danno_O Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Hei. Har akkurat prøvd å oppdatere Adium til nyeste versjon 1.4 ved å overskrive den eksisterende adiumfila i Applicationsmappa mi. Det endte med at finder frøs og at badeballen sto å spant uendelig. Nå når jeg har reboota, kan jeg ikke gjøre noe med fila uten at maskina henger. Når jeg prøver å slette hele adiumfila (jeg får flytta den til papirkurven etter mye om og men) får jeg error 36: Finder cannot complete the operation because some data in "..." could not be read or written. (error code -36) Det står også at det er noen Menu Bar Icons i fila som mangler eller ikke kan leses. Hva kan jeg gjøre? Edit: dette gjelder da altså for en macbook med Os X Endret 14. november 2010 av danno_O Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Når jeg har hatt problemer med å slette filer har jeg brukt Unlocker, har aldri feilet meg. http://download.cnet.com/Unlocker/3000-2248_4-10493998.html?tag=mncol;1 Endret 2. november 2010 av Bruker87 Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Når jeg har hatt problemer med å slette filer har jeg brukt Unlocker, har aldri feilet meg. http://download.cnet.com/Unlocker/3000-2248_4-10493998.html?tag=mncol;1 Takk for svar, men fila du linka til var virusinfisert og for Windows. Posta i Macforumet og håpa folk ville se at det var et macproblem, men skal skrive det i førstepost nå. Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Når jeg har hatt problemer med å slette filer har jeg brukt Unlocker, har aldri feilet meg. http://download.cnet.com/Unlocker/3000-2248_4-10493998.html?tag=mncol;1 Takk for svar, men fila du linka til var virusinfisert og for Windows. Posta i Macforumet og håpa folk ville se at det var et macproblem, men skal skrive det i førstepost nå. Tviler på du finner virus på download.com Beste siden som finnes til å laste ned filer, folka som eiger sida tester alle filene som er der. Men om programmet ikke virket for Mac. Googlet rundt og fannt dette "In terminal goto the folder where the file is and type: sudo rm filename.ext" Endret 3. november 2010 av Bruker87 Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Tviler på du finner virus på download.com Beste siden som finnes til å laste ned filer, folka som eiger sida tester alle filene som er der. Men om programmet ikke virket for Mac. Googlet rundt og fannt dette "In terminal goto the folder where the file is and type: sudo rm filename.ext" Ikke engang denne sudokommandoen biter på. Skjermbilde 2010-11-03 kl. 02.04.19.png - 0.01MB Endret 3. november 2010 av danno_O Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Tviler på du finner virus på download.com Beste siden som finnes til å laste ned filer, folka som eiger sida tester alle filene som er der. Men om programmet ikke virket for Mac. Googlet rundt og fannt dette "In terminal goto the folder where the file is and type: sudo rm filename.ext" Ikke engang denne sudokommandoen biter på. Skjermbilde 2010-11-03 kl. 02.04.19.png - 0.01MB om du skal legge ut bilder, så bruk http://bildr.no/ eller noe annet som viser bildene med en gang.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Gå i diskverktøy og reparer rettigheter. Mulig det hjelper. Får ikke sett bildet ditt, så om du kan kopiere feilmeldingen så hadde det vært flott. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 (endret) Prøv dette: - Åpne Terminal og sørg for at du har adminpassordet - skriv følgende sudo chflags -R nouchg /sti/til/mappe/fil.txt && sudo chmod -R 7777 /sti/til/mappe/fil.txt - Tast inn passordet og dersom du ikke får noen feilmelding skal det ha fungert. Deretter kan du prøve å slette filen på nytt. Si ifra om noe er uklart Endret 14. november 2010 av Heilage Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 14. november 2010 Forfatter Del Skrevet 14. november 2010 Prøv dette: - Åpne Terminal og sørg for at du har adminpassordet - skriv følgende sudo chflags -R nouchg /sti/til/mappe/fil.txt && sudo chmod -R 7777 /sti/til/mappe/fil.txt - Tast inn passordet og dersom du ikke får noen feilmelding skal det ha fungert. Deretter kan du prøve å slette filen på nytt. Si ifra om noe er uklart Tusen takk! Dette fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå