Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks

Anbefalte innlegg

Min gamle Desire logget automatisk på skolens eudroam nett, men Desire HDen min MÅ opprette akkreditivitetslager for å lagre dette spetakkelet. Dette fører til at hver gang jeg kommer innenfor nettet sin rekkevidde må jeg koble meg til manuelt, skrive inn kode og så logge på. Nettverket er et wpa2 enterprise, ms-chap-v2 med noe sertifikatgreier. Har forstått det som at det er pga sertifikatet at Desire HD ha passord. Men gamle Desire trengte ikke noe passord og det fungerte mye bedre. :yes:

Noen som bruker eduroam og har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pokker, nå begynner telefonen å skape seg igjen. Nå idler prosessoren på 100% :/ Har installer betalutgaven av SystemPanel, men klarer ikke å se hvilket program som spiser opp prosessorkraften. Noen andre av dere som har Revolution 3 der ute som sliter med det samme?

Lenke til kommentar

Nei, ser det ja, Ny utgave. Får legge den inn. Tok du wipe fra 3.0 til 3.1?

Edit.

Fikk forøvrig prosessoren ned igjen. Avinnstallerte Visionary og restartet telefonen 3-4 ganger.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Jeg opplever ikke 100%, men "Settings Storage" bruker ofte 60-80% hos meg. Googla meg frem til at jeg må skru av background data for å få den til å oppføre seg normalt. Det hadde ikke vært noe big deal haddde det ikke vært for at jeg må skru det på igjen hver gang jeg bruker Market :S

Jeg har ikke Visionary på telefonen så kanskje jeg opplever en annen bug.

Lenke til kommentar

hva er revolution? et rom? 2.3?

ja, det er et rom. Både 2.2 og 2.3

Edit

Prøver å komme meg inn i recovery manageren. Pleier å trykke på reboot into recovery på rom mananger, men der står den bare å loader. Er det andre måter å komme inn. Har prøvd med reset og holde ned volume ned knappen. Men da kommer jeg inn i fastboot(?)

Endret av Teac
Lenke til kommentar

pokker, nå begynner telefonen å skape seg igjen. Nå idler prosessoren på 100% :/ Har installer betalutgaven av SystemPanel, men klarer ikke å se hvilket program som spiser opp prosessorkraften. Noen andre av dere som har Revolution 3 der ute som sliter med det samme?

Det ligger en fix for dette i Revolution 3.1

Android Revolution HD 3.1 [10.03.2011]

- New kernel 1.3.7

* Patched to .31

* Dropped Audio Boost To 10%

* Smartass is more aggressive

* Optimization tweaks

* utf8 bug fixed (CIFS fixed)

- Fixed mobile data weather sync for some users (if you still got weather sync issue pleas flash Weather_fix.zip)

- Fixed sensitive microphone for some users

- libhtc_ril.so from 1.72 base* so HIGHLY recommended radio is 12.35d.60.140f_26.06.03.24_M2 ---> DONE!

* the reason of this decision is that 1.84 build was Orange network related. I already de-branded it but bringing back libhtc_ril.so gives us

WWE radio settings, not only ORANGE specified. Also this is why you should use 12.35d.60.140f_26.06.03.24_M2 radio with my next ROM.

- Added more locations

- Added Hindi fonts (Thanks to not_a_geek)

- More build.prop changes

- Google Maps updated to latest 5.2.1

- Fixed 100% CPU usage for some users (Thanks to DazzaL)

- Speed improvement

- hosts file updated to latest

Endret av diordna
Lenke til kommentar

Har flashet en ny ROM, og vil unngå at Market installerer alle apps jeg hadde før. Hvordan gjør jeg det?

Muligheten skal ligge under "oppsettet av telefon" etter at du har flashet ny rom. Huk av for at google ikke skal gjenopprette applikasjoner (mulig det står et annet ord enn applikasjoner, men dette ser du lett under prossessen).

Du kan også slå av sikkerhetskopiering og auto oppretting av innstillinger under innstillinger ->personvern.

Lenke til kommentar

Jeg fikk også noe som spiste CPU, og fant ut at det var twitter(!!) appen av alle ting. Den lå på 10-90% CPU og watchdog gikk amokk en periode og skulle si ifra om twitter konstant.

Tok enda en full wipe og installerte 3.1, har ikke merket noe teit oppførsel fra twitter til nå så da går jeg utifra at det er over :p

Meeeen... GPS'n min er plutselig helt ræva, og sier at jeg sitter langt utpå et jorde et gooodt stykke unna huset. Når jeg hadde stock ROM funket den fjell og plasserte meg riktig. Hmm.

Har byttet til en annen radio enn den som ble anbefalt av mike, men GPS'n er enda ræva. *sukk*

Lenke til kommentar

Jeg bruker også Elegant Blues <3

Jeg kom derimot over DENNE! Den fungerer kun på CM7 :(

Denne er vel helt lik/veldig lik da?

ElegantBluesNotif.jpg

flasha den idag, kjempe fin :love: Mye tydeligere tegn i statusbaren også, man trenger ikke stirre på noen grå firkanter i 10 sek før man ser om det er wifi-tegnet eller deknings-tegnet :p

Alternative data icons for 1.84 ROM`s:

http://www.multiupload.com/LBMYLZFRIE

Lenke til kommentar

Edit

Prøver å komme meg inn i recovery manageren. Pleier å trykke på reboot into recovery på rom mananger, men der står den bare å loader. Er det andre måter å komme inn. Har prøvd med reset og holde ned volume ned knappen. Men da kommer jeg inn i fastboot(?)

Når du slår på telefonen mens du holder inne lyd ned-knappen kommer du inn i bootloaderen, og når du er der velger du "Recovery". Da kommer du inn i CWM :) Om du ikke kommer inn i bootloader, må du slå av fastboot.

Lenke til kommentar

Edit

Når du slår på telefonen mens du holder inne lyd ned-knappen kommer du inn i bootloaderen, og når du er der velger du "Recovery". Da kommer du inn i CWM :) Om du ikke kommer inn i bootloader, må du slå av fastboot.

Fikk det til, til slutt. Trengte bare å installere Rom Manager på nytt. Nå kommer jeg inn ved å velge "boot recovery manager" der inni. Prøvde meg på volume ned og av knappen, men kom da inn i fastboot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...