Roiku Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Dette løste seg enklere enn jeg turte håpe på, heldigvis. Til hjelp for andre kan jeg oppsummere med litt mindre tekst enn jeg opprinnelig hadde. Jeg løsnet på skjermkortet mitt for å nå tak i en viftekontakt på hovedkortet. Når jeg satte skjermkortet fast i sporet igjen fikk jeg ikke videosignal og jeg var sikker på at jeg hadde ødelagt skjermkortet siden det viste seg at jeg hadde glemt å ta ut skjermkabelen (DisplayPort). Noe fikk meg til å tro at skjermkortet og hovedkortet kunne fått spenning fra denne kabelen selv om PSU var avslått og utkoblet. Løsningen var grei... reset CMOS jumper på HK. Jeg tok ut batteriet flere ganger og trodde det gjorde samme nytten som CMOS jumperen, slik det alltid har gjort før, men det gjorde det altså ikke. Med mer testing ble konklusjonen at CMOS/BIOS må resettes hver eneste gang et skjermkort har vært ute av sporet sitt, om det så straks settes på plass igjen i samme spor. Alt fungerer fint og nå kjører jeg crossfire så det suser. Hovedkort: ASUS P6T Deluxe v2 CPU: Intel i7 930 2.8GHz (@ 3,5GHz) GPU1: Sapphire ATI Radeon HD 5870 Vapor-X GPU2: Gigabyte ATI Radeon HD 5850 PSU: Corsair HX 850w RAM: Corsair Dominator DDR3 3x2GB @ 1600MHz Chassis: Corsair Obsidian 800D Monitor: Dell Ultrasharp U2711 Endret 3. november 2010 av Roiku Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå