Gå til innhold

Ny 46-tommer med fullt fokus på bildekvalitet!

Anbefalte innlegg

Jeg vil ha meg ny 46 eller 47-tommers TV, og det er mye å velge mellom. Men så langt har jeg ikke sett noe i prisradiusen min som har et bilde jeg har lyst å betale mye for. Før jeg biter i det sure eplet, vil jeg bare sjekke om det kanskje er noen av dere som vet om modeller jeg ikke har sett?

Jeg tar lyden gjennom stereoanlegget, så det er bare bildekvalitet som teller (primært HD-kilder som blu-ray, PS3 og PC, men det er jo trivelig hvis den klarer å oppskalere SD-materiale bra).

Idealet er fargetoner, kontrast og "organisk"-het i bildet som en Pioneer Kuro eller G20-serien til Panasonic, men med skarpe teksturer og fravær av hakking eller flimring, og helst lysstyrke nok til å fungere i et hvitt og normalt opplyst rom. Svarttoner er forsåvidt viktig, men det må ikke gå på bekostning av detaljer i mørke områder. Gjengrodde eller utbrente områder er fy-fy, det samme gjelder banding i gradvise fargeoverganger.

Det nærmeste jeg har sett så langt er Samsungs UE46C8000 eller LG 47LE850N. Men de er en del dyrere enn jeg hadde håpet på å slippe unna med.

Noen som vet om noen ukjente perler i området rundt 10 - 12 tusen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ha meg ny 46 eller 47-tommers TV, og det er mye å velge mellom. Men så langt har jeg ikke sett noe i prisradiusen min som har et bilde jeg har lyst å betale mye for. Før jeg biter i det sure eplet, vil jeg bare sjekke om det kanskje er noen av dere som vet om modeller jeg ikke har sett?

Jeg tar lyden gjennom stereoanlegget, så det er bare bildekvalitet som teller (primært HD-kilder som blu-ray, PS3 og PC, men det er jo trivelig hvis den klarer å oppskalere SD-materiale bra).

Idealet er fargetoner, kontrast og "organisk"-het i bildet som en Pioneer Kuro eller G20-serien til Panasonic, men med skarpe teksturer og fravær av hakking eller flimring, og helst lysstyrke nok til å fungere i et hvitt og normalt opplyst rom. Svarttoner er forsåvidt viktig, men det må ikke gå på bekostning av detaljer i mørke områder. Gjengrodde eller utbrente områder er fy-fy, det samme gjelder banding i gradvise fargeoverganger.

Det nærmeste jeg har sett så langt er Samsungs UE46C8000 eller LG 47LE850N. Men de er en del dyrere enn jeg hadde håpet på å slippe unna med.

Noen som vet om noen ukjente perler i området rundt 10 - 12 tusen?

Eg har sett mykje på 46 " i dette prissegmentet og har blitt imponert over bildekvaliteten til denne Philips tv'en. Den har det eg treng, 200 hz oppdatering, full hd, bakbelyst led (samsung bruker kantbelyst = dårlegare svartnivå/clouding), ambilight som gir dimensjon til det å sjå på film(og det vert mitt hovedbruksområde), 3D, dnla trådløst, 4xhdmi, net-tv, ja treng eg seie meir?? Nydeligt bilde med Bd-film og Lefdal har beste prisen eg har funne ;)

Endret av voll
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...