Gå til innhold

Fylle-impulsbestilling av tur til USA...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må virkelig ta turen. New York og Mannhatten er noe helt for seg selv. Hvis du er av utelivstypen vil jeg anbefale deg å vente til du er over 21, så fremt du ikke allerede er over 21. Savna litt det å ha muligheten til å drikke en og annen pils utover dagen og runde av med en runde mot kvelden.

 

Vi så Rangers mot Minnesota Wilds. Vi hadde valget mellom de, Philladelphia Flyers og Ottawa Senators. Valget ble avgjort på grunnlag av Rangers sine sjanser for seier, samt prisen på billettene. Heldige som vi var så tapte de selvfølgelig den kampen 3-1, mens de vant 7-0 over Flyers(2 mål av Zuccarello) og 4-1 over Sentators(1 mål og 1 assist av Zucca).

Lenke til kommentar

Hehe, heier på Flyers jeg. Skal definitivt ta meg en tur snart. Må bare fylle 18 år først. Gjør ikke det før i Januar.

 

Har alltid ville dratt til statene. Og egentlig ikke planlegge noe særlig, bare dra.

 

Hvordan var det å handle klær og elektronikk nede der? Veldig billig?

 

EDIT: Hvor mye penger brukte du ca. totalt?

Endret av Brad
Lenke til kommentar

Så hvis du har kontakter, slipper du inn der det er 21-årsgrense?

 

Jeg var der for noen år siden med mamma og søsken. Mamma har bodd der i noen år, så vi fikk se NY litt fra "innsiden." Hun bestillte feil, så vi ble der i fire uker laugh.gif Det var ikke for lenge!

 

Et spørsmål: Hvor lenge kan man få oppholdstillatelse som turist?

 

 

Endret av Obi von Knobi
Lenke til kommentar

Så hvis du har kontakter, slipper du inn der det er 21-årsgrense?

 

Jeg var der for noen år siden med mamma og søsken. Mamma har bodd der i noen år, så vi fikk se NY litt fra "innsiden." Hun bestillte feil, så vi ble der i fire uker laugh.gif Det var ikke for lenge!

 

Et spørsmål: Hvor lenge kan man få oppholdstillatelse som turist?

 

Som turist kan man max være der i 90 dager pr 180 dager om man reiser på det visumfrie programmet. Reiser man på turistvisum gjelder omtrent de samme regler, men det er da mulighet for å forlenge oppholdet hos USCIS om man kan demonstrere at man har nok penger til å finansiere oppholdet. Det kan man ikke under noen omstendigheter om man reiser på det visumfrie programmet. I alle tillfeller kan immigrasjonen sette en tidligere avreisedato om de føler at du ikke har penger til å finansiere alle 90 dagene.

Lenke til kommentar

 

Hvordan var det å handle klær og elektronikk nede der? Veldig billig?

 

På klær kan du gjøre gode kjøp, men da på lokale merker.

Europeiske merker holder bortimot de samme prisene som i Norge.

 

Elektronikk er det mindre å spare på, selv om det er noe.

Du skal i tilfelle vite hva du er på jakt etter.

Jeg har ikke sjekket i det siste, men tidligere var Apples produkter noe av det en kunne gjøre best kjøp på.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Klær er dritbillige ift Norge. Elektronikk er ikke så stor forskjell på pris. En kompis drar til USA på firmaturer en og annen gang, han tar med seg to tomme kofferter bortover, og fyller dem opp med klær. Mye billigere enn her hjemme. Trenger ikke ha med klær bortover engang, han kjøper alt i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...