Gå til innhold

Skjult WD Raptor!

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått sammen den nye PC'en min. Alt fungerte perfekt intill jeg oppdaget at min WD raptor (S-ATA) ikke dukket opp verken i installeringen av Windows XP eller i windows. S-ATA er aktivert i BIOS. Hva kan jeg ha gjort feil. Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket hovedkort har du?

De fleste trenger å installere driver for kontrolleren (følger ikke med Windows). Disken vil neppe vises i BIOS heller, men trolig ha en egen BIOS på kontrolleren.

Men for å være sikker må du oppgi hvilket hovedkort du har (og evt kontrollerkort dersom du ikke kobler på hovedkortet).

Lenke til kommentar

Har ikke studert kortet, men det virker som det kun støtter S-ATA RAID. Så jeg vil tippe du mener at du har satt opp RAID (funker med kun 1 disk også) når du sier at du har formatert disken.

Ved ny installasjon av XP må du trykke F6 i begynnelsen (heeeelt i begynnelsen, det står når du starter) av installasjonen og gi XP driveren til S-ATA-kontrolleren.

Lenke til kommentar
Har ikke studert kortet, men det virker som det kun støtter S-ATA RAID. Så jeg vil tippe du mener at du har satt opp RAID (funker med kun 1 disk også) når du sier at du har formatert disken.

Ved ny installasjon av XP må du trykke F6 i begynnelsen (heeeelt i begynnelsen, det står når du starter) av installasjonen og gi XP driveren til S-ATA-kontrolleren.

Problemet er at det ikke funker med bare en disk! Dersom jeg velger Create Raid set (eller noe slikt) får jeg meldingen "not enough single drives to create raid set". Betyr dette at jeg er nødt til å kjøpe en WD Raptor til?

Lenke til kommentar
Er det ikke mulig å ha kun en S-ATA disk på EPoX 8RDA3+.

EPoX 8RDA3+ har ikke innebygdt S-ATA kontroller..

Det er ikke rart BIOS ikke finner den.

Må jeg i tilfelle kjøpe en S-ATA kontroller som f. eks. denne

S-ATA

Du må nok kjøpe deg en S-ATA kontroller..men hvilken er opp til deg.

Den du nevnte virket greit til 1-2 HD. (Ikke raid liksom)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er det ikke mulig å ha kun en S-ATA disk på EPoX 8RDA3+.

EPoX 8RDA3+ har ikke innebygdt S-ATA kontroller..

Det er ikke rart BIOS ikke finner den.

Må jeg i tilfelle kjøpe en S-ATA kontroller som f. eks. denne

S-ATA

Du må nok kjøpe deg en S-ATA kontroller..men hvilken er opp til deg.

Den du nevnte virket greit til 1-2 HD. (Ikke raid liksom)

Måtte bare si at dette er helt feil. Raptoren min funker nå utmerket. Ikke noe prob å ha kun en S-ATA disk på dette hovedkortet! Var bare jeg som hadde gjort en liten tabbe. :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...