Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

flere som har røde blodutredelser små som et nålestikk under huden ?

Tommyeen

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt slike prikker, hovedsaklig på armene. Varierer litt i størrelse, fra synål-stikk til spiker, kan man kanskje si. :p Noen ser ut til å komme og gå, andre (de største tror jeg) er tilsynelatende permanente. Jeg har aldri bekymret meg over de, selv om jeg jo har vært nyskjerrig, så du får poste her om du finner ut av det. :)

I will:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja no har eg vært hos legen å vist han blodutredelsen, å han sa det kunne være normalt eller forstyrrelse i blodplatene. Eg forklarte han ka eg var redd forr så han tok noen blodprøver som han fikk svar på med engang på legekontore, han sendte ikke inn noen prøver. Så jeg venta på svarene og han sa at alle prøvan så fin ut at det ikke e noe å bekymre seg forr. Han sa at om det hadde vært noe galt ville han sett det. Han tok av blodplaten, hvite blodlegme osv snakka han i. Å alt så bra ut. Da kan eg vel roe meg?:) likte ikje at han ikje sendte inn nån prøva, men han veit vel ka han gjør:p

Lenke til kommentar

Da kan du roe deg og ta det helt med ro. Legens ord er hellig hehe.

Hvis han sa at alt var greit, så er det nok greit også, det er hvertfall ingenting som kan drepe deg :thumbup: Det er utrolig hvor mye en blodprøve på legekontoret kan finne ut av nå om dagen. Og hvis du hadde hatt blod kreft tror jeg nok de hadde sett det på blodprøver :) Så bra at alt gikk greit til slutt da.

Lenke til kommentar

Da kan du roe deg og ta det helt med ro. Legens ord er hellig hehe.

Hvis han sa at alt var greit, så er det nok greit også, det er hvertfall ingenting som kan drepe deg :thumbup: Det er utrolig hvor mye en blodprøve på legekontoret kan finne ut av nå om dagen. Og hvis du hadde hatt blod kreft tror jeg nok de hadde sett det på blodprøver :) Så bra at alt gikk greit til slutt da.

Ja phew:p men oppdaga nye i stad, så dem keep coming fortsatt di prikkan. Men får bare prøve å glømme dem:p

Lenke til kommentar

Med normale trombos, normale hvite, og normal crp, normal senkning og ingen feber, så kan du totalt utelukke kreft og vaskulitt, samt itp og du er for kjekk til å ha ttp og hus.

Småblødninger, harmløse, samt en engstelig episode som gjør deg mer oppmerksom på symptomer enn du ville vært ellers / hypokondri. Det burde legen også ha sagt, men det er ikke bra for legen, fordi da tar det lenger tid, og så kan det hende du protesterer.

Lenke til kommentar

Med normale trombos, normale hvite, og normal crp, normal senkning og ingen feber, så kan du totalt utelukke kreft og vaskulitt, samt itp og du er for kjekk til å ha ttp og hus.

Småblødninger, harmløse, samt en engstelig episode som gjør deg mer oppmerksom på symptomer enn du ville vært ellers / hypokondri. Det burde legen også ha sagt, men det er ikke bra for legen, fordi da tar det lenger tid, og så kan det hende du protesterer.

Kordan vet du at det kan utelukkes med de tingene normale? Å hvorfor får jeg senest idag igjen nye sånne små blødninger? Har aldri hatt sånt før, så rart det plutseli noo skal komme? Samt kløe å stikking i huden som kommer å går rundt på kroppen.. Hoff irriteranes:( så småblødninge under huden e harmløs? Men kofør får man sånt? Aldri hatt sånt.:(

Lenke til kommentar

Tommyeen snart begynner jeg å tro at du er enten dum eller invalid ? Ikke vondt ment altså, bare en måte å fortelle deg det at når ALLE til og med legen, sier til det at det er ufarlig, så kansje du burde tro på det og slutte å gjenta deg selv gang etter gang etter gang. HVis du ikke stoler på deg legen, så be om en undersøkelse fra en annen lege, og be om å få blodprøvene sendt inn. Tror heller du burde snakke med en psykolog, fordi du værer tendenser til angst problematikk og hypokondri.

Men som sagt: Ta kontakt med legen igjen, få han til å ta flere tester. Du må ut med noen kroner, men hvis det får deg til å slappe av så er det vel bare en liten pris å betale ? Igjen; Lykke til videre og håper du klarer å få de svarene du vil ha..

Lenke til kommentar

Tommyeen snart begynner jeg å tro at du er enten dum eller invalid ? Ikke vondt ment altså, bare en måte å fortelle deg det at når ALLE til og med legen, sier til det at det er ufarlig, så kansje du burde tro på det og slutte å gjenta deg selv gang etter gang etter gang. HVis du ikke stoler på deg legen, så be om en undersøkelse fra en annen lege, og be om å få blodprøvene sendt inn. Tror heller du burde snakke med en psykolog, fordi du værer tendenser til angst problematikk og hypokondri.

Men som sagt: Ta kontakt med legen igjen, få han til å ta flere tester. Du må ut med noen kroner, men hvis det får deg til å slappe av så er det vel bare en liten pris å betale ? Igjen; Lykke til videre og håper du klarer å få de svarene du vil ha..

Hehe.. Førstå meg rett.. Eg trur jo på legen at det ikke e no galt, men e lure på hvorfor jg enda får disse blødningene under huden? Greit han sier det ikke er farlig osv, men noe må jo være grunnen?? Vist legen sier til deg at det er ikke farlig å håppe i have der det er hai, ville du slådd deg til ro med det å håppet likavell? Tenk deg no om!

Lenke til kommentar

Det her er helt annerledes. Alle vet at å hoppe i havet der det er hai er farlig, men ingen vet om små blod prikker er farlig, kun legen. Hadde ingen vist at haien var farlig, og en hai forsker hadde sagt til meg at det var trygt, så hadde jeg nok slått meg til ro med det og hoppet ja.

Lenke til kommentar

Det her er helt annerledes. Alle vet at å hoppe i havet der det er hai er farlig, men ingen vet om små blod prikker er farlig, kun legen. Hadde ingen vist at haien var farlig, og en hai forsker hadde sagt til meg at det var trygt, så hadde jeg nok slått meg til ro med det og hoppet ja.

Jojo.. Men uansett.. Noe må jo være grunnen? E jo ikle normalt å ha småblødninge under huden? Har aldri hatt det før, å når jeg da får det etter jeg har vært sjuk (påvist enterovirus) så må det jo være noe.. Har jo fått fler sånne prikka bare i natt...

Lenke til kommentar

Må vel kontakte fastlegen å høre om han kan henvise meg da.. Rart han ikke gjorde det når jg førs var der.. Fått flere sånne underhudsblødnimge nede på fotan og no.. Bittersmåe.. Å på internett e det ikke mange muligheta på ka dem e symtom på.. Hjernehinnebet. Blodforgiftning, eller leukemi.. E d rart man bi nervøs?

Lenke til kommentar

om du ikke føler deg syk, feber, svimmel, kvalm, uopplagt, osv er det vel heller skjeldent det er noe med deg.. kroppen sier i fra hvis det er noe feil.. hvis du skal gå rundt å være redd hver gang du tror det kan være noe så kommer du til å bli gal etter hvert så du oppdager hvor mange forskjellige sykdommer som fins..

Lenke til kommentar

Greit det med hypokondri, men disse blodutredelsene er jo ikke noe jeg innbiller meg, jg har dem jo faktisk.. Såe?

om du ikke føler deg syk, feber, svimmel, kvalm, uopplagt, osv er det vel heller skjeldent det er noe med deg.. kroppen sier i fra hvis det er noe feil.. hvis du skal gå rundt å være redd hver gang du tror det kan være noe så kommer du til å bli gal etter hvert så du oppdager hvor mange forskjellige sykdommer som fins..

Har disse blodutredelsene, kløe på kroppen, hode pine å masse hjertebank.. Det e det eg har av symptom. Så frisk eller ikke, i dont know..

Lenke til kommentar

nå må du få fingen ut av ræva og ta til deg informasjonen som er blitt gitt her.. gå til psykolog om du mener det er et problem for deg

Symptomer [rediger]

Symptomene er de samme som ved annen angst. Hjertet dundrer, adrenalinet pumper, magen kniper seg, det prikker i huden og brystet strammer seg til. Disse angstsymptomene oppfattes gjerne som tegn på alvorlig fysisk sykdom.

http://no.wikipedia.org/wiki/Hypokondri

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...