Gå til innhold

Hva er assosiative matriser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja som titelen sier

Hva er assosiative matriser ?

en assosiativ matrise er en matrise med nøkkler etter ditt ønske!

eks:

$Min_matrise = array (drikke => Brus,

frukt => Banan,

dyr => katt );

divs hvis du skriver: echo $Min_matrise['drikke'];

vil du få cola som svar

en vanlig matrise er byget opp slik

$matrise = array (1,2,3,4,5,6); (HUSK tellingen starter på 0 )

om du skriver: echo $matrise['0']; blir svaret "1"

eller $matrise['5']; gir tilbake 5.

Om du ønsker mere info om php bør du tat en titt på boken og siden phpbok.no

Lenke til kommentar

Du går på Anvendt Data ved HiO. Hvordan har du tenkt til å stå på eksamen når du spør om alle svarene? Du har jo null snøring på PHP i det hele tatt. Jeg er ferdig med utdannelsen ved samme linje og vil si at du bør slutte. Du kommer ikke til å klare å komme deg gjennom 3 år med dette og de fagene som kommer.

Endret av sakuraba
Lenke til kommentar

Du går på Anvendt Data ved HiO. Hvordan har du tenkt til å stå på eksamen når du spør om alle svarene? Du har jo null snøring på PHP i det hele tatt. Jeg er ferdig med utdannelsen ved samme linje og vil si at du bør slutte. Du kommer ikke til å klare å komme deg gjennom 3 år med dette og de fagene som kommer.

Det stemmer ikke nødvendigvis. Jeg hadde hverken skrevet eller lest en linje PHP før jeg tok eksamen i PHP-kurset ved Bachelor i IT ved HiO et par år siden og jeg fikk en B om jeg husker rett, og omtrent det eneste jeg hadde feil på var lurespørsmål. Kan du Java eller et annet C-syntaksiært, objektorientert språk er PHP lett. Når jeg skulle ha hovedprosjekt tok det meg ti timer med lesing på php.net før jeg skrev PHP like raskt som jeg skrev Java.

Kan du hverken Java, PHP eller noe annet derimot.. da sliter du.

EDIT: Jeg har jobbet som utvikler (primært PHP, ikke én linje Java) siden én uke etter at jeg fullførte graden.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...