mello0110 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Slenger meg på! Jeg er lærling i Barne-, ungdoms- og familiedirektoratets IKT-avdeling. Mitt første år satt jeg på brukerstøtte og registrerte og løste saker som det ikke trengtes driftspersonell for å utføre. Med dette fikk jeg erfaring innenfor Office 2k3, 2k7 og nå 2010. Videre har jeg jobbet med citrix, altiris, Tandberg videokonferanse, Windows server 2003 og 2008R2 + AD, noe MSSQL, IPSwitch WhatsUP, exchange, RSA, og et par til jeg ikke husker. Per i dag sitter jeg som eneste ansatte på reparasjonsavdelingen og setter opp alle nye datamaskiner og reparerer de som trenger det, samt untangering av gammelt utstyr, for alle 6500 ansatte i det statlige barnevernet. Her jobber jeg hovedsaklig med klientmaskiner, images (win7 og XP), altiris (6.9 og symantecs nye 7.0/7.1), VMWare, Server 2008R2, og masse forskjellig hardware i form av både stasjonært, bærbard, servere og annet. Per uke er det mellom 10 og 30 maskiner inn til rep eller nyoppsett fra leverandør, og imager må oppdateres jevnlig til alle modeller (har ikke universal-image for XP, kun 7 =/). Samtidig er jeg litt med på driftsoppgaver rundt vedlikehold av datasenter, nyoppsett av servere, og drift av nettverk. Med alt ansvaret og arbeidsmengden dette medbringer er jeg svært glad i stillingen min (i hvertfall med tanke på at jeg har helt eget kontor ), og det blir leit å måtte gå tilbake på skolebenken for videre utdanning til sommeren. Da ver det vel ikke mer å si Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 24. mai 2011 Del Skrevet 24. mai 2011 (endret) Ser ikke at jeg spesifikt har skrevet hva jeg gjør så here we go. Er da lærling på en liten vidergående skole, og min arbeidsdag går ut på å hjelpe brukeren av vårt nett ( Lærer, elever eller besøkende) med det de trenger hjelp med av IT ,overvåker også serveren og nettverket, og passer på at det er oppe og går. Driver også med å holde kurs for elever og ansatte og lage manualer. Det jeg driver med av tjenester/programmer osv er blant annet AD System Center Citrix Agresso Its Leraning Outlock Office ++++ Endret 24. mai 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Er selv lærling nå, startet i september i fjor. Er lærling i et privat firma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå