Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å irriterer meg over att mobilen bruker kriminelt lang tid på å finne ut hvor jeg er på google maps. særlig hjemme viser den nesten alltid att jeg er ute på jordet ved siden av et par kilometer unna, en sjelden gang så viser den helt nøyaktig hvor jeg er. men også andre steder så tar det laaang tid.

så jeg fyrte opp HD2'en min, og den brukte 5 SEKUNDER på å vise ekstakt hvor jeg er, hvorfor i svarte er HD2'en så brutalt mye bedre her?

På HD2 (WM6.5) så er det noe som heter Hurtig GPS, hvor man kan laste ned satelitter fra internett for å finne plasseringen raskere, så dette virker tydligvis mget bra.

Men jeg finner ikke noe slikt i android marked, jeg har prøvd mange nå, men ingen gir noe resultater.. Noen tips?

Prøvd FasterFix?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter her å irriterer meg over att mobilen bruker kriminelt lang tid på å finne ut hvor jeg er på google maps. særlig hjemme viser den nesten alltid att jeg er ute på jordet ved siden av et par kilometer unna, en sjelden gang så viser den helt nøyaktig hvor jeg er. men også andre steder så tar det laaang tid.

så jeg fyrte opp HD2'en min, og den brukte 5 SEKUNDER på å vise ekstakt hvor jeg er, hvorfor i svarte er HD2'en så brutalt mye bedre her?

På HD2 (WM6.5) så er det noe som heter Hurtig GPS, hvor man kan laste ned satelitter fra internett for å finne plasseringen raskere, så dette virker tydligvis mget bra.

Men jeg finner ikke noe slikt i android marked, jeg har prøvd mange nå, men ingen gir noe resultater.. Noen tips?

Dekning/nøyaktighet innendørs er ikke lett (med mindre Google har logget WLAN du evt. bruker). Jeg klarer kun å få GPS fiks om jeg står ved ett vindu. aGPS (Hurtig GPS) skal lastes ned automatisk. Eneste app'en jeg har lest om, som kanskje kan vise aGPS, slette data og laste ned nye er vel "GPS Status".

hos meg går det innen 5 sekunder hvis jeg er på EDGE/3G eller WIFI. På GPS har jeg ikke fått det til å virke i det hele tatt (har ikke gidded å vente så altfor lenge). så prøv å skru av GPS, så bestemmer 3G/wifi posisjonen din mye raskere.

Lenke til kommentar

Har problemer med at mikrofonen min ikke virker når jeg ringer, altså jeg hører de jeg snakker med, men de hører ikke meg. Noen ganger tar det ca. 5 sekunder før de jeg er i samtale med hører meg. Jeg har root'a telefonen og prøvd mange forskjellige ROM's. Bruker nå Rev. HD 3.6

Jeg tenkte at å ta en hardware reset kunne fungert, hva tror dere? Og isåfall hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar

Har problemer med at mikrofonen min ikke virker når jeg ringer, altså jeg hører de jeg snakker med, men de hører ikke meg. Noen ganger tar det ca. 5 sekunder før de jeg er i samtale med hører meg. Jeg har root'a telefonen og prøvd mange forskjellige ROM's. Bruker nå Rev. HD 3.6

Jeg tenkte at å ta en hardware reset kunne fungert, hva tror dere? Og isåfall hvordan gjør jeg det?

hadde det også sånn en stund, men bytte kernel eller radio så funka det igjen :)

Lenke til kommentar

Var headset-ikonet på øverst på skjermen?

Lenke til kommentar

Jeg har HTC Desire HD. Jeg ønsker å overføre en hel tråd med SMSer jeg har mottatt fra en og samme person til f.eks. PCen. Noen som vet hvordan jeg gjør det? Når jeg holder inne med fingen på sms-tråden så er eneste mulighet å få den over på med 'del'. Problemet er bare at den sender bare over 1 sms, og ikke hele tråden. Anyone?

Lenke til kommentar

Denne hørtes jo ikke så dum ut:

TxtArchive lets you archive, search and backup text (SMS) messages, so that you can delete them from your inbox, knowing that the ones you want are safe. While continuing to view them on your phone, you can export them to your SD card or email address.

Unlike other “backup” or “save to email” applications, TxtArchive is a true archiving system. Messages in your inbox can be copied to an alternate short-term database that resides on your phone. Once archived, you can continue to view the messages even after deleting them from your inbox. This allows you to keep your inbox clean and fast.

For long-term safe keeping, you can export the archived messages to your SD card or email address. You can archive and export all of your messages, with the click of a single button, or select individual messages or threads.[/b[ You choose what and when to archive, how long to keep them on your phone, and what and when to export. All while keeping your inbox clean and fast.

Android Market: TxtArchive

Lenke til kommentar

Prøvd FasterFix?

Prøvd den ja, sammen med GPS Setup uten att den hjalp nevneverdig.

Men jeg flasha ny radio nå, fra 12.41.60.19_26.06.04.14_M til Radio_12.35d.60.140fU_26.08.03.07_M og jeg fikk nå GPS Lock etter ca 10 sekunder!

For tidlig å si enda, for på jobben så er den skikkelig treig, så skal prøve den imorgen!

(Den har vært skikkelig sirup selv under åpen himmel uten en eneste sky!)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

hadde det også sånn en stund, men bytte kernel eller radio så funka det igjen :)

Revolutuion HD hadde jo en slik bug i en versjon (tror det var 3.5). Det ble gitt ut en fix, men den linken jeg hadde til den er død...

Du kan jo flashe til versjon 3.7 [Patch]

Ellers anbefaler jeg at du bruker tråden i signaturen min, siden du er på Custom ROM. De som kjører offisiell ROM (og ikke har dette problemet) ble lei av å lese om alle oss med Custom ROMs...

Lenke til kommentar

Prøvd FasterFix?

Prøvd den ja, sammen med GPS Setup uten att den hjalp nevneverdig.

Men jeg flasha ny radio nå, fra 12.41.60.19_26.06.04.14_M til Radio_12.35d.60.140fU_26.08.03.07_M og jeg fikk nå GPS Lock etter ca 10 sekunder!

For tidlig å si enda, for på jobben så er den skikkelig treig, så skal prøve den imorgen!

(Den har vært skikkelig sirup selv under åpen himmel uten en eneste sky!)

Fine greier! Bruker selv 12.48.60.23P_26.08.04.07_M3 og jeg får GPS lock på rundt 5 sekunder under optimale forhold. Har da også satt NTP til Norge for raskere lock (no.pool.ntp.org). Kjører forresten MIUI.

Lenke til kommentar

Gingerbread til Desire HD er ute :)

RUU_Ace_Gingerbread_S_HTC_WWE_2.36.405.8_R_Radio_12.54.60.25_26.09.04.11_M2_release_187331_signed.exe

Laster ned nå.

Regner med den kan installeres på stock uten problemer - men kan ikke garantere at det er mulig å nedgradere/roote etterpå...

Custom ROM basert på den nye releasen ferdig rooted kommer nok i løpet av noen timer/dager!

Kilde: XDA (911sniper)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

oky, laster den ned fra ett annet sted, men om jeg skal sjangse på å innstallere enda er jeg usikker på. Noen med 1.72 som vil teste? ;)

EDIT: Hmmm...er dette en av disse zip filene som skal legges på sd-kortet og bootes derifra?

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...