Gå til innhold

Feil på et eksternt lydkort

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte for noen uker siden et eksternt lydkort av typen USB Sound Box 7.1 - Sandberg A/S.

Jeg har nylig oppdaget at det kommer en slags hylelyd ut av 3.5 mm jacken som er tilberegnet surround.

Da jeg har kjøpt et roccat kave 5.1 surround headset som jeg bruker lydkortet til, er dette et problem.

Det står på emballasjen at det er 5 års garanti.

Hva burde jeg gjøre?

Jeg har kviteringen.

Problemet er at hvis de skal reparere, så står jeg uten lydkort.

Hvilke rettigheter har jeg? Kan jeg kreve pengene tilbake?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde reklamere på produkte. Spør de hva garantien gjør framfor reklamasjonen. Tenker du på å låne produkt?. Du kan ikke kreve det i denne sammenheng, visst ikke det er en del av garantien de gir deg.Butikken kan kansje gi deg det på goodwill.

Lenke til kommentar

Du burde reklamere på produkte. Spør de hva garantien gjør framfor reklamasjonen. Tenker du på å låne produkt?. Du kan ikke kreve det i denne sammenheng, visst ikke det er en del av garantien de gir deg.Butikken kan kansje gi deg det på goodwill.

Dette er helt feil.

Kunden har krav på låneprodukt så lenge avhjelpsforsøket er ventet å ta mer enn en uke (og det er særdeles sjelden det tar kortere tid). Dette står i Forbrukerkjøpsloven som du burde ta en titt i.

Unntaket er hvis dette medfører forhandleren urimelige kostnader i forhold til forbrukerens nytte av tingen. Det blir en vurderingssak, men det skal noe til før den dette unntaket er gyldig.

Lenke til kommentar

Mulig jeg går veldig på person her nå, men du virker å oppgi merkelige påstander, uten fnugg av belegg, eller støtter opp når motsagt. Hva er bakgrunnen for at du i mange tråder siden du registrerte deg kommer med påstander om servicetid, hevingsrett,lånegjenstander m.m. som ikke uten videre har noe rettslig belegg overhode?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...