del_diablo Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Som emnetittel sier, så scanner UAC alle kjørbare filer. Uansett om de velges å kjøres som admin eller ikke. Dette er fryktelig irritabelt da det vil si at explorer.exe stanser i ofte i ca et minutt på installasjon av DLC pakker før jeg kan autorisere og installere. Hvordan fikser jeg det uten å sku av UAC? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Om du bruker administrator så vil du ikke få opp meldingene. Men det blir så og si det samme som å slå av UAC, siden programmer får full tilgang til systemet. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Så.... Yippy, its broken by design? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Det fungerer slik det er designet. Og ingen skulle måtte trenge å være administrator for å installere programmer. Om et program krever elevert tilgang så er det deres design som er "broken". Til en viss grad selvsagt. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Tja, default så popper UAC opp på installere, uansett hva de inneholder. Så det er "broken by design" <3 Lenke til kommentar
TCi Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Tja, default så popper UAC opp på installere, uansett hva de inneholder. Faktisk ikke ... Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Enda gangen jeg har opplevd at UAC ikke poppet opp var en PC jeg lånte hvor man var en begrenset bruker. Sånn ellers så fikk jeg popup på hver DLC jeg har installert, hvert spill jeg har installert, og alle installere. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Tja, default så popper UAC opp på installere, uansett hva de inneholder. Så det er "broken by design" <3 Det er feil, kjørbare filer som spesifiserer et UAC-kompatipelt manifest vil feks ikke gjøre dette. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 9. november 2010 Forfatter Del Skrevet 9. november 2010 .... Og hvor skaffer jeg disse? Så alt gamlere en Vista vil autmatisk trenger FULL ADMIN POWERS fordi de ikke er signert og kompilert på en spesiel måte? Hvordan skrur jeg av funksjonen, og får UAC til å fungere som den skal: Bare poppe opp vis et program trenger rettigheter og løper inn i veggen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå