av det dårligste som er laget. Har minimum 3-4 duplikater av hver kontakt. En facebook, en facebook for sense, skype, hotmail/msn, og en vanlig. Kan fint være 5 stk av en person. Alt dette lagres jo i google mailen din. Jeg gikk inn og slettet flere hundre doble kontakter på mail siden det er tungvindt å gjøre det på telefonen. Så fikk jeg overraskelse når jeg skulle sende en mld. til en fyr. Neida han var ikke i lista lenger.

Noen som har skjønt seg på dette systemet? Har også en haug med kontakter uten navn. Tørr ikke å slette disse, da de kan være mail kontakter.

Hei,

Så lenge det er samme navnet så kobler HTC sense alle disse sammen til 1 kontakt.

ved å gå inn i kontakter også trykke på meny så får du opp ett valg som heter "vis"

Her kan du velge hvilken type kontakter som vises.

Jeg har valget mellom

Google (gmail kontakter ) her har jeg alle mine hovedkontakter 274 Kontakter

Facebook Orginal 307 Kontakter

Facebook for HTC Sense 307 Kontakter

Exchange active sync ( jobb epost ) 25 Kontakter

skype 134 Kontakter

WhatsApp ( IM client) 4 Kontakter

Sim 2 kontakter

Telefon 0 kontakter ( Alle hentes fra google kontoen )

Jeg har valgt at kun kontakter fra Google skal vises.

Det hadde blitt mye dobbelt om jeg hadde valgt alle.

Du kan altså enkelt filtrere hva som skal vises.

Lenke til kommentar

Har Desire HD betre eller dårligare kamera enn vanlig Desire?

Har fått fikle litt med ein Desire, og er ganske fornøgd med bildekvaliteten på den.

Er den like god på HD? Ser at det skal vere mykje støy på bilete frå HD…

Det er uansett ikke dårligere ;)

finnes sikkert tester på nett som kan bekrefte det.

Tror mye med hvordan bildet kvaliteten er skyldes programvare.

Så dette kan også bli bedre med tiden.

Lenke til kommentar

Har Desire HD betre eller dårligare kamera enn vanlig Desire?

Har fått fikle litt med ein Desire, og er ganske fornøgd med bildekvaliteten på den.

Er den like god på HD? Ser at det skal vere mykje støy på bilete frå HD…

Jeg tror nok det er bedre. Det tørr jeg vedde på. Og vet du hvor mye jeg vil vedde på det?

Three fiddy! ;)

Lenke til kommentar

Er det bare hos meg, eller er det en bug i den innebygde browseren når man skal prøve å skrive på en Facebook vegg; så får man ikke opp tastaturet med Mobile view skrudd av?

En annen irriterendes ting, er at man her på forumet ikke klarer å velge side å hoppe til i en tråd. Da ender man opp og begynne med side 1, hvor det da vil ta tid å bla til side 70 f.eks. men det er nok en forum bug med Mobile view slått på...

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Noen anbefalinger til film converter program til pcen? altså få en avi eller mkv fil til mobilen (mp4 eller hva man bruker), med best mulig kvalitet og minst mulig plass.

Handbreak er fin for den jobben :)

Lenke til kommentar

Eg har et par ting eg lurer på. Kanskje nokon kan hjelpe meg:

Telefonen kobler til Edge, mens kona sin Nokia kobler til 3G.. Kva kan eg gjere for å få min Desire HD til å koble til 3G og?

Korleis kan eg koble meg til nettverksdisken min over Wifi, slik at eg kan for eksempel kopiere filer til og fra denne, eller spille av mediefiler derfra?

Eg får ikkje koble meg til epostkontoen hos Dataguard, dette fungerte fint på min gamle Qtek S200 (HTC med WM5)

Sjekk at det er satt "Automodus" under Innstillinger -> Trådløst og nettverk -> Mobilnettverk -> Nettverksmodus. Dette var i alle fall problemet på min SGS. Hvis så er tilfelle, prøv også å skru på "Dataroaming" på samme side.

Mener at Estrongs File Manager kan koble til shares.

UPnPlay skal kunne spille av videoer fra PC/NAS som støtter DLNA. Denne har jeg ikke prøvd selv, da min SGS kommer med en klient for dette kalt AllShare.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Eg har et par ting eg lurer på. Kanskje nokon kan hjelpe meg:

Telefonen kobler til Edge, mens kona sin Nokia kobler til 3G.. Kva kan eg gjere for å få min Desire HD til å koble til 3G og?

GSM og 3G i enda større grad er velig følsomt for posisjon i forhold til basestasjoner. Er du og kona koblet til samme nett? Hvis ikke så har du forklaringen der, dersom dere er på samme nett kan likevel en meter gjøre all verdens forskjel.

Hva du kan gjøre? Bytt nett, bytt telefon, flytt på deg. Uansett vil du oppleve forskjeller både i positiv og negativ forstand.

Korleis kan eg koble meg til nettverksdisken min over Wifi, slik at eg kan for eksempel kopiere filer til og fra denne, eller spille av mediefiler derfra?

Dette er utfra en Hero med Android 2.1 men du skal kun gå inn på menu/Settings/wireless & nettworks/Wi-Fi settings/ og velg nettet ditt i listen over nett. Test evetuellt inn krypteringsnøkkel når det kommer opp spørsmål om den.

Eg får ikkje koble meg til epostkontoen hos Dataguard, dette fungerte fint på min gamle Qtek S200 (HTC med WM5)

Det skal være samme informasjon som må inn. Hva er det som ikke fungerer?

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar

Det skal være samme informasjon som må inn. Hva er det som ikke fungerer?

Enten eg går til webmail.dataguard.no, eller legg denne inn som konto på DHD så kjem eg ikkje inn. Om eg går rett på nettsida, skriv brukernavn og passord og trykker "logg inn" så skjer det ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...