MartinF Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hei, Jeg (vi) har vi flere år benyttet et lokalt bredbåndsselskap her jeg bor, og har aldri hatt problemet whatsoever. Vi har sakte men sikkert blitt oppgradert til høyere hastigheter etterhvert som de har endret sine priser. Nå har vi 12/5 Mbit og vi er storfornøyd. På det meste er vi 3 laptoper, 1 Xbox, 1 iPad og 2 mobiler tilkoblet på nettet, aldri noen problemer. Den siste uken derimot har slitt veldig. Forrige uke datt nettet ut minst en gang daglig, og på onsdag var nettet borte i 2 timer sammenhengene. I ettertid så har heller ikke hastighetene svart til forventningene. Filmer på YouTube laster tregt, å laste sider med mye bilder er blitt helt umulig, fks. VGNett. Det som er litt rart, er at hvis jeg prøver å kjøre en nedlasting av en torrent-fil, så får jeg 1-1,2 mb/s i hastighet, noe som er makshastigheten jeg har fått når jeg også har fått 12 mbit på diverse tester. Når jeg nå prøver å ta slike tester, så får jeg ikke høyere enn 0-1,5 mbit ned, mens opphastigheten kommer alltid på rundt 4-5 mbit, noe som er riktig. Har kontaktet bredbåndsselskapet for å høre om det er noen kjente feil hvor vi bor som de kanskje har unnlatt å fortelle om, noe de mente det ikke var. Vi ble enige om at han skulle undersøke nærmere og ringe opp hvis han fant ut noe, og jeg skulle komme tilbake til han til uken om probleme fortsetter. Problemene har altså fortsatt og jeg kommer nok til å kontakte de igjen i morgen, men er det noen her som kanskje vet hva problemet kan være? Jeg får samme problemet, både ved trådløst og kablet nettverk. Her er et par nett-tester tatt nå nettopp: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå