Gå til innhold

HTC Desire HD - Teknisk diskusjon - Tips & triks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et "problem". Ikke med telefonen, men med været. Jeg bruker CardioTrainer når jeg jogger, for å logge ruten, tiden og diverse ting. Men idag regner det (Ja, det regner i Bergen) og som alle vet så liker ikke elektroniske ting fuktighet. Jeg har vært døden nær flere ganger med fuktighet og telefon, og jeg lurer på om det er noen her som har noen gode idéer om hvordan å unngå at telefonen blir utsatt for fuktighet. Jeg har den liggende i jakken (som er vind og "vanntett"), noe som fører til at fuktigheten, når jeg svetter, ikke slippes ut så effektivt. Noe som fører til at det er mobilen som får gjennomgå.

Nå har jeg tenkt på å pakke den inn i en brødpose eller noe, men tror dere at dette vil fungere? Kommer det et snev av fuktighet inn i den posen, så er den telefonen finito. Ingen håp i helvete om den overlever da.

Noen idéer?

Lenke til kommentar

Jeg har et "problem". Ikke med telefonen, men med været. Jeg bruker CardioTrainer når jeg jogger, for å logge ruten, tiden og diverse ting. Men idag regner det (Ja, det regner i Bergen) og som alle vet så liker ikke elektroniske ting fuktighet. Jeg har vært døden nær flere ganger med fuktighet og telefon, og jeg lurer på om det er noen her som har noen gode idéer om hvordan å unngå at telefonen blir utsatt for fuktighet. Jeg har den liggende i jakken (som er vind og "vanntett"), noe som fører til at fuktigheten, når jeg svetter, ikke slippes ut så effektivt. Noe som fører til at det er mobilen som får gjennomgå.

Nå har jeg tenkt på å pakke den inn i en brødpose eller noe, men tror dere at dette vil fungere? Kommer det et snev av fuktighet inn i den posen, så er den telefonen finito. Ingen håp i helvete om den overlever da.

Noen idéer?

Brødposetrikset er jo velprøvd av mang en friluftsentusiast... Det fungerer bra det, men bombesikkert er det jo ikke. Kanskje du kan putte den i en tupperwareboks? ;)

Lenke til kommentar

Noen idéer?

Hei.

Hva med disse ?

http://www.clove.co.uk/aquapac-petite

http://www.clove.co.uk/beachbuoy-waterproof-case

Lenke til kommentar

Putt den i en (ull)sokk, og putt sokken i posen. Har ikke prøvd det selv, men det burde funke. Kan tenke meg ullvangsokker funker prima ;)

Jeg brukte en vanlig tennissokk og det fungerte veldig bra! Var skeptisk når jeg kom inn døren igjen siden jeg ikke visste hva jeg kom til dra ut av lommen, men det var ingen tegn til fuktighet. Jeg måtte dog snu halvveis siden jeg undervurderte været. 22 m/s vind og regn er ikke det beste været å jogge i :p

Den siste ser ikke dum ut! Billig er den også :) Takker og bukker.

Lenke til kommentar

Revolution HD med 1228.8mhz overclock.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=840040

Da var Revolution lagt inn med et tema.

Skal si at det ble merkbart raskere enn stock og batteriet tømmes senere. :thumbup:

Så det var en 1,6 ghz kernel også, men litt risky kanskje?

Jeg ville ikke kjørt min på 1.6 over lengre tid, kun til eventuelle tester. ser en på xda nevnte att hans DHD var ustabil selv med 1.22ghz, å møtte kjøre 1.1. jeg har ikke problemer overhodet med 1.22 værtfall. så jeg ville holdt meg der om jeg var deg.

Om du følger med på Revolution HD tråden ser du att det kommer hyppige oppdateringer, per nå 2.0.15. du kan bare installere den over den gamle, og ingenting blir rørt, helt genialt. det eneste hos meg er bootscreen og en app som jeg har lagt til som viser % på batteriet på linja øverst, dette må jeg legge inn igjen.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Da var mobilen rootet, prosessen tok bare rundt 3 timer. :cool:

gleder meg til å prøve noen roms nå, noen som har noen anbefalinger av custom roms?

Jeg tenkte jeg skulle roote min i helgen :ph34r:

Hvilken guide fulgte du ? Og tar det virkelig 3 timer, eller var du bare litt ekstra nøye underveis ?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle roote min i helgen :ph34r:

Hvilken guide fulgte du ? Og tar det virkelig 3 timer, eller var du bare litt ekstra nøye underveis ?

Om du gjør alt rett tar det nok ikke lang tid, men guiden jeg brukte gav meg feil informasjon, så jeg brukte mesteparten av tiden på å rette feilene som oppstod.

Så om du har tenkt å roote så er anbefalingen min å passe på at guiden er "up" to date med programvare som blir brukt.

Jeg husker ikke hvor jeg fant guiden jeg fulgte.

Men det var ikke på xda-developers, som er den eneste plassen jeg kommer til å henvende meg fremover av roms.

Lenke til kommentar

Om du følger med på Revolution HD tråden ser du att det kommer hyppige oppdateringer, per nå 2.0.15. du kan bare installere den over den gamle, og ingenting blir rørt, helt genialt. det eneste hos meg er bootscreen og en app som jeg har lagt til som viser % på batteriet på linja øverst, dette må jeg legge inn igjen.

Hvordan oppdaterer jeg ROMen egentlig? Har Android Revolution HD 2.0.8. Er det ingenting som vil bli slettet? :)

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke har funnet helt ut av.

Google maps. Jeg får bare opp noe når jeg er koblet til et wifi nettverk, ingenting når jeg er ute og går for så å skru det på.

MÅ jeg ha på mobilt nettverk? Fins det veier utenom(laste ned på forhånd?)

Lenke til kommentar

Hvordan oppdaterer jeg ROMen egentlig? Har Android Revolution HD 2.0.8. Er det ingenting som vil bli slettet? :)

Boot til Recovery via ROM Manager, og installer. regner med du gjorde dette da du la inn 2.0.8 også? blir på samme måte, du bare legger den inn rett å slett, så erstatter de nye rom'en den gamle.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Nå skjedde det noe rart med telefonen når jeg var ute. Jeg hørte på musikk med HTC-spilleren, og da gikk Songbird plutselig på i bakgrunnen. Jeg avinstallerer den der og da. Fem minutter senere skal jeg ringe min mor. Nei, men har du sett! Der kom jeg til Feliz (Utested i Bergen). Jeg har ikke Feliz sitt nummer engang!

Lenke til kommentar

Google maps. Jeg får bare opp noe når jeg er koblet til et wifi nettverk, ingenting når jeg er ute og går for så å skru det på.

Du kan buffre kartet over det aktuelle området på forhånd. (Meny->mer->bufferinstillinger).

Dette blir vell ikke lagret for alti, er bare midlertidigt, men holdt i 1 uke for meg når jeg var i utlandet. :)

Lenke til kommentar

Du kan jo gå retro og bruke kartbok :p Ingen skjulte kostnader!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...