Gå til innhold

Beste ram og hk til p4 ?

s0ppen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er du ute etter det aller beste så er Abit IC7-G et bra alternativ.

Når det gjelder minne er nok PC3200/PC3500/PC3700 minne fra Corsair eller Geil noe av det bedre du finner.

Det finnes ikke hovedkort til Intel som krever PC3700 RAM, men såklart så støtter de det. Skal man overklokke kan det uansett være en fordel å ha en del å gå på.

Lenke til kommentar
hm.. ok... men det hovedkortet der støtter bare DDR400. er det mye forskjell fra DDR400 til DDR433 og DDR466 ?

Vet ikke hvor mye forskjell du merker i praksis, men du kan jo lese noen tester å hvertfall få det på "papiret".

EDIT: Som sagt så kan du fint putte inn PC3700 minne i et hovedkort som støtter PC3200 minne. Da vil 3700 kjøre som 3200.

Lenke til kommentar

ser dette bra ut?

1x - Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz

2x - Corsair TWINX512-3700LL 512MB Platinum

rammen: så har jeg litt bedere ram til neste gang jeg kjøper hk, så slipper jeg kjøpe ny ram ennå en gang.

men, er dette noe av det beste på markede for tiden?

Lenke til kommentar
ser dette bra ut?

1x - Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz

2x - Corsair TWINX512-3200LL DDR-DIMM 512MB

er dette noe av det beste på markede for tiden?

Absolutt! Du kan jo og fleske til med 1024 MB minne med det samme, hvis du har penger til det.

Lenke til kommentar
Hva med Asus P4P800. Skal være et kanonkort. Har selv et Asus P4C800 Deluxe som jeg er meget fornøyd med, kjører Geil PC400 ram på kortet og dette funker aldeles glimrende.

Det er et kjempekort, men han ba om det beste og da utelukker jeg i865PE-kortene :wink:

Hvilken revisjon er Asus-kortet ditt? Så vidt jeg vet kommer det en revisjon "D" i løpet av sommeren som skal rette manglende på det opprinnelige P4C800 Deluxe. De/den første versjonen av kortet ditt tapte jo soleklart mot "lillebror" P4P800 Deluxe.

Lenke til kommentar

Tviler på at du får bruk for 466DDR.

Jeg tipper at 433DDR blir det

høyeste et brikkesett vil støtte før vi går over til DDR-II.

Var det ikke til neste år de nye brikkesettene skulle komme?

Men dette er da hva jeg tror. For alt jeg vet kan det jo hende at det blir problemer med konverteringen til DDR-II og at hele greia blir forskyvet et par år. Uansett pr. dags dato tviler jeg sterkt på at du klarer å utnytte en 466DDR brikke. Selvfølgelig hvis du skal overklokke hardt og har nødvendig kjøling (les: vappo/prometia) så kan det jo hende at du når de hastighetene brikken(e) er gode for, men man vet aldri.

Det jeg ville gjort var å kjøpe virkelig kvalitetsram (det har du jo gjort) og gå for 400DDR brikke®. De er gode for mer enn du tror. Selvfølgelig kan man være uheldig, men hva er vitsen med å leve hvis man ikke tar noen sjanser? :wink:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke være ekstremklokker for å utnytte 433 MHz eller 466 MHz minne. Å klokke en 2.4 GHz til 3.0 går i de fleste tilfeller smertefritt med grei luftkjøling. Da har du FSB på 250 (noe de aller fleste nye hovedkort klarer) som tilsvarer at minne kjører på 500 MHz hvis ratio er satt til 1:1. Med andre ord vil minnet være en flaskehals.

Lenke til kommentar

Hvilken revisjon er Asus-kortet ditt? Så vidt jeg vet kommer det en revisjon "D" i løpet av sommeren som skal rette manglende på det opprinnelige P4C800 Deluxe. De/den første versjonen av kortet ditt tapte jo soleklart mot "lillebror" P4P800 Deluxe.

Jeg har nok desverre ikke revisjon D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...