Gå til innhold

Hva tjener lærere?

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer rett og slett på hva en lærer med 4 års utdanning egentlig tjener hver måned etter skatt. Har snoket litt i skattelistene og ser ikke bra ut for å si det sånn. For meg ser det ut som at gjennomsnitt lønnen for lærere hvor jeg bor er under 250 000 før skatt.

Det er rett og slett for dårlig mener jeg, og hvis dette stemmer må jeg finne meg en annen utdanning.

Ønsker forresten bare å komme i kontakt med folk som jobber eller har jobbet som lærere.

Takke for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel det er fult mulig for lærere og gjøre som sine elever, sommer jobb?

lærere har helt greit betalt, veldig godt betalt viss du regner på timer.

Har tenkt på dette med sommer jobb, og det høres jo i og for seg greit ut. Men hvordan blir det med skatt og ulike regler?

Er det ikke slik at hvis en har 2 separate jobber så må man betale dobbel skatt på jobb nr. 2? (sommerjobben i dette tilfellet). Og er det ikke også slik at en ikke har lov til å jobbe mer enn 100 %, slik at man da ikke kan ta noen sommerjobb?

Lenke til kommentar

Med skatten vet jeg ikke, men du kan vel jobbe 24 timer i døgnet om du har lyst og tid til det, f.eks som selvstendig næringsdrivende.

Det er jo tariffavtaler som begrenser bedriften/arbeidsplassen i å pålegge deg å arbeide mer enn tillatt, men om du gjør det av fri vilje kan du vel det skulle jeg tro.

Dette var et hundre prosent synsebasert svar.

Lenke til kommentar

Dette er litt feil. Du betaler ikke mer skatt for jobb nummer 2,3, eller 4 for den saks skyld. Ofte så får du et skattekort som trekker mer skatt på din andre jobb, men dette får du tilbake.

Det som har betydning for hvor mye skatt du skal betale er hvor mye du tjener og hva du har av fradrag. Antallet jobbet er irrelevant.

Lenke til kommentar

vel det er fult mulig for lærere og gjøre som sine elever, sommer jobb?

lærere har helt greit betalt, veldig godt betalt viss du regner på timer.

Nå jobber lærere en god del mer enn det de underviser. Jeg tror du hadde fått deg et aldri så lite sjokk hvis du hadde sett hvor mange timer en lærer faktisk legger ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...