Gå til innhold

Alexis Sánchez Fanklubb

Old Game

Gi din mening  

34 stemmer

1. 1. Hva syntes du om spilleren:

• Ekstremt oppskrytt, faktisk på grensen til bøtta!
    • Et talent med mye råmateriale, men han blir ingen stor spiller.
    • Har potensiale til å bli en kassespiller og havner i sjiktet under de aller beste. Blir dog ikke god nok for en absolutt toppklubb i Europa
    • Blir (og kanskje allerede er?) en verdensklasse spiller
    • Blir en av verdens beste
  2. 2. Hva syntes du om fanklubben?

• Relativt lei, du er greit trist a!
    • Har ingen formening
    • For fet, tidenes idé og verdens beste fanklubb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-------------------Rooney-------------------------

Nani ------------Sanchez------------ Valencia

--------------Carrick-Fletcher-------------------

Evra----Vidic--------------Smalling----Rafael

-----------------Lindegaard----------------------

Perfekt balanse, kantspill, mye offensiv kraft, men organisert med mange mann bak ballen med strukturerte Valencia på høyre.

- Sanchez ut på venstrekant, Nani på høyre, Berba inn i 442. Hernandez tredjespiss.

- Helst en ny inn for Carrick/Fletcher, gjerne en Modric som ersatter for Scholes. I 442 Modric+Fletcher feks.

- Ny keeper

Sanchez og Modric inn, da hadde vi vært der.

Lenke til kommentar

Alle som betvilte guttens ferdigher får stadig vekk skudd for baugen.

Nå regner jeg med at den var rettet mot meg. Jeg har aldri tvilt på ferdighetene eller talentet til Sanchez. At trådstarter ikke har tatt det innover seg får så være, kortidshukommelsen er ihvertfall synlig ettersom jeg hyllet han som den fantastiske fotballspilleren han er både før, under og etter fjorårets verdensmesterskap.

Sanchez har alt som skal til for å lykkes, både i beina og i hodet. Det jeg tidligere har kritisert enkelte for er den uberettige begeistringen.

Lenke til kommentar
Streetfotball-teknikken, den store viljen og hurtigheten kan ikke veies opp mot hans manglende forståelse, svake posisjoneringer og elendige lagspill.

Manglende forståelse = Feil. Ja, han er ego og vil vise seg frem litt for ofte, men det er ikke manglende forståelse.

Svake posisjoneringer = What? En merkelig ting å kritisere en dengang kantspiller for. Av det jeg har sett, både i serie a (jeg ser bare Udinese kamper når det passer seg) og i VM registrerte jeg ingen abnorme posisjoneringsevner. Om noe, er han jævlig flink til å holde bredde og søker ikke mot ballen slik feks Nani gjorde.

Elendige lagspill = Crap og du vet det. Ja, han er en egoist, men han jobber hjem, følger løp og er ikke redd for å bli skitten på shortsen. Uansett er dette en uviktig greie, det er potensialet i det han gjør med ball som er av interesse her og om han har fotballforståelse "nok"

Du har fremmet Alexis som en mangler overblikk og taktiske evner, men fakta er at han oversikt, passningsstyrke og individuelle ferdigheter til å kunne bekle en CM rolle uten noe som helt problem.

Nå har han itillegg begynt å levere jevnt å trutt, ikke bare i form av mål/assist (det som har vært akilleshelen) men også i prestasjoner.

Han er DET største fotballtalentet pr i dag og er allerede mer enn god nok til å spille for noen av de største klubbene i verden. Det er bare så synd at ikke Fergie slo til mens muligheten var der etter VM, for nå frykter jeg at han har havnet på radaren de til største kjøpeklubbene der ute.

Lenke til kommentar

Først og fremst så klarer du ikke å skille gårsdagens kommentar med nådagens. Alexis har de siste månedene vokst grassat. Sist halvår var han en skygge av seg selv, som jeg nevnte så slet han med de taktiske valgene, ubesluttsom og altfor varierende. Han løp, som oftest med ball, uten mål og mening. De siste 2 månedene har dette riktignok endret seg. I januar blomstret han omsider igjen etter flere måneders dvale.

Manglende forståelse = Feil. Ja, han er ego og vil vise seg frem litt for ofte, men det er ikke manglende forståelse.

Egoisme? Det har aldri vært et stort problem. En spiller som Alexis trenger å vokse, det gjør han blant annet ved feilvalg og dårlige avgjørelser. Problemet er at han, i det tidsrommet jeg har nevnt, ikke vokste seg større og sterkere. Han har en tendens til å se rett ned i gresset, som om han er den eneste fotballspilleren utpå gressmatta.

Svake posisjoneringer = What? En merkelig ting å kritisere en dengang kantspiller for.

Hvordan kan dette underbygge din påstand/mening?

Av det jeg har sett, både i serie a (jeg ser bare Udinese kamper når det passer seg) og i VM registrerte jeg ingen abnorme posisjoneringsevner. Om noe, er han jævlig flink til å holde bredde og søker ikke mot ballen slik feks Nani gjorde.

Posisjoneringer er mer enn å bare holde bredden. Det er det mest essensielle som kantspiller, men skyggeløpene er synlige. Prøver han å gjemme seg bak motstnaderen eller er han bare fysisk tiltrukket av dem? Med Alexis sin enorme fart så bør han se rommene foran seg, ikke bare bak og ved siden av seg. At han ikke snuser mer i bakrommet er en gåte.

Elendige lagspill = Crap og du vet det. Ja, han er en egoist, men han jobber hjem, følger løp og er ikke redd for å bli skitten på shortsen. Uansett er dette en uviktig greie, det er potensialet i det han gjør med ball som er av interesse her og om han har fotballforståelse "nok"

Alexis er en offensiv spiller som i all hovedsak skal brukkes offensivt, hva han gjør av defensive feil er ikke så nøye, det er jo ikke være styrken hans.

Så om en er skitten på shortsen og jobber hjem så er du automatisk en god lagspiller?

Som nevnt i første sitat så har han vokst siden Jul og har etterhvert forbedret seg i samband med Di Natale. Tidligere fungerte det ikke, Alexis forsto ikke Di Natale og Di Natale forsto ikke Alexis. Selv om det har endret seg så sliter han å finne de 9 andre medspillerne. Superbevegelige Armero, arbeidshesten Inler og en offensiv Isla blir oversett av en litt for ivrig Chilener. Isla er selve særeksemplet her, en kombo som fungerte praktfult i sommer er nå på nærmest skrinlagt. Og Isla's tydelige frustrasjon har Alexis aldri tatt innover seg.

Du har fremmet Alexis som en mangler overblikk og taktiske evner (...)

Det stemmer...

(...) Men fakta er at han oversikt, passningsstyrke og individuelle ferdigheter til å kunne bekle en CM rolle uten noe som helt problem.

...Vet ikke helt hvor du vil hen her. Jeg har verken benektet at han kan fungere som en trequartista eller hans individuelle ferdigheter. Hvor får du alt dette fra?

Nå har han itillegg begynt å levere jevnt å trutt, ikke bare i form av mål/assist (det som har vært akilleshelen) men også i prestasjoner.

Hva? Flesteparten av de enrome prestasjonene til Alexis ender utenfor rekkverket eller i ingenting. I sin tidligere karriere var han ikke kjent som en målskårer eller en assist-konge, at han har vokst betydelig på dette punktet er ikke ensbetydende med at han ikke bør vokse mer på dette punktet.

Han er DET største fotballtalentet pr i dag

Helt enig, han er det mest komplette talentet.

Det er bare så synd at ikke Fergie slo til mens muligheten var der etter VM, for nå frykter jeg at han har havnet på radaren de til største kjøpeklubbene der ute.

Enig i at det rent økonomisk ville vært best å hente han allerede i sommer. Men det spørs om dere hadde fått sett den enorme formen Valencia viste frem før Jul. Alexis var definert som en kantspiller og ville definitivt ha tatt plassen til enten Valencia eller Nani, hvis han hadde fått tillit - Noe jeg tror hadde blitt en mangelvare med den formen han viste før Jul.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ny superkamp av Sanchez i dag igjen. Messilicious.

http://www.youtube.com/watch?v=jgYJ5bsejGw&feature=player_embedded#at=12

Ryktes at kjøpeklubbene har fått opp øynene for Sanchez. Chelsea og Man City skal visst begge ha vist interesse. Kan i grunn bare stenge denne tråden for jeg kommer til å bli skuffet over hvor han ender opp. Fikk i det minste rett i at fyren kom til å bli stor, noe jeg har messet på lenge før denne fantråden kom opp.

Lenke til kommentar

Håper inderlig Moratti gjør et fremstøt for han i sommer, selv om jeg på ingen måte har tro på at vi får tak i ham. Stalltipset må være Barcelona, snart kommer vel det sedvanlige "[insert name] has Barca-DNA" ..

Oppskrytte Pastore er jo også ganske het - går rykter i div. italienske medier om at Barca allerede har sikret seg en avtale. Da er det isåfall helt åpent om Alexis.

Pazzo

Eto'o Sanchez

Sneijder

Må være drømmen. Herregud for en slagkraftig angrepsrekke.

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...