Noxnon Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Heisann, jeg har nylig hatt problemer med pcen nå og den har blitt stående. Hadde en kompis som så på den, men vi kom ikke mye lengre. Først hadde jeg et annet problem i tilegg til det problemet jeg har nå, det var: - Hver gang jeg skrudde på pcen så reboot'a den etter sånn 20 sec. Her fikk jeg beskjed om å ta ut CMOS batteriet og la de være ute i noen minutter. Dette gjorde jeg uten noen resultater. Nå som jeg hentet pcen fra hvor den var henn, så har rebooting problemet sluttet. Her er det egentlige problemet Når jeg skrur på pcen og skjermen kommer det ingen signal til skjermen, vifta på skjermkortet fungerer helt fint (så da er det tydligvis ikke strømmen til skjermkortet). I tilegg så blinker et rød lys fra skjermkortet når jeg skrur på pcen (en indikasjon at det er feil med skjermkortet). Kan jeg fikse det selv, eller må jeg ha nytt skjermkort? P.S jeg har ikke tukla med pcen i den tiden mellom det funka og slutta å funke. Setter pris på hjelp! Endret 2. november 2010 av Noxnon Lenke til kommentar
Noxnon Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Om det er nødvendig så har jeg ASUS Radeon 4650 HD (gpu) Hadde egentlig planlagt å prøve et ekstra skjermkort jeg hadde liggende, men fant det ikke (dessuten er det også ganske ødelagt) Lenke til kommentar
NorFuzzoR Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Har samme problem med et nytt XFX GeForce GTS 250 1GB. Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Test kortet i en annen maskin eller et annet kort i din maskin for å se om problemet vedvarer. Asus har 3 års garanti på kortene sine hvis jeg ikke tar helt feil, ihvertfall nyere kort. Kontakt butikken du kjøpte det fra evt. Asus hvis du har gyldig garanti fremdeles. Alternativet er vel å putte det i stekeovnen slik som hw.no anbefalte senest forrige uke eller kjøpe et nytt. Du må ikke ut med mange kronene for å få et tilsvarende kort. Lenke til kommentar
Noxnon Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Glemte å rapportere om at jeg fikk fiksa problemet, rett før jeg skulle bestille nytt kort. Greia var egentlig bare at jeg måtte bytte om plassene på rambrikkene, så var problemet løst. Enkelt og greit.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå