hjelpmeg2010 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Hei, Alle sammen. Jeg går på Norges Kreative Fagskole, og har fått en reel oppgave, med en reel kunde, denne kunden har en økologisk dagligvare butikk, og vi har fått i oppgave for å promotere butikken hans, men ikke så mye at mengden med kunder stiger for drastisk, vi skal har også laget et nytt navn for anledningen, og dette navnet er "GRØDE" så jeg bare lurer på hva dere legger i dette navnet, jeg hadde sottet veldig pris på om dere hadde tatt dere tid til og svare, helst uten å søke det opp på nett. Takk for evt. svar, og beklager for alle skrivefeil, men har sysleksi. Mvh Jon Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Grøde: Legger ikke så alt for mye i det ordet, utenom at det har en ø for økologisk i seg, og er en versjon av grønn. Det kan også tolkes som en blanding av grønt og rødt, uten at jeg ser hva rødt har med økologisk og gjøre. I tillegg ligner det på navnet til Grøstad gård, som selger økologiske varer. Lenke til kommentar
hjelpmeg2010 Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Takk takk Ja, det har vært stor debatt bladt folk på gruppen om det navnet. Lenke til kommentar
Baabaaaosii Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Takk takk Ja, det har vært stor debatt bladt folk på gruppen om det navnet. Nå har jeg googlet ordet, og hvis det er det nynorsket ordet Grøde du tenker på, så gir det jo en god mening. Dessverre så er det ikke sikkert det er så mange som vet hva ordet betyr. Undertegnede gjorde det ikke Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) jeg tenker på markens grøde som vel egentlig er en boktittel, som jeg igjen alltid har tenkt på som "det marken produserer" altså det naturen produserer. Om det er riktig vet jeg ikke. Så my guess: grøde er noe som er produsert av naturen. edit: se man det: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=gr%F8de&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j Endret 2. november 2010 av Ekko Lenke til kommentar
hjelpmeg2010 Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Jo det er det nynorske definisjonen vi sikter etter, men der er akuratt det, om folk skjønner det, men vi skal ha en kampanke også, som forklarer akuratt dette med hva det betyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå