corsa91 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hei Vi er en gruppe som har fått tak i domene men mangler webhotell. Finnes det noen gratis? Det kommer til å være guide side. domene har vi fått gratis av adata.no og den er registrert ferdig. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Bruk heller noen hundringser på one.com. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 http://byethost.com/index.php/free-hosting Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 http://byethost.com/index.php/free-hosting Takk men hvordan skal jeg få den til å koble til domenen? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Du må legge inn navneserver i innstillingene for domenet. Dette er navneserveren du får fra byethehost. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Du må legge inn navneserver i innstillingene for domenet. Dette er navneserveren du får fra byethehost. Det er riktig, aår man allerede har et domene må man jo endre navneserverene (DNS) på selve domenet til å peke mot navneserverene til den nye webhosten. Så adata.no har sikkert ett kontrollpanel eller mulighet for å gjøre endringer på navneserverene på domenet de har gitt til dere. Endret 3. november 2010 av myhken Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Jeg lurer også en ting til. Jeg har serverplass på skolen men kan jeg lage mapper under public html? Jeg har noen filer under public. Har en side under den og har planer om å lage en annen på samma. Hvordan skal jeg gjøre? Slik mener jeg : Public_html - en hjemmeside Public_html - ny mappe - en ny hjemmeside. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Om du bruker IIS så er det ikke noe problem å gjøre det du beskriver. Jeg har f.eks her hjemme en mappe på en disk som det ligger noen sider på, og så bruker jeg et underdomene som peker mot en mappe på en annen disk. Men du må jo ha ett sted å sette dette oppe. Jeg bruker DNS Made Easy til dette. Samme med dynamisk IP adresse, og et lite program som oppdaterer DNS serveren til DNS Made Easy med min nåværende IP adresse hele tiden. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Om du bruker IIS så er det ikke noe problem å gjøre det du beskriver. Jeg har f.eks her hjemme en mappe på en disk som det ligger noen sider på, og så bruker jeg et underdomene som peker mot en mappe på en annen disk. Men du må jo ha ett sted å sette dette oppe. Jeg bruker DNS Made Easy til dette. Samme med dynamisk IP adresse, og et lite program som oppdaterer DNS serveren til DNS Made Easy med min nåværende IP adresse hele tiden. Skjønner ikke helt men jeg bruker Winscp. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 Du peker ulike domener mot ulike mapper, altså domene.com peker mot Public_html nyside.domene.com peker mot Public_html/nyside nyside2.domene.com peker mot Public_html/nyside2 Så du må en webserver der du kan sett opp et slikt oppsett, og en DNS server som takler det. Lenke til kommentar
corsa91 Skrevet 8. november 2010 Forfatter Del Skrevet 8. november 2010 Det er ikke det Her har ser du mappen og når jeg går går inn Her er jeg inne og der skal det ligge en mappe med filer og filer rett utenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå