jessecd Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Hva gjør jeg feil,får bare at biosen er feil til tross for at det ikke er tilfelle... Kjører runme...... ( BIOS release 19 for NF7/NF7-S V1.0 NF7-M ) Lenke til kommentar
Ash Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Hva gjør jeg feil,får bare at biosen er feil til tross for at det ikke er tilfelle... Kjører runme...... ( BIOS release 19 for NF7/NF7-S V1.0 NF7-M ) Et hint bør være at du har biosen for v1.x NF7-S mens du har et v2.0 NF7-S. Prøv å laste ned bios v1.6 for NF7-S v2.0 istedenfor du. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 er ikke 1.4 den nyeste da? nei Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 ser ikke noen nyere bios enn 1.4 på abit sine hjemmesider for NF7-S 2.0 jeg da...? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 ser ikke noen nyere bios enn 1.4 på abit sine hjemmesider for NF7-S 2.0 jeg da...? Kanskje påtide å skaffe briller da kanskje?? Lenke til kommentar
Danny Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 ssamme sliter jeg med,prøv abit flashmenu funker fett. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 ser ikke noen nyere bios enn 1.4 på abit sine hjemmesider for NF7-S 2.0 jeg da...? Kanskje påtide å skaffe briller da kanskje?? ok, hvordan kom du frem til den siden? jeg gikk fra fra www.abit.com.tw ->English(global) ->downloads->bios->NF7-SV2.0, og der er bios 14 den nyeste! btw, vet du om de har endret den temp. sensor tingen fra versjon 14? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 ser ikke noen nyere bios enn 1.4 på abit sine hjemmesider for NF7-S 2.0 jeg da...? Kanskje påtide å skaffe briller da kanskje?? ok, hvordan kom du frem til den siden? jeg gikk fra fra www.abit.com.tw ->English(global) ->downloads->bios->NF7-SV2.0, og der er bios 14 den nyeste! btw, vet du om de har endret den temp. sensor tingen fra versjon 14? Ja det har de, og det er litt dumt siden den da ikke viser så riktig lenger. Prosessoren er en XP2100@2Ghz@1,6v og nå sier bios at den er 31 grader idle. Jeg vil heller at bios skal gi litt høyere temperaturer enn for lave. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 14 viser vel også litt for lite... jeg har forresten sendt en mail til abit om dette, får se hva de svarer.. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Vel, jeg kan den urlen i hodet. Det er den primære nedlastingssiden til Abit. At Abit ikke har fått ut fingern og oppdatert linkene sine er jo beklagelig. :-? I henhold til temperatur så mener Abit selv at fra og med bios v1.4 så viser biosen riktig temperatur. Og tatt i betraktning at det ikke er direkte fra cpu kjernen så er jeg tilbøyelig til å være enig med dem. AMD sier jo selv at temp forskjellen fra kjernen til temp føleren i prosessoren er ca 30 grader. Grunnen til at mange får veldig lave idle temperaturer er cpu disconnect funksjonen som er i bios. Den lar prosessoren "slå seg av" når den ikke er i bruk. Jeg har ~32 grader idle og 44-45 grader load temp på min maskin. Plusser man på ~30 grader så blir det varmt nok det hvis man tar med i beregningen at en Athlon "smelter" ved 95 grader. :o :wink: Men spiller det noen rolle? Det er bare å være klar over at det som vises ikke er den hele og fulle sannhet også bruker man tallene deretter. Jeg bruker temperaturen hovedsaklig til å holde styr på at det ikke er noe som har gått istykker/løsnet. Viser maskinen min plutselig 55 grader ved bruk en dag så vet jeg at noe er galt. Enten det eller så er det 40 grader ute. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå