Gå til innhold

Lengde på innebandykølle

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bestilte meg nylig en Exel Chill! modell til 699,-

Det viser seg imidlertid at leverandøren min er utsolgt for denne, og sendte automatisk en RAZOR 2,3 RUND 101 L. Den koster 999,- noe jeg ser på som en utelukkende positiv ting (amatør? ja!).

Min bekymring er at 101 blir for lang. Hva tror dere? Jeg er 1,73-75 ish høy selv. Jeg konfronterte leverandør med det og fikk følgende som svar: "Denne kommer kun i en lengde, så jeg regner med at denne skal passe fint til deg også."

Hva mener dere?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Tror nok 101cm blir litt i lengste laget, ja. Er selv 1,77 og har innebandykølle på 96cm, den passer perfekt til meg. Så da tenker jeg du skal ha samme lengden som meg.

Når jeg har kjøpt innebandykølle de siste gangene har det pleid å stå anvisning til hvor lang innebandykølla skal være i forhold til høyden din. Mener det sto at 1,75m = 96cm, og så tror jeg det sto at 101cm kølle var type rundt 1,90m.. Altså litt for mye for deg :D

Kommer jo også litt an på om du vokser fort i høyden (aner ikke hvor gammel du er), hvis du skal ha den så lenge at det vil spille noen rolle, da. ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nei nei nei, og atter nei!

Jeg er 1,77 høy jeg også, og bruker 101cm. Brukte 95cm før, da jeg var like høy, og det er bare smak og behag i den høyden. (selvfølgelig vil ikke en person på 2 meter kunne bruker en 95cm, så ikke vits i å kverulere her :cool:)

Det er lettere å spille med en 101cm for deg, enn en 95 cm. Fordelen med 95cm er at du får ballen nærmere kroppen og vil da få bedre ballkontroll når du skal drible.

Er du en nybegynner og er litt over 1,70cm høy vil jeg anbefale deg 101cm. Men ville nok ikke anbefalt deg verken Razor eller Chill.

Se litt nærmere på denne kølla her :thumbup: . Bruker den gamle versjonen av den som ikke har 2 delt flex (noe denne har. Den er stiv i duellspill, men flexer når du skyter). Er du jr. spiller ville jeg ihvertfall anbefalt deg den.

Brukte XXL for å vise deg kølla da jeg visste vi hadde den der, ikke for å prøve å være selger i denne sammenheng.

- Stubba :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...