BekkaS Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hei! Jeg er ikke sikker på om disse spørsmålene passer inn i denne kategorien, men jeg fant ikke noe annet sted å poste de. Jeg har drømt to ganger om kreft i det siste. Først drømte jeg at det var broren min som jeg fant død av lymfekreft, også drømte jeg at moren min ringte og fortalte at hun hadde fått kreft. Jeg våknet like etterpå i begge drømmene og var livredd! I tillegg har jeg drømt to ganger om tsunamier her jeg bor pluss i Thailand et sted. Kan det bety stress, eller at jeg tenker litt for mye på døden for tiden? For jeg tror nemlig jeg gjør det, jeg er livredd det skal skje de noe.. Bestevennen min drømte at hun var i begravelsen min også! Jeg er liksom under 18, så det er lite sannsynlig at jeg selv har kreft egentlig, men tenk hvis de jeg drømmer om får det? Broren min er nesten like gammel som meg og moren min er snart 50. Er skikkelig redd nå! Noen som vet hva det betyr å drømme om kreft eller tsunamier? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Draumar er eit resultat av det du opplever i våken tilstand. Om du kjenner nokon som har kreft, har diskutert emnet, eller er bekymra for kreft så vil du kunne drøyme om det. Med alle naturkatastrofene dei siste åra er det ein god forklaring på at du drøymer om det. Om det har noko med framtida å gjere? Nei, det har eg inga tru på. Det kan sjølvsagt være tilfeldig, men det kan og være ting du har høyrt eller lese utan å bevisst tenke stort over det. Informasjonen blir lagra i hovudet og kan dukke opp i ein draum. 1 Lenke til kommentar
BekkaS Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Draumar er eit resultat av det du opplever i våken tilstand. Om du kjenner nokon som har kreft, har diskutert emnet, eller er bekymra for kreft så vil du kunne drøyme om det. Med alle naturkatastrofene dei siste åra er det ein god forklaring på at du drøymer om det. Om det har noko med framtida å gjere? Nei, det har eg inga tru på. Det kan sjølvsagt være tilfeldig, men det kan og være ting du har høyrt eller lese utan å bevisst tenke stort over det. Informasjonen blir lagra i hovudet og kan dukke opp i ein draum. Ja, da er det vel kanskje fordi jeg er litt bekymret for det for tiden.. Men har fortsatt en liten tanke om at det har noe med fremtiden å gjøre altså. Jeg er ganske ofte sanndrømt nemlig. Time will show! Takk uansett Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Jeg er ganske ofte sanndrømt nemlig. Time will show! Takk uansett Eg er ein tilhengar av at "sanndrauming" ikkje har noko med å forutsjå framtida å gjere. At ein drøymer om ting som skjer fram i tid går an, men då må ein ha fått nok informasjon inn i våken tilstand til at ein kan vite det med sikkerhet eller anta det. Avhengig av kor mykje fakta hjernen har fått er det tilfeldig om det ein drøymer kjem til å skje eller ei. Når det skjer kan ein bli leda til å tru at ein såg framtida i draumen. Resten av tida, når det ikkje skjer, reagerer ein ikkje. Dei fleste draumar hugsar ein aldri eller gløymer ganske kjapt. Dersom derimot noko frå draumen skjer i løpet av nærmaste framtid kan hjernen koble det med draumen. Endret 2. november 2010 av Zeph 2 Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Drømmer har ingenting med magi å gjøre. Drømmer produseres av hjernen din og er rett og slett tankene dine når du sover. Alt du drømmer, stammer fra kunnskapen du har og alt som foregår i hodet ditt for tiden. Drømmene er ditt eget verk. Drømmer er dessverre ikke meldinger fra fremtiden eller andre dimensjoner og kan ikke se inn i fremtiden utover det alle kan i våken tilstand. Så enkelt er det, det er unødvendig å ty til overnaturlige forklaringer selv om det sikkert er mer spennende. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Finske forskere fant jo ut at drømmer er svært viktige fordi kroppen jobber helt likt som om det hadde skjedd på ordentlig. Konklusjonen er at vi drømmer ikke bare for å sortere tanker og inntrykk, men også for å forberede kroppen på en eventuelt lik situasjon i virkeligheten. F. eks, dersom du drømmer om kreft så vil du være litt bedre rustet til å takle situasjonen dersom den skjer i virkeligheten. Derfor er det heller ikke rart at man drømmer om ting man er redd for eller skeptisk til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå