Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Noen her som har vært i kontakt med HTC og hørt om en ny oppdatering er på vei?

Med stort sett generelle batteriproblemer, en del init-bugs, samt at den såkalte "kinolignende" skjermen (sitat fra selve DHD eskens "høydepunktliste") ofte omtales som blass, er det vel på tide med en forholdsvis rask oppdatering fra HTCs side?

Jeg vil anta at alle disse tingene kan løses - iallefall bedres - med en firmware oppdatering.

Litt synd at HTC har laget en "drømmemobil", som bare innbyr til timevis med filmtitting og spilling, men så er batteriytelsen så dårlig at man nesten kvier seg for å bruke telefonen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt synd at HTC har laget en "drømmemobil", som bare innbyr til timevis med filmtitting og spilling, men så er batteriytelsen så dårlig at man nesten kvier seg for å bruke telefonen...

 

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan forvente at en mobiltelefon skal kunne tilby timesvis med filmtitting og spilling. En mobiltelefon skal først og fremst tilby timesvis med komunikasjon. Men hvis spilling og filmtitting er veldig viktig for deg så kan du kjøpe en batteripakke, slå av alle andre prosesser som bruker strøm eller ha med laderen. Det er tross alt en mobiltelefon som skal ha konstant kontakt med nettverket slik at meldinger og samtaler kommer frem. Man må ikke glemme det. Jeg er helt enig i at batteritiden budre vært bedre. Men jeg skal vente et par uker før jeg konkluderer negativt.

Lenke til kommentar

Noen her som har vært i kontakt med HTC og hørt om en ny oppdatering er på vei?

Med stort sett generelle batteriproblemer, en del init-bugs, samt at den såkalte "kinolignende" skjermen (sitat fra selve DHD eskens "høydepunktliste") ofte omtales som blass, er det vel på tide med en forholdsvis rask oppdatering fra HTCs side?

Jeg vil anta at alle disse tingene kan løses - iallefall bedres - med en firmware oppdatering.

Litt synd at HTC har laget en "drømmemobil", som bare innbyr til timevis med filmtitting og spilling, men så er batteriytelsen så dårlig at man nesten kvier seg for å bruke telefonen...

 

 

Har kommet ny oppdatering, bare søk via tlf!

Lenke til kommentar

Neida, jeg forventer i utgangspunktet ikke timevis med spilling og film, men jeg mente vel bare å si at jeg synes batteritiden er litt under det man kan vente. Jeg har f.eks en iphone 4 i huset, og den har betydelig bedre batterikapasitet.

Og i mine øyne er DHD en mye bedre telefon på de aller fleste måter, og en 4,3 tommes skjerm er bedre å se på enn en 3,5 tommes. Derfor er det synd at man føler seg skeptisk til å bruke telefonen unødvendig i redsel for at man står uten batteri når man får en viktig samtale.

Håper det kommer en god løsning på dette; enten ved at htc lanserer et større batteri eller at de gjennom firmware oppdateringer klarer å gjøre telefonen litt mindre strømhungrig :)

Lenke til kommentar

Neida, jeg forventer i utgangspunktet ikke timevis med spilling og film, men jeg mente vel bare å si at jeg synes batteritiden er litt under det man kan vente. Jeg har f.eks en iphone 4 i huset, og den har betydelig bedre batterikapasitet.

Og i mine øyne er DHD en mye bedre telefon på de aller fleste måter, og en 4,3 tommes skjerm er bedre å se på enn en 3,5 tommes. Derfor er det synd at man føler seg skeptisk til å bruke telefonen unødvendig i redsel for at man står uten batteri når man får en viktig samtale.

Håper det kommer en god løsning på dette; enten ved at htc lanserer et større batteri eller at de gjennom firmware oppdateringer klarer å gjøre telefonen litt mindre strømhungrig :)

 

 

 

Er den virkelig så grym å bruke strøm?

Kjenner jeg begynner å få kalde føtter, jeg liker ikke telefoner som ikke klarer en hel dags bruk uten å lade ved normalt bruk.

Jeg har idag en iPhone 3GS, om jeg har wifi og alt det der på så greier den akkurat seg fra morra til sent om kvelden før den trenger lading, men om jeg slår av wifi så greier den seg fint fra fredag morgen til mandag morgen uten lading.

Dette er vel et minimum av hva man kan forlange av en mobil idag, jeg mener at om man ikke bruker telefonen så er jo heller ikke den store flotte skjermen på og da bør den vel klare seg noen dager uten lading :yes:

Lenke til kommentar

Pr i dag har den to bugger som gjør at den bruker mye strøm.

/init buggen (den er det forsåvidt kommet en løsning til.)

Kalenderbuggen

 

Men de dagene når jeg ikke har buggen har jeg plenty med strøm til hel dags bruk og vel så det.

 

 

Hva legger du i en hel dags bruk, brukes den mye til ringing og surfing da?

 

Jeg ringer nok ikke spesielt mye men bruker telefonen endel som notat blokk og kalender, selvsagt blir det noen samtaler og endel sms i løpet av dagen men et moderat bruk tror jeg at jeg har.

 

Den init buggen har jeg hørt om men hva er det med den kalenderbuggen da?

 

 

Ja ja, noe er det med alle telefoner :dontgetit:

 

Men hvordan er den ellers i bruk,, jeg tenker på hvordan den er å holde i, føles den stor å klumpete, føles den tung eller hva synes du generelt om om DHD i forhold til iPhone 4?

 

Mvh

 

Geir

Lenke til kommentar

 

Er den virkelig så grym å bruke strøm?

 

 

Ikke etter mitt syn. Jeg synes ikke den bruker mye strøm i det hele tatt. Min har vært i bruk 2 dager uten lading. Men jeg er vant med å bruke smarttelefoner og slår av vane alltid av wifi, gps, blutooth osv når jeg ikke har bruk for det. Jeg har slått på debugging og har ikke vært plaget med bugs.

 

Min telefon ble tatt av lading i går kveld. Den har ligget hele natten uten lading. Jeg har spilt noen minutter på den, surfet litt og snakket 10-12 minutter. Batteriet er nå på 96%.

 

Hvis man er litt bevisst så er det ingen problemer å klare seg gjennom dagen.

 

Pr i dag har den to bugger som gjør at den bruker mye strøm.

/init buggen (den er det forsåvidt kommet en løsning til.)

Kalenderbuggen

 

Men de dagene når jeg ikke har buggen har jeg plenty med strøm til hel dags bruk og vel så det.

 

 

Hva legger du i en hel dags bruk, brukes den mye til ringing og surfing da?

 

Jeg ringer nok ikke spesielt mye men bruker telefonen endel som notat blokk og kalender, selvsagt blir det noen samtaler og endel sms i løpet av dagen men et moderat bruk tror jeg at jeg har.

 

Ut i fra dette tror jeg at jeg tør å garantere at du ikke vil få problemer.

Lenke til kommentar

 

Er den virkelig så grym å bruke strøm?

 

 

Ikke etter mitt syn. Jeg synes ikke den bruker mye strøm i det hele tatt. Min har vært i bruk 2 dager uten lading. Men jeg er vant med å bruke smarttelefoner og slår av vane alltid av wifi, gps, blutooth osv når jeg ikke har bruk for det. Jeg har slått på debugging og har ikke vært plaget med bugs.

 

Min telefon ble tatt av lading i går kveld. Den har ligget hele natten uten lading. Jeg har spilt noen minutter på den, surfet litt og snakket 10-12 minutter. Batteriet er nå på 96%.

 

Hvis man er litt bevisst så er det ingen problemer å klare seg gjennom dagen.

 

Pr i dag har den to bugger som gjør at den bruker mye strøm.

/init buggen (den er det forsåvidt kommet en løsning til.)

Kalenderbuggen

 

Men de dagene når jeg ikke har buggen har jeg plenty med strøm til hel dags bruk og vel så det.

 

 

Hva legger du i en hel dags bruk, brukes den mye til ringing og surfing da?

 

Jeg ringer nok ikke spesielt mye men bruker telefonen endel som notat blokk og kalender, selvsagt blir det noen samtaler og endel sms i løpet av dagen men et moderat bruk tror jeg at jeg har.

 

Ut i fra dette tror jeg at jeg tør å garantere at du ikke vil få problemer.

 

 

Ok, det høres bra ut :thumbup:

 

Så da er den mest sannsynlig ikke noe værre enn minn gamle iPhone 3GS på strømbruken, den er nådig den heller om man glemmer å slå av wifi og 3G... bluetooth er jo bare tull å ha på iPhonen i og med at den kan kun brukes til annet enn handsfree :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har nok dessverre ikke fullt så god erfaring med batteriet som Hayward her, selv om jeg også slår av alle funksjoner som ikke er i bruk. Men jevnt over holder den til en dags bruk. For min del vil det si en time eller halvannen med ringing, ca en time spilling, jevnlig sjekking av mail og facebook, samt en del surfing og noe YouTube..

Men, telefonen i seg selv er en drøm å bruke, og er den eneste jeg har vært borti som kan matche iphone 4 på hurtighet - og er til tider raskere i bruk faktisk. Har sammenliget dem side om side og av og til føles det som om iphone er treg sammenlignet med DHD.

Størrelsesmessig foretrekker jeg DHD fremfor eplet. Men det er klart at iphone har en skarpere og i mine øyne bedre skjerm. Den skulle bare ha vært noe større for mine store hender..

Likevel vil jeg ikke si at DHD oppleves som klumpete på noen måte.

Jeg har også stor tiltro til at htc er en seriøs produsent, som klarer å få bort både init bug og kalender bug i en kommende firmware oppdatering, og dermed løse mye av hele batteriproblemet.

Lenke til kommentar

Veldig enig med b-bert, her. Jeg har heller ikke fullt så bra batteri-erfaring som Hayward, men trenger ikke å lade før jeg legger meg om kvelden. De siste dagene har jeg også brukt telefonen veldig mye, da, og jente-ungen synes Angry Birds er svært gøy. Så har jeg gjerne ca 30-60 minutter med Spotify, en del surfing, kalenderbruk etc.

 

Når det gjelder klumpete så synes jeg faktisk iPhone 4 ser mer klumpete ut pga av de rette kantene den har fått. DHD virker tynnere uten at jeg har målt. Dessuten er ramma rundt skjermen større på iPhone, og DHD utnytter mer av plassen til skjerm. Ergo blir ikke DHD så voldsomt mye større sett i sammenheng med at den ene er 3,5" og den andre er 4,3".

 

Men hva er egentlig kalender-buggen?

Endret av chrisAK
Lenke til kommentar

Det kom kanskje ikke klart frem men både tilfellet med at den klarer seg 2 dager uten lading og at den må lades 2 ganger i løpet av en dag er unormale tilfeller.

 

Normalen er mer at den holder fint en dag men bør lades på natta. Jeg har ikke klart å kjøre den tom på en hverdag med normalt bruk. Selv om både wifi, blutooth og gps har vært i bruk. Den gikk tom når jeg lå på sofaen og spilte angry birds i timesvis.

Lenke til kommentar

Men kamera er helt elendig.

Jeg skal ikke sitter her å påstå at kameraet et bra, men hvis du kaller det elendig hva slags adjektiv har du da til HTC Hero? Der begynner vi å nærme oss elendig. DHDens kamera er veldig mye bedre enn Heroen min hvertfall.

 

Jeg sammenlignet kun kamera med SGS. Det er fordi jeg hadde denne telefonen før. Jeg forventer meg ikke en mobil som kan erstatte video eller vanlig kamera. Hadde DHD vært like bra som SGS på denne biten, skulle jeg ha hvert fornøyd. Men det er den ikke. Skuffende og elendig kamera på DHD. Men ellers er jeg godt fornøyd og hadde valgt DHD fremfor SGS. Men kamera suger.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg ble fortalt i en annen tråd at det som ligger i bunn heter Webkit, men du får ikke lasta ned den innebygde browseren separat afaik.

 

Du kan jo ta en titt disse to:

 

Den førstnevnte har jeg brukt en ukes tid og synes den virker ganske lovende. Den husker tabs fra forrige gang, du kan synche tabs fra PC browser. Hastigheten har jeg heller ikke noe å utsette på.

 

Den sistnevnte har jeg ikke testa ennå, men de virker ganske gira på den på XDA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...