co2 Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 En ting jeg ikke har funnet helt ut av. Google maps. Jeg får bare opp noe når jeg er koblet til et wifi nettverk, ingenting når jeg er ute og går for så å skru det på. MÅ jeg ha på mobilt nettverk? Fins det veier utenom(laste ned på forhånd?) Du kan buffre kartet over det aktuelle området på forhånd. (Meny->mer->bufferinstillinger). Dette blir vell ikke lagret for alti, er bare midlertidigt, men holdt i 1 uke for meg når jeg var i utlandet. Står ingenting om buffer her, bare "Labs, help, terms etc, about" :/ Lenke til kommentar
SteamWaves Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Om du følger med på Revolution HD tråden ser du att det kommer hyppige oppdateringer, per nå 2.0.15. du kan bare installere den over den gamle, og ingenting blir rørt, helt genialt. det eneste hos meg er bootscreen og en app som jeg har lagt til som viser % på batteriet på linja øverst, dette må jeg legge inn igjen. Oppdaterte min i går fra 2.0.14 til 2.0.15, akkurat som du sa var det overraskende smertefritt. Men jeg måtte også legge inn temaet på nytt etterpå, ikke at det tar lang tid Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Da får jeg melde meg inn i Desire HD klubben, kjøpte min Desire HD på Elkjøp Slependen! Liker den veldig godt, kjappere i responsen enn Desire. ~ Mortis Lenke til kommentar
µT. Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Grattis! Får du problemer meg lagging og tregheter så slå på "USB-debugging" Innstillinger-->Applikasjoner-->Utvikling-->USB-debugging Lenke til kommentar
Lhui Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg har lagt merke til at av og til så tømmes batteriet fortere enn andre ganger. Jeg gikk inn på batteribrukinformasjonen og så at "wpa_supplicant" har brukt 24% av batteriet. Det står at det er batteri som blir brukt av applikasjoner som ikke kjøres. Vil dette problemet løse seg om jeg laster ned en task killer? Har lest mange steder at Android ikke trenger det, og at det kan skade telefonen. Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Hei. Hva med disse ? http://www.clove.co.uk/aquapac-petite http://www.clove.co....waterproof-case Ah, tusen takk Deepstar! Virkelig ett nyttig produkt for oss som er mye ute i naturen! Sett etter noe slikt lenge på Ebay uten å finne ett godt produkt. Kjøpte selv beachbouy waterproff casingen (den siste). Blir flott å ha med seg ut når en jogger/går turer i skogen. Forøvrig må jeg gjenta meg selv Juicedefender har forbedret batteritiden på telefonen min helt drastisk, nå kan jeg gå 2 dager uten å lade telefonen med samme forbruk som jeg før hadde på kun 1 dag. Ved å sette opp planlagte oppgaver sparer man sykt mye batteri. Blant annet skrus alt av nettverk av om natten, lyden skrus av og går kun på når vekkerklokken ringer. 3g/wifi er alltid av om skjermen blir skrudd av. Jeg har også blokkert enkelte apps jeg selv ikke mener bør bruke netttilgang. Jeg har også timeouts på skjermen og låsen. Triggers er også en genial funksjon hvor man kan styre det meste av tilganger en app har til å koble seg til nettverk/brukes i det hele tatt. Telefonen ble som ny for min del med juicedefender. Det tok dog litt tid å sette det opp til mitt bruk, men absolutt verdt det! Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg tenkte jeg skulle roote min i helgen Hvilken guide fulgte du ? Og tar det virkelig 3 timer, eller var du bare litt ekstra nøye underveis ? Om du gjør alt rett tar det nok ikke lang tid, men guiden jeg brukte gav meg feil informasjon, så jeg brukte mesteparten av tiden på å rette feilene som oppstod. Så om du har tenkt å roote så er anbefalingen min å passe på at guiden er "up" to date med programvare som blir brukt. Jeg husker ikke hvor jeg fant guiden jeg fulgte. Men det var ikke på xda-developers, som er den eneste plassen jeg kommer til å henvende meg fremover av roms. Ok, takk for tipset. Jeg har tenkt å legge inn Revolution HD rom'en, og i første posten der så ligger det noen linker til hvordan man skal gå frem. Tenkte å benytte disse. MEN! Jeg får ikke kontakt med telefonen fra pc'n av en eller annen grunn. Har forsøkt med både Windows 7 32bit og Ubuntu 9.10 64bit. Telefonen registrerer at jeg kobler til en USB-kabel og spør hva slags tilkobling jeg ønsker, men når jeg velger "Disk drive" så skjer det ingenting. Har også forsøkt "HTC Sync" da jeg var tilkoblet W7, men ingen endring. Har også restartet telefonen og maskina uten at det hjalp. Jeg må lage litt plass på minnekortet for å få lastet over filer etc, så jeg trenger tips fra noen om hva som kan være galt. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Ved å slå av Background data og Auto-sync, så sparer jeg helt vanvittig med strøm på batteriet. Er det normalt? eller har jeg muligens ett program som ligger og trekker mye data? Lenke til kommentar
