Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av laptop batteri.

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg fikk lyst til å opprgradere batteriet på to netbooker. En Eepc 1005ha og en UL30vt. Batteriet på 1005ha'en har tatt kvelden og må byttes (mulig garanti sak her, men vil uansett hat 2 batterier) ul30vt'en derimot har jeg bare lyst til å få enda mer levetid ut av.

Spørsmålet mitt er hva slags batterier kan jeg bytte til og hva kan jeg forvente?

1005ha'en bruker nå et batteri med disse konfigurasjonene:

+10.8V, 4400 mAH, 48Wh, 6 cellers

tenkte å bytte til et batteri med: +10.8V, 6600 mAH, 9 cellers

Går det ok å bytte til det batteriet og hva slags levetid kan jeg forvente? Nå holder pcen i ca 6-8 timer (på heavy load)

UL30vt'en bruker nå et batteri med disse konfigurasjonene:

+14.4V, 4400 mAH, 63Wh, 8 celler

tenkte å bytte til et batteri med: +14.8V, 6600 mAH, 12 celler

Går det ok å bytte til det batteriet og hva slags levetid kan jeg forvente? Nå holder pcen i ca 4 timer på heavy load og 9 timer med kontorarbeid.

På begge batteriene går jeg opp 33% i kapasitet, men på ul30vt'en går batteriet opp med 0.4V spiller det noen rolle og kan jeg bytte?

Her er linker:

1005ha: (nr 3) http://www.cheap-laptop-batteries.com/laptop-battery/asus-eee-pc-1005ha.htm

UL30vt: (nr 5) http://www.cheap-laptop-batteries.com/laptop-battery/asus-ul30vt.htm

På forhånd takk for alle innspill ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke studert linkene dine, men et tips i forbifarten er å se på ebay. Jeg har til gode å betale over kr. 260 inkl frakt for et laptopbatteri derfra. Har alltid handlet fra de billigste selgerene i Hong Kong, og samtlige batterier har fungert eksemplarisk.

Søk på [modellnavn pc] battery, så dukker det nok opp masse treff.

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Har ikke studert linkene dine, men et tips i forbifarten er å se på ebay. Jeg har til gode å betale over kr. 260 inkl frakt for et laptopbatteri derfra. Har alltid handlet fra de billigste selgerene i Hong Kong, og samtlige batterier har fungert eksemplarisk.

Søk på [modellnavn pc] battery, så dukker det nok opp masse treff.

:)

Takk for svar.

Er det jeg har gjort, søkt på ebay og funnet en selger fra hong kong. Plottet også inn pc modeller etc og fikk opp de batteriene der. Får bare ta de siden de ser riktige ut.

Har tidligere også bare gode erfaringer med selgere fra hong kong, er ofte gratis frakt :D

Lenke til kommentar

Batterier er noe det dessverre svindles en del med - man kan ende opp med en batterikapasitet som er mye mindre enn lovet, eller man kan få kjøpt "billig" batterier med kjente svakheter.

Dersom man av den grunn skulle ønske seg en forhandler litt nærmere enn Hong Kong, så kan kanskje Altitec være et alternativ ...

(Norsk butikk => høyere priser, vil jeg tippe.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...