Rassi Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 hjemma så har jeg 3 pc'er i et nettverk. plutselig en dag ville ikke den andre koble seg opp på internet.... jeg har nextgentel som adsl levrandør. ip'en til den pc'en er 10.0.0.5. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. plis hjem noen Lenke til kommentar
andesam Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 er du sikker på at du kan være oppkoblet med 3 maskiner sammtidig med Nextgentel? vet om andre som har adsl som ikke kan det. kan du koble deg til de 3 dataene internt? Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 andesam: ngt har da virkelig ingen kontroll over hvor mange maskiner som er bak routeren... Routeren har std dhcp-funksjon, og kan dele ut IPer til du blir blå i trynet. Rassi: Fortell litt mer om nettverket ditt du. Hvilken adsl-biks har du? Hvordan deler du linja etter adsl-boksen? Lenke til kommentar
alexf Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 hjemma så har jeg 3 pc'er i et nettverk. plutselig en dag ville ikke den andre koble seg opp på internet.... jeg har nextgentel som adsl levrandør. ip'en til den pc'en er 10.0.0.5. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. plis hjem noen 10.0.0.5 er ikke en gyldig ip adresse (eller tar jeg grundig feil nå?). Prøv å fjærne ip adressen og få tildelt en ny. Lenke til kommentar
Poldot Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 hjemma så har jeg 3 pc'er i et nettverk. plutselig en dag ville ikke den andre koble seg opp på internet.... jeg har nextgentel som adsl levrandør. ip'en til den pc'en er 10.0.0.5. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. plis hjem noen Hei,vil bare gi deg et lite tips.. Slå av dhcp servern på rutern og sett ip adresser og dns manuellt så..TRO meg det er en fordel! 8) Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 hjemma så har jeg 3 pc'er i et nettverk. plutselig en dag ville ikke den andre koble seg opp på internet.... jeg har nextgentel som adsl levrandør. ip'en til den pc'en er 10.0.0.5. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. plis hjem noen 10.0.0.5 er ikke en gyldig ip adresse (eller tar jeg grundig feil nå?). Prøv å fjærne ip adressen og få tildelt en ny. Du tok grundig feil Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 hvorfor skulle ikke 10.0.0.5 være gyldig? bare lurer... <vise ord> Baser deg aldri på hva du hører, men på hva du erfarer. Har du ikke erfart det selv, så hold kjeft når noen spør. Da går alt så mye enklere for den stakkar'n som ikke vet </vise ord> Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 29. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2003 alt funket helt fint før jeg byttet et keyboard. veldig rart... jeg har en cisco ruter, kobler opp via2 huber(p.g.a lang avstand). de 2 pcene er koblet til den andre hubben. den ene funker fint ,men den andre vil ikke koble seg på nettet. det går helt fint å oveføre filer til alle pcene. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Her var det mange lure nettverksguruer ser eg.... ngt ruteren har ip 10.0.0.1 ???? er det riktig? isåfal ping den fra alle pc'er trykk "start" -> velg "kjør" .... og så skriv... ping 10.0.0.1 Viss du ikke får kontakt med ruteren så kommer det opp 4 "Timeouts" under ... eller lignende. Viss du får kontakt så kommer det opp 4 svar m tid brukt osv + statestikk. Sjekk også at alle pc'er har fått tildelt ip. Som standard så får de ip fra ngt ruteren ala 10.0.0.5 osv... det sjekkes på følgende måte... trykk "start" -> velg "kjør" .... og så skriv... ipconfig Da skal det komme opp en liste over alle ekte og uekte nettverkskort + deres ip .... altså, du skal der finne 10.0.0.5 viss det er ip'en til den respektive pc'en... står masse anna svada der åsså, så se nøøøøøøye. Noter følgende: Alle enheter som pc'er og rutere SKAL ha forskjellig ip adr. så 2 pc'er kan ikke ha 10.0.0.5 som adr... da blir d krøll.... dette er ikke en total løsning, egtrenger mer info før eg kan gi deg mer hjelp. gjør dette og gi meg svar på oppgaven, så tar vi ting derfra.... og kan noen si hva ip'en til ruteren er? Lenke til kommentar
Rassi Skrevet 30. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2003 ruteren har ip på 10.0.0.1 ja. jeg får svar på 1ms. når jeg skriver opp ipconfig så kommer det 2 ethernet kort opp(0 og 1). den med 0 har 0.0.0.0.0 over alt mens nr 1 har 10.0.0.5. min egen pc har jeg ip på 10.0.0.2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå