Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Pubertet - Stemmeskifte?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hey.

 

Jeg er litt usikker på når jeg kommer i stemmeskifte - eller om jeg er det?

Jeg har jo LITT hår under armene (mange hår, men ser bare ut som en liten flekk på avstand).

 

Jeg må jo barbere barten, ellers ser folk det veldig godt på nært hold. (lys bart)

Føler jeg har komt litt langt, men vet ikke om jeg er i stemmeskifte eller ikke.

Har ikke spurt folk direkte, men forstår jo at folk ikke tror jeg er i stemmeskifte.

Har hatt NOEN lyse pip (Men skjer egentlig aldri, så vet ikke engang om det har noe med stemmeskifte å gjøre engang. Pluss det er lenge siden sist.)

 

Så, er det noen sikker måte å vite om jeg er i stemmeskifte eller ikke? Føler ikke at stemmen min er så mørk, for å si det sånn. Og pleier man å få hår under armene før eller etter stemmeskifte?

 

Et annet spørsmål også: Det er vel ingen sikker vei å vite om man har sluttet å vokse eller ikke? (I høyden)

 

Gutt - 15 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom vell ikke i stemmeskiftet før jeg var 16. Jeg merket selv ikke overgangen fra lys til mørk stemme, noe jeg nå tenker på som litt rart.

 

Stemmeskiftet er vell vanskelig å fortelle deg noe om, ettersom at det er en ganske plutselig prosess, pip kommer vell av og til, men sier ikke så mye?

 

Et annet spørsmål også: Det er vel ingen sikker vei å vite om man har sluttet å vokse eller ikke? (I høyden)

 

Jo, mål høyden din i ny og ne.

Lenke til kommentar

Det er nok ganske individuelt om man får hår under armene først, eller ikke. For min del fikk jeg hår rundt penis mye før jeg begynte å få noe under armene. Mange (deriblant meg) merker ikke at de kommer i stemmeskiftet en gang.

Jaja, har jo mange andre ting å remse opp også, men tenkte hår under armene var når du var litt eldre i forhold til andre faser. Menmen, varierer såklart.

 

Men det som irriterer meg; Er jo nokså sikker på at jeg har litt mørkere stemme enn før. Og tror jeg har sånn at man såvidt merker overgangen.

 

Problemet er jo at det forstår jo ikke andre. :S

Så kan jo være litt "flaut".

Lenke til kommentar

Jaja, har jo mange andre ting å remse opp også, men tenkte hår under armene var når du var litt eldre i forhold til andre faser. Menmen, varierer såklart.

 

Men det som irriterer meg; Er jo nokså sikker på at jeg har litt mørkere stemme enn før. Og tror jeg har sånn at man såvidt merker overgangen.

 

Problemet er jo at det forstår jo ikke andre. :S

Så kan jo være litt "flaut".

 

Haha, tingen er at du fortsatt er i tenårene, så snart stemmen din har skiftet, kommer ingen til å huske deg med en lys stemme, eller stemmeskiftet ditt. Den mørke stemmen din erstatter minnene rett og slett.

 

Så et tips, selv om det kan hørtes litt simpelt ut, vil være å ikke bry deg, folk husker aldri noens stemmeskifte. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...