helenajoha Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 I familien min så har vi 4 htc desire hd. Når vi sjekker batteribruken så er jeg den eneste som ligger imellom 60-70% på android-operativsystem. De andre ligger på 2-7%. Noen som har en forklaring på dette? Lenke til kommentar
blutut Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Batterisparetips: Internett-> meny-> mer-> innstillinger-> aktiver tilleggsprogrammer -> behovsbasert Lenke til kommentar
SteamWaves Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg må lage litt plass på minnekortet for å få lastet over filer etc, så jeg trenger tips fra noen om hva som kan være galt. Har du lastet ned programvaren til desire HD fra HTC? Selv har jeg noen dårlige usb porter på pcen som kan slite litt med å få kontakt, så om du ikke har prøvd flere porter så vil jeg anbefale det. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Da har jeg nedgradert. Tok ikke mer enn 15 min Next, rooting! Update: Og nå er jeg rootet Endret 27. februar 2011 av Steffen Moss Lenke til kommentar
Frozenblade Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Da har jeg oppdatert Revolution HD til 2.0.16 Endret 27. februar 2011 av Frozenblade Lenke til kommentar
µT. Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Nå når jeg er rootet og er Eng-S-OFF, er det bare å sitte igang å flashe ny ROM da? Tar det lang tid? Noen som har en lettfattet guide? Edit: Og Radio-S-Off Endret 27. februar 2011 av Steffen Moss Lenke til kommentar
Frozenblade Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Nå når jeg er rootet og er Eng-S-OFF, er det bare å sitte igang å flashe ny ROM da? Tar det lang tid? Noen som har en lettfattet guide? Edit: Og Radio-S-Off 1. Last ned ROM manager på marked, å flash CWM med det. 2. Finn et ROM du vil ha. 3. last ned, legg over på SD-kortet. 4. Boot inn i recovery ( start med mindre lyd knappen ned, eller gå inn i rom manager å trykk på boot into revovery. 5. TA BACKUP!!! 6. Les på FAQ'en i tråden til ROM'et du har lastet ned. Anbefaler Revolution HD! Den finner du her. Endret 27. februar 2011 av Frozenblade 1 Lenke til kommentar
µT. Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) MÅ jeg flashe ny radio før jeg flasher ny ROM? edit: OK, jeg går for Revolution HD Endret 27. februar 2011 av Steffen Moss Lenke til kommentar
Frozenblade Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 MÅ jeg flashe ny radio før jeg flasher ny ROM? Nei men anbefaler at du gjør det etterpå. 1 Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg må lage litt plass på minnekortet for å få lastet over filer etc, så jeg trenger tips fra noen om hva som kan være galt. Har du lastet ned programvaren til desire HD fra HTC? Selv har jeg noen dårlige usb porter på pcen som kan slite litt med å få kontakt, så om du ikke har prøvd flere porter så vil jeg anbefale det. Har som sagt testet på 2 maskiner, og totalt 6 usb-porter. Skjer ingenting! På W7 maskina her jeg både SDK og HTC Sync installert. På Ubuntu maskina har jeg ingen av delene, men jeg prøver jo også kun å koble til som ekstern disk, og det har fungert tidligere. Jeg har nå testet adb for første gang,og fikk heller ikke det til å fungere. Fikk bare beskjed om at den ikke kunne finne noen enhet tilkoblet. Nå kan det være at jeg har glemt å gjøre noe for at det skal fungere. Må jeg aktivere noe spesielt på telefonen for at det skal virke,eller er det bare å koble til og så skal alt fungere ? Fulgte forøvrig guide'n for nedgradering av DHD på xda. Vurderer å prøve "factory reset" valget i bootmenyen. Noen som har en formening om det vil hjelpe på problemet jeg har ? Nå når jeg er rootet og er Eng-S-OFF, er det bare å sitte igang å flashe ny ROM da? Tar det lang tid? Noen som har en lettfattet guide? Edit: Og Radio-S-Off Hva er forskjellen på de to S-Off'ene ? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 "4. Boot inn i recovery ( start med mindre lyd knappen ned, eller gå inn i rom manager å trykk på boot into revovery." Hva er "Install ROM from SD Card? Er det det samme som å flashe fra recovery? Kan jeg bruke denne metoden, eller anbefales det å gjøre det fra recovery? Lenke til kommentar
Frozenblade Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Hva er forskjellen på de to S-Off'ene ? What's the difference to other methods?First of all, this is easy. The steps are straightforward, you do not need to tinker with complicated command line stuff. Radio S-OFF is the way these devices are meant to be made S-OFF, it is a safe way. If you use this method, reverting to stock is very easy! Unfortunately without ENG bootloader (my other tool) you cannot use fastboot commands (advanced stuff) and, for example, my Kernel Update Utility. To make a raw comparison, this tool is for everybody including new users and the eng hboot S-OFF version is for enthusiasts. Many experienced users have both, because having both allows supreme flexibility. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå