Gå til innhold

bestille fem 20 pakkninger over nette?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såvidt jeg husker må du sende inn bekreftelse på ID/persnr.

 

Røyk/tobakk blir alltid fortollet da det er toll og avgiftspliktig varer

 

 

se : Rundskriv om avgift på tobakkvarer

og

Tollvesenet om fortolling

 

Så vidt jeg har fått me meg, så er de da lovlig å bestille et par 20 pakkninger fra utlande da? å la dem bli frotollet så får jeg varen min? eller bli den sendt tilbake?

Lenke til kommentar

Det at du kan ta med deg varer tollfritt ved grenseovergang, er ikke det samme som at du kan importere dette tollfritt uten selv å ta med deg varen, med mindre du foreslår at TS drar til england , kjøper tobakken for så å dra tilbake til Norge, isåtilfelle er vi enig men jeg tror han mener å få tilsendt tobakken.

 

Jeg registerer at det på tollvesenet sine sider står at det ikke kan importeres uten tilattelse fra helsedept. Litt usikker her mtp at jeg for noen år tilbake importerte en del snus uten at dette var noe større problem en at de trengte personnummer og det ble betalt avgifter, en tlf til våre kjære tollregion Oslo og Akershus vil oppklare dette (eller ring 030 12).

 

Hvis vareverdien er under 200 NOK ved innførsel, skal du ikke betale hverken toll eller mva, hvis det er verdt over 20 NOK, skal du betale Toll og mva av hele beløpet, samt mva av frakt og en evt forsikring.

Lenke til kommentar

Jeg finner ingenting spesifikt å trekke noen konklusjon fra annet enn:

 

"Hvilke varer er helt avgiftsfrie (fri for både toll og avgifter)?

 

Alle varer som importeres til Norge er i utgangspunktet avgiftspliktige. Unntakene er:

Sendinger fra utlandet med verdi (eksklusiv frakt- og forsikringskostnader) inntil 200 kroner med unntak av alkoholholdige drikkevarer og tobakkvarer."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...