KarlRoger Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hvorfor skal vi la andre fortelle oss hvordan vi skal skrive? Hvorfor bruke det latinske alfabetet? Hvorfor snakke norsk? Hvorfor bruke norske penger? Hvorfor følge norske kjøreregler? Indoktrinering alt sammen. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hvorfor skal vi la andre fortelle oss hvordan vi skal skrive? Hvorfor bruke det latinske alfabetet? Hvorfor snakke norsk? Hvorfor bruke norske penger? Hvorfor følge norske kjøreregler? Indoktrinering alt sammen. Hvorfor ikke la staten fortelle oss hvordan vi skal leve livene våre, hvor vi skal bo, hva vi skal spise, hva vi kan/ikke kan si/tenke. Hvorfor ikke la staten bestemme hvor vi skal jobbe, og hva vi skal tjene, slik at det blir rettferdig? 2 Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Hvorfor skal vi la andre fortelle oss hvordan vi skal skrive? Hvorfor bruke det latinske alfabetet? Hvorfor snakke norsk? Hvorfor bruke norske penger? Hvorfor følge norske kjøreregler? Indoktrinering alt sammen. Ja, det er indoktrinering, og dynamikken bak denne indoktrineringen er slik at den framstår langt mer spiselig for hver enkelt person, staten kaster deg ikke i fengsel for å snakke sørlandsk i Nord-Norge. Sørlendingene kaster heller ikke Nordlendinger i fengsel for å snakke nordnorsk, eller om de går med trøyer med kinesiske og kyrilliske tegn (med mindre Nordlendingene åpner kjeften mot sørlandsk politi, da tenker jeg de havner på glattcelle ganske kjapt...) Hvorfor bruke norske penger? Fordi det er få butikker som aksepterer dollar og euro, og fordi staten har et ønske om å kunne føre en selvstendig rentepolitikk. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Kødder du med meg eller???? Når unger indoktrineres av sosialdemokratiske damer, så er det helt OK, fordi det lissom er bevist at det er best???? Best for hvem?????????? Deg? Damene? Enten kommer du med konkrete beviser for at unger indoktrineres av sosialdemokratiske damer, eller så avslutter vi dette sidespranget i debatten. Lykke til. Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Kødder du med meg eller???? Når unger indoktrineres av sosialdemokratiske damer, så er det helt OK, fordi det lissom er bevist at det er best???? Best for hvem?????????? Deg? Damene? Enten kommer du med konkrete beviser for at unger indoktrineres av sosialdemokratiske damer, eller så avslutter vi dette sidespranget i debatten. Lykke til. Avslutt hva du vil du. Dine preferanser om hva du ønsker å diskutere, trenger du ikke bry oss andre med, selv om jeg skjønner at du er ute etter å leke debatt-sjef. Hvis du er ute etter lydopptak eller video-footage fra klasseundervisning, så kommer ikke dette til å komme fra meg. Flesteparten av norske lærere er kvinner. Flesteparten av disse stemmer sosialistisk, og har andre syn enn hva de som diskuterer på diskusjon.no av gutta har. Damene er mer konservative, og opptatt av trygghet. Alle mennesker behandler folk de liker bedre enn folk de misliker. Læreplanene inneholder klare formaninger om hva ungdommen skal ha av holdninger, bla mtp likestilling. Jeg har selv blitt fortalt av både mannlige og kvinnelige lærere, hva som er riktig etiske holdninger å innta, rent politisk. Jeg har fått LO propaganda om hvor ille det gikk med en jente som ikke var fagorganisert, og eneste grunnen til at hun ikke var det, var hennes egen pengelyst og grådighet. Jeg har hatt religionslærere og engelsklærere som har gitt prøver med likestillingsspm, og hudflettet bl.a stilen min foran klassen, for å hevde at det ikke var gitt at det skulle være lik timebetaling, dersom det ble gjort forskjellig arbeid som følge av fysisk styrke. Jeg har sett hvordan klassevenner som ga faen, ble behandlet når de sa at kvinner bare skulle pendle fra kjøkkenet til senga, og ellers ikke gjøre noe. Damene kontrollerer hvem som skal bli noe i samfunnet. Sosialistdamene er autoritære krek, som dermed indoktrinerer, former og påvirker. Bevis at det er likebehandling i norsk skole, og bevis at holdninger ikke betyr noe. Tror du at du kan få 6er i alle fag ved å være rasist og nazist? Nei? Da er det indoktrinering. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 5. november 2010 Forfatter Del Skrevet 5. november 2010 Flesteparten av norske lærere er kvinner. Flesteparten av disse stemmer sosialistisk, og har andre syn enn hva de som diskuterer på diskusjon.no av gutta har. Damene er mer konservative, og opptatt av trygghet. Alle mennesker behandler folk de liker bedre enn folk de misliker. Læreplanene inneholder klare formaninger om hva ungdommen skal ha av holdninger, bla mtp likestilling. Kilder? Hvis ikke du har kilder tar jeg ikke deg seriøst. Jeg har selv blitt fortalt av både mannlige og kvinnelige lærere, hva som er riktig etiske holdninger å innta, rent politisk. Jeg har fått LO propaganda om hvor ille det gikk med en jente som ikke var fagorganisert, og eneste grunnen til at hun ikke var det, var hennes egen pengelyst og grådighet. Jeg har hatt religionslærere og engelsklærere som har gitt prøver med likestillingsspm, og hudflettet bl.a stilen min foran klassen, for å hevde at det ikke var gitt at det skulle være lik timebetaling, dersom det ble gjort forskjellig arbeid som følge av fysisk styrke. Jeg har sett hvordan klassevenner som ga faen, ble behandlet når de sa at kvinner bare skulle pendle fra kjøkkenet til senga, og ellers ikke gjøre noe. Damene kontrollerer hvem som skal bli noe i samfunnet. Sosialistdamene er autoritære krek, som dermed indoktrinerer, former og påvirker. Bevis at det er likebehandling i norsk skole, og bevis at holdninger ikke betyr noe. Tror du at du kan få 6er i alle fag ved å være rasist og nazist? Nei? Da er det indoktrinering. Denne tråden handler ikke om dine erfaringer mens du har gått på skolen. Denne tråden handler ikke engang om skolen, men om skolegudstjenesten. Hva du er blitt fortalt av lærere, enten de er menn eller kvinner, er urelevant! Jeg har aldri blitt fortalt hva som er reiktige etiske holdninger, aldri fått LO-propaganda, aldri fått hudflettet stilene mine. Om du har det så jævlig på skolen, så ta det opp med elevstyret eller de det gjelder. Lag en egen tråd for det, men ikke kom drassende med dine problemer takk. Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 Kilder? Hvis ikke du har kilder tar jeg ikke deg seriøst. Nei, vel. Denne tråden handler ikke om dine erfaringer mens du har gått på skolen. Denne tråden handler ikke engang om skolen, men om skolegudstjenesten. Ja, og skolegudstjenesten er like grei som skolesosialismen. Like indoktrinerende, like manipulerende, like legitim. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. november 2010 Forfatter Del Skrevet 6. november 2010 (endret) Ja, og skolegudstjenesten er like grei som skolesosialismen. Like indoktrinerende, like manipulerende, like legitim. Men ikke like veldokumentert. Frem til nå har vi bare ditt ord på det. Dessuten handler ikke denne debatten, som JEG startet, om en sosialistkonspirasjon, lærerne dine, ufoer eller reptiler! Endret 6. november 2010 av Abigor Lenke til kommentar
Nihilist1 Skrevet 6. november 2010 Del Skrevet 6. november 2010 Ja, og skolegudstjenesten er like grei som skolesosialismen. Like indoktrinerende, like manipulerende, like legitim. Men ikke like veldokumentert. Frem til nå har vi bare ditt ord på det. Tror det er mer enn mitt ord som kan belegge hvordan undervisning i Norge er bygget opp. Dessuten handler ikke denne debatten, som JEG startet, om en sosialistkonspirasjon, lærerne dine, ufoer eller reptiler! Dersom du leser og summerer opp antall innlegg, så handler dette også om sosialisme, lærere og indoktrinering. Det er bare å telle antall ganger det har blitt nevnt. Du vet; telle: 1-2-3 osv. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. november 2010 Forfatter Del Skrevet 7. november 2010 Ja, og skolegudstjenesten er like grei som skolesosialismen. Like indoktrinerende, like manipulerende, like legitim. Men ikke like veldokumentert. Frem til nå har vi bare ditt ord på det. Tror det er mer enn mitt ord som kan belegge hvordan undervisning i Norge er bygget opp. Dessuten handler ikke denne debatten, som JEG startet, om en sosialistkonspirasjon, lærerne dine, ufoer eller reptiler! Dersom du leser og summerer opp antall innlegg, så handler dette også om sosialisme, lærere og indoktrinering. Det er bare å telle antall ganger det har blitt nevnt. Du vet; telle: 1-2-3 osv. Tror? Hvis du på død og liv skal kapre tråden min, om noe som for meg fremstår som en konspirasjonsteori lagd av en tenