oizann Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg bestilte noen varer via ett firma,dette var ikke på lager. Så de måtte bestille dette selv. Jeg velger så og avbestille,før dem har sendt avgårde noe som helst,hvorpå jeg da får mail om at jeg må betale ett avbestillingsgebyr på 500.- Er det slik det fungerer?Da kan jeg jo like gjerne bare ta imot varen,for så og benytte meg av angreretten... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Fra Forbrukerkjøpsloven: § 41. Avbestilling før levering Avbestiller forbrukeren tingen før levering, kan selgeren ikke fastholde kjøpet og kreve betaling. Hvis ikke noe annet følger av avtalen, kan selgeren i stedet kreve erstatning for tap som er en følge av avbestillingen. Jeg finner imidlertid ingenting i Angrerettloven som sier at du ikke har mulighet til å benytte angreretten i samme tilfelle. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg bestilte noen varer via ett firma,dette var ikke på lager. Så de måtte bestille dette selv. Jeg velger så og avbestille,før dem har sendt avgårde noe som helst,hvorpå jeg da får mail om at jeg må betale ett avbestillingsgebyr på 500.- Er det slik det fungerer?Da kan jeg jo like gjerne bare ta imot varen,for så og benytte meg av angreretten... Hva slags varer er dette? Lenke til kommentar
oizann Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Jeg bestilte noen varer via ett firma,dette var ikke på lager. Så de måtte bestille dette selv. Jeg velger så og avbestille,før dem har sendt avgårde noe som helst,hvorpå jeg da får mail om at jeg må betale ett avbestillingsgebyr på 500.- Er det slik det fungerer?Da kan jeg jo like gjerne bare ta imot varen,for så og benytte meg av angreretten... Hva slags varer er dette? Kan vel gå under bildeler.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 På nettet eller i butikk? Lenke til kommentar
oizann Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 På nettet eller i butikk? Nettet.. forholdsvis lav verdi Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Vel, hvis butikken har tilvirkningskostnader så har de selvfølgelig krav på å få refundert dette. Under tilvirkningskostnader faller også bestillinger av ting de ikke har i sortimentet sitt. Tenk deg at du bestiller en maskin i deler som du velger å la butikken sette sammen for deg. Du har selvfølgelig angrerett på maskina, men kostnaden ved å sette sammen maskina vil du ikke få refundert. Lenke til kommentar
HK416 Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Det du kan gjøre er å ikke avbestille. Motta varen, å returene. Du har 14 dagers angrerett på kjøp av varer fra nettet. Du trenger ikke å oppgi grunn til det. Men tror likevel du må ut med frakt kostnadder. Begge veier. Se dette fra selgers side. Får en bestilling, så bestiller han in varene spesielt til deg. Så vil du ikke ha dem. Da sitter selger med en reining på varer han selv må dekke. Bl.a frakt. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 16. november 2010 Del Skrevet 16. november 2010 Du har 14 dagers angrerett på kjøp av varer fra nettet. Du trenger ikke å oppgi grunn til det. Men tror likevel du må ut med frakt kostnadder. Begge veier. Kjøper skal kun betale returfrakten, kjøpssum pluss frakt til kjøperen skal refunderes. ~ Mortis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå