Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som sliter med veldig ustabil nettverk på sin HD?

Jeg har netcom, etter at bedriften gikk fra Telenor til Netcom har jeg veldig sjelden mobilt nett, på diverse steder i huset så har jeg ikke nett engang. litt kjipt når jeg ikke får telefoner pga ingen nett.

jeg har en bang anelse at Netcom er årsaken...men jeg vet ikke.

Opplevde det motsatte da bedriften gikk fra Netcom til Telenor, plutselig fikk jeg nettverket tilbake. Mange samtaler avbrutt tidligere og prøvd å ringe ned beskjed om at nettverk er opptatt, riktignok en Nokia som er jobbtelefonen men problemet er forsvunnet etter at de byttet til Telenor

Lenke til kommentar

Jeg får stadig vekk varsler i linja øverst på telefonen om at jeg har "mottatt sms", "installert ny applikasjon" osv. Men noen ganger ønsker jeg å bare fjerne varselet uten å gå inn på programmet som opprettet varslet. Noen som vet hvordan man gjør det? :)

Lenke til kommentar

Hvorfor kommer "slett etter merket område" menyen opp sånn helt plutselig når jeg skriver SMS? Det er fantastisk irriterende og jeg kommer ikke ut av den før jeg har trykket 5-6 ganger på avbryt og deretter gå ut av meldingen igjen før jeg får skrevet videre...

Var ikke slik før siste oppdateringen til 2.3.

Lenke til kommentar

GPS problem løst!

Har hatt enormt problemer med min GPS og søkt råd og vink både her og på XDA.

ALT har vært prøvd, alle mulige kombinasjoner av rom's, radioer,og ril'filer, faster fix, gps status, fastreboot, slette dalvik cache mm. Har ikke tall på alle de ganger jeg har gått ut på verandaen og pekt min HD forventningsfull mot himmelen atter en gang uten resultater, det beste jeg har oppnådd er fix iløpet av 5-10 minutter med en nøyaktighet på ca 140m.....

Så fant jeg denne

Fant da ut at GPS antennen sitter i blitz dekselet!

Prøvde å trykke inn under blitzen og det fungerte omtrent som en av og på bryter for GPS, sattelittene ramlet inn og iløpet av sekunder hadde jeg fix på 10 satelitter :dribble: Dette med en nøyaktighet på 5-6m som er det som kan forventes av en GPS som ikke er koblet opp mot CPOS.

Plukket ut blitz dekselet og "justerte" litt på kontaktene mellom dekselet og telefonen for deretter og sette det på plass igjen, tok ca 2 minutter. Jeg brukte en bøyd strikkenål og presset det rett ut slik at jeg fikk tak med fingrene for å kunne dra det ut, brukte ikke plastremser som på videoen men det må de som vil prøve dette se selv hva de velger...

Etter denne operasjonen fungerer GPS optimalt :love:

Er nå LYKKELIG da dette har vært utrolig irriterende, jeg bruker GPS både til trening og i bil samtidig som jeg har utsatt i det lengste å sende telefonen inn til reparasjon da det alltid tar tid.

Håper dette kan hjelpe andre som sliter med samme problemet?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opplevde det motsatte da bedriften gikk fra Netcom til Telenor, plutselig fikk jeg nettverket tilbake. Mange samtaler avbrutt tidligere og prøvd å ringe ned beskjed om at nettverk er opptatt, riktignok en Nokia som er jobbtelefonen men problemet er forsvunnet etter at de byttet til Telenor

Da er det nok som jeg tenkte, at det er Netcom som er problemet. Dette er ofte veldig områdeavhengig. og jeg er nok i Telenorland dessverre.

siden flere av kollegaene mine sliter..

Konklusjon. jeg må være varsom hvor jeg legger telefonen min hjemme :)

Lenke til kommentar

Hei. Noen som vet hvorfor tlf'en min legger til retningsnummeret +46 hver gang jeg ringer noen, og hva jeg kan gjøre for å unngå det?

takk

Hei. Jeg antar at du har tele2? De bruker svenske sim kort og det kan skape problemer avogtil...

Jeg fikset det slik :)

jeg bruker engelske menyer:

Settings -> Call -> Home Dialing, velg Norway

Endret av Androish
Lenke til kommentar

Angående batterilevetid etter 2.3

Det jeg opplever er at batterilevetiden har blitt litt kortere, men ikke merkbart.

Synest telefonen bruker mer batteri når den ikke er i bruk, men mindre under bruk,

Om det er ringing, 3g, bluetooth, nedlasting, osv. Synest at batteriet har blitt mer

"Stabilt", om det gir mening.

Andre som har samme erfaring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...