Gå til innhold

Støttetråden for oss som skal slutte med en uvane

Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei

Nå har jeg nok en gang gitt opp godteriet, men denne gangen skal det faktisk vare, for nå skal jeg få med meg dere.

Tanken er at dette skal bli en støttetråd for de av oss som ønsker å slutte med ulike ting og tang. Om det er godteri, brus, røyk eller negelbiting spiller ingen rolle, du er hjertlig velkommen til denne tråden uansett hva du skal slutte med.

Tenkte vi kunne skrive litt om oss selv og vår ting vi nå skal slutte med, hvorfor og hva vi skal gjøre når målet er nådd. Jeg begynner:

Jeg er 19 år gammel og går for tiden på lærerstudier. Det jeg skal slutte med er godteri, noe jeg tydeligvis er blitt avhengig av. Greier liksom ikke å slutte, går bra de 2 - 3 første dagene men på den 4. skjærer det seg alltid. Men nå har jeg bestemt meg for at nok er nok og derfor lager jeg denne tråden, slik at vi kan supporte hverandre. Grunnen til at jeg øsnker å slutte med snop er først og fremst pga. pengene som sløses vekk. Jeg er blitt dritt lei av å bruke ca. 1000 kr hver måned på noe jeg slett ikke har bruk for.

Hvert fint om andre kunnet slenge seg på denne tråden. Husk å støtte hverandre da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problemet som deg. Spiser veldig mye godteri, men sier hele tiden til meg selv at jeg skal slutte, men har aldri klart å virkleig gjøre det. Bruker mye penger på det sånn som deg, noe som egentlig er veldig unødevendig. Det er jo heller ikke så veldig sunt, så det finnes flere gode grunner til å ikke spise mye av det.

Jeg er selv 16 år, og det er først de siste par årene jeg har spist mye godteri.

Lenke til kommentar

Personlig biter jeg negler og hud på fingre. Ser ikke bra ut, og er ikke bra heller -- spesielt ikke for tenner. Har visstnok litt emaljeproblemer pga. konstant syrlig tilførsel. Merkelig nok utrolig vanskelig å slutte, og det kommer alltid tilbake i perioder. hmm2.gif

http://www.youtube.com/watch?v=NHopJHSlVo4

Jeg gjør det samme sjæl, og skjønner godt hvordan du har det. Jeg klarer ikke slutte, gjør når jeg kjeder meg,nærvøs eller sulten :s till og med mens jeg skreiv dette innlegget hadde jeg en " bitepause" om man kan si det sånn så :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...