Daniel.ab Skrevet 29. mars 2011 Del Skrevet 29. mars 2011 Hvilken hastighet får dere på mobildata (HSDPA)? Her får jeg elendige resultater... 150/110 kbps (N Telenor, -77 dBM 17 asu, HSDPA) Tidligere har jeg fått minst 3000/2500 kbps. YouTube (HD) fungerer ikke lengre Det er ikke sikkert det er nok kapasitet på stasjonen selv om du har god dekning. Men jeg hadde samme problem en dag og da fungerte det når jeg skrudde av og på telefonen. Men skjønner ikke hvorfor det var sånn. Gikk fra 0,5 til 4 mbit. Hadde hele tiden 4 mbit på andre telefonen min som også har Telenor dekning Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Testet igjen i dag tidlig Fikk 3300/2500 kbps på HSDPA Testet nå, og den hopper mellom 3G og HSDPA, men fikk kjørt en test på HSDPA. 1800/425 kbps (-97 dBm 9 asu <- hva betyr dette, hvordan skal jeg lese det?) Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hvordan kan jeg sjekke dette da? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Appen: Speed Test. Endret 30. mars 2011 av JohnRichard Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) sjekket nå, og med hsdpa får jeg 487/1426 ...hørtes jo litt bakvendt ut testet noen sekunder etter, og da får jeg 184/808 Endret 30. mars 2011 av Chivas Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) på HSDPA hadde jeg 2.8MB ned og 3.3MB opp Endret 30. mars 2011 av Mikkel™ Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Desire HD'en min vil ikke skru seg på med power knappen lenger. Må ta batteriet ut og sette det inn igjen for å skru den på (Da kommer den på automatisk). Knappen fungerer helt fint når telefonen først er på, men ikke når man skal skru den på. Hadde custom firmware, og har gått tilbake til orginal, Radio-S og ENG-S ON og orginial HBOOT uten hell. Har noen opplevd det samme? Har ikke veldig lyst til å sende den inn for å vente i 2-3 uker uten telefon. Lenke til kommentar
sLR Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hei, jeg kjøpte min desire hd i Skottland, så den har bare engelsk språk. Har prøvd å lete litt, men finner bare language packs til tastaturet, er det mulig å laste ned en language pack for "hele telefonen" ? Lenke til kommentar
Frozenblade Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 (endret) Hei, jeg kjøpte min desire hd i Skottland, så den har bare engelsk språk. Har prøvd å lete litt, men finner bare language packs til tastaturet, er det mulig å laste ned en language pack for "hele telefonen" ? den skal vell ha norsk uansett? men du kan prøve å flashe custom ROM. EDIT: skriveleif... Endret 30. mars 2011 av Frozenblade Lenke til kommentar
sLR Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Det var bare engelsk som var i innstillinger. Flashe ROM? Jeg er ikke spesielt smart når det kommer til android, så hvis du vil forklare hva dette betyr, og helt basics av det, så skal jeg lese meg frem til resten. Takk. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 30. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2011 Jeg vet du ikke ba om min mening, men norsk språk og elektronikk hører ikke sammen. Det finnes mye fjerne oversettelser. Med den tankegangen trenger du heller ikke å flashe ny ROM Lenke til kommentar
µT. Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Da er Angry Birds Rio ute på Market https://market.android.com/details?id=com.rovio.angrybirdsrio 1 Lenke til kommentar
Homer_cp Skrevet 30. mars 2011 Del Skrevet 30. mars 2011 Hei Har hatt tlfonen siden november men den siste tiden får jeg ikke exchange activesyncen til og virke 100%. Det som er rart er at den synker kalederen og kontaktene uten problemer men epostsykingen kommer det feilmeldingen "synkroniseringsprotokollfeil. Har prøvd og slette kontoen for så og legge den inn på nytt. Da funket det i noen dager før problemt oppstod igjen. Andre som har opplevd dette? Tips? Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Kan jeg endre format på videofiler? .3gp er ikke min favorittformat. Kun Adobe Premiere klarte å åpne fila fint, men playback der virket veldig rar (som om du pauser en video i VLC, for så å hoppe fram og tilbake, så bildet overlapper seg selv til slutt) Ikke like ille, men omtrent samme effekten. Da jeg renderte det funket det riktignok bra. Men, kan jeg velge format? .mov, .avi, .mkv, .mp4, .m4v.. masse som er bedre (jeg liker bedre enn) 3gp. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Når man kjøper nytt minnekort hvordan gjør man ta? Kobler man til pc -> kopierer alt til disk -> legger inn minnekort og kopierer tilbake så vil telefonen bli som før bare med mer plass? Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Hei Har hatt tlfonen siden november men den siste tiden får jeg ikke exchange activesyncen til og virke 100%. Det som er rart er at den synker kalederen og kontaktene uten problemer men epostsykingen kommer det feilmeldingen "synkroniseringsprotokollfeil. Har prøvd og slette kontoen for så og legge den inn på nytt. Da funket det i noen dager før problemt oppstod igjen. Andre som har opplevd dette? Tips? samme problem her bare at det er kalender som er utsatt.. skjedd noen ganger nå men funker etter jeg sletter kontoen og legger til på nytt... gidder ikke feilsøke noe mer før 2.3 kommer.. Lenke til kommentar
raet Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 HJELP! Jeg kjøpte min DesireHD i midten av februar. I forbindelse med at jeg kjøpte den (hadde Desire fra før) så leste jeg det meste som var skrevet på forumene her om den. Jeg registrerte at bl.a. BATTERITID var et yndet tema, og jeg registrerte at det var en del trix for å bedre denne. Derfor - når jeg fikk min DHD, så slo jeg på debugging, slo av roaming, slo av bakgrunnsdata/autosync, reduserte lys i skjermen og har den ikke på nett annet enn når jeg har behov for det (sync'er alle mailkonto++ manuelt ved behov). Jeg har dermed IKKE hatt noe problem med batteri i det hele tatt. tvert imot - batteritiden har vært svært bra ifht forventningene. ofte 2-3 dager mellom hver lading (har vel relativt ordinært bruk av mobilen ifht mengde). helt inntil for en uke siden... da begynte den å "spise" batteri (jeg har ikke gjort noe med innstillinger eller installert noen nye apps). og den har fortsatt å spise batteri - nå går det 7-8 timer fra jeg har den full-ladet, til jeg får beskjed om å lade pga lavt batterinivå... Siden jeg mente jeg hadde tatt alle forhåndsregler, så er jeg nå kjempefrustrert og smådesperat ifht HVA SKAL JEG GJØRE??? jeg vet at det er skrevet mye om temaet i forumet her, men siden jeg allerede har lest det meste, og forsøkt å gjøre det jeg skulle - så vet jeg ikke annet enn å skrive dette og håper på god hjelp HJELP HJELP HJELP .... Lenke til kommentar
µT. Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Installer Watchdog fra Market og sjekk om en prosess har hengt seg opp, og dermed spiser batteriet. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Finnes det noe som kan la meg bestemme hvilke apps som får lov til å kjøre? hver gang jeg starter app killer, ser jeg en svær liste med ting jeg ikke bruker.. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 31. mars 2011 Del Skrevet 31. mars 2011 Ikke drep prosesser. Telenen vil uansett starte disse igjen etter noen sekunder og bruke mer strøm. Android 2.2 og oppover styrer dette selv, og ved å drepe apps gjør saken kun verre for deg. Mer om dette her: Android task killers explained: What they do and why you shouldnt use them Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå