Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-aabLQt

Leste ikke inlegget før etter jeg hadde rebootet så ^^ før gjøre det neste gang (forhåpentligvis blir det ikke noe neste gang men :])

Men jeg har ubs debugging på til vanlig så skal jeg prøve å slå av og så på eller ? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

aah ok. men det er sånne "automatiske" innstillinger som blir sendt til telefonen, og da funker det visst ikke hvis ikke det er rett telefon. Men det skal vell kunne gå ann å skrive de inn for hånd, mener å ha gjort det før? men jeg finner ikke de greiene jeg skal skrive inn

 

 

noen som vet ?

Lette litt på Ludo sine sider. Latterlig at de ikke oppgir dette så folk kan skrive det manuelt når de ikke klarer å oppdatere siden sin til en telefon som har vært ute i rundt en uke. Uansett. Du må kontakte kundeservice og spørre om APN-innstillingene eller få de av en annen Ludobruker. Når du har de så kan du redigere APN ved å gå inn på Settings - Wireless & Networks - Mobile Networks - APN.

Lenke til kommentar

aah ok. men det er sånne "automatiske" innstillinger som blir sendt til telefonen, og da funker det visst ikke hvis ikke det er rett telefon. Men det skal vell kunne gå ann å skrive de inn for hånd, mener å ha gjort det før? men jeg finner ikke de greiene jeg skal skrive inn

 

 

noen som vet ?

Lette litt på Ludo sine sider. Latterlig at de ikke oppgir dette så folk kan skrive det manuelt når de ikke klarer å oppdatere siden sin til en telefon som har vært ute i rundt en uke. Uansett. Du må kontakte kundeservice og spørre om APN-innstillingene eller få de av en annen Ludobruker. Når du har de så kan du redigere APN ved å gå inn på Settings - Wireless & Networks - Mobile Networks - APN.

 

supert, har kontaktet de. får sikekrt svar på mandag : )

Lenke til kommentar

Jeg surfa litt rundt her om dagen og fant to programmer som jeg virkelig forelska meg i. Det ene heter No Lock og det andre heter Screebl. I mine øyne to uvurderlige programmer. For de som er interessert i No Lock sin funksjonalitet, men ikke digger widget designet så har Power Control Plus ($1.99) en knapp som tilbyr det samme i samme stil som WiFi, GPS, BT (osv) toggler.

Lenke til kommentar

kjøpte min i dag, desverre ville min ikke lade i det hele tatt, totalt ødelagt og vil for all framtid styre unna HTC. Hvert mye om deksel til batteri deksel til HTC Desire Hd, her var problmet at den ikke ville lade i det hele tatt. Heldigvis sitter jeg med en Galaxy S, Iphone 4 og sony x10, mye kan sies om disse men de fungerer. ALDRI mer HTC

Er det mulig???? Du styrer unna HTC fordi den ikke lader??? Det er en feil med kabel eller laderdelen på tlf, du får ny telefon, værre er det ikke.

 

Ut fra posten er det vel mer sannsynlig at personen ikke har fjernet plasstrimlen som forhindrer utlading mens telefonen er innpakket. Enten det eller det er nok et troll.

Lenke til kommentar

Sliter litt med nett-tv fra NRK. Får til å streame vods, men får "unable to connect to server" pop-up ved livestream. Noen som har vært borti samme problem?

 

Fungerer det på android da? Aldri fått til på min sgs.

 

Tror ikke det jeg heller. NRK jobber visstnok med en app for Android på samme måte som de har laget en for iPhone.

Endret av osmano
Lenke til kommentar

Da sendte jeg nettopp en mail til HTC kundeservice angående /init feilen. Fikk feilen sjøl i går, og så at CPU lå på 95-100%. Telefonen var treeeeeg. Oppfordrer alle som har feilen til å sende til kundeservice. Jo fler som sender, jo fortere blir feilen fikset sikkert.

 

Jeg poster eventuelle svar her som måtte komme fra HTC.

Lenke til kommentar

Init feilen dukket opp her også. Init feilen tok 80-90 prosent. Men etter litt leting så fant jeg denne løsningen på forum.xda-developers.com og har ikke hatt problemet etterpå.

 

EDIT

 

A fix has been found to stop the /Init process lagging the phone.

On your phone go to..

Menu/settings/applications/development/now turn on Usb debugging..

This seems to keep the / init process at 0% CPU usage, it also works when the /INIT problem starts, turning USB debugging on will make the /INIT process drop back to 0%, very nice to see.

Ive contacted the Dev to find out if he can tell us why this method has fixed the problem.

Still need an update from Htc but at least we can use our phones again..

There doesn't seem to be any negative effects from turning this option on, the only thing to note is turning it off to connect to your pc could bring the /init process back and lag your phone. You can download Android Manager from the market for free which will allow you to transfer data from your pc using Wi-Fi, using this app you can keep the USB Debugging on.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT 2 - It looks like you can connect to the pc via USB cable with the debugging turned on without problems, the only difference is that it will try and install additional drivers...because of the debugging mode..

Im using windows 7 and the ABD driver wont install...this however does not effect transferring via the USB cable...

We should also watch the battery as this may actually increase battery life...

Thank you to everyone in this thread for there efforts...amazing response.

Lenke til kommentar

Så denne feilen kan bare komme helt uten videre? Og man merker det enkelt ved at telefonen lagger og generelt fryser innimellom på grunn av prosessorbruk?

 

Ja, det var iallfall sånn hos meg. Hadde brukt den i noen timer og plutselig så begynte den å lagge. Sjekket aktive prosesser med Watchtower å så at Init brukte 80-90 prosent av prosessor kapasiteten.

Endret av pklethag
Lenke til kommentar

Init feilen dukket opp her også. Init feilen tok 80-90 prosent. Men etter litt leting så fant jeg denne løsningen på forum.xda-developers.com og har ikke hatt problemet etterpå.

 

EDIT

 

A fix has been found to stop the /Init process lagging the phone.

On your phone go to..

Menu/settings/applications/development/now turn on Usb debugging..

This seems to keep the / init process at 0% CPU usage, it also works when the /INIT problem starts, turning USB debugging on will make the /INIT process drop back to 0%, very nice to see.

Ive contacted the Dev to find out if he can tell us why this method has fixed the problem.

Still need an update from Htc but at least we can use our phones again..

There doesn't seem to be any negative effects from turning this option on, the only thing to note is turning it off to connect to your pc could bring the /init process back and lag your phone. You can download Android Manager from the market for free which will allow you to transfer data from your pc using Wi-Fi, using this app you can keep the USB Debugging on.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

EDIT 2 - It looks like you can connect to the pc via USB cable with the debugging turned on without problems, the only difference is that it will try and install additional drivers...because of the debugging mode..

Im using windows 7 and the ABD driver wont install...this however does not effect transferring via the USB cable...

We should also watch the battery as this may actually increase battery life...

Thank you to everyone in this thread for there efforts...amazing response.

 

Den må jeg prøve. Batteriet gikk fra 100% til 19% nå, på 5 timer og ikke mye bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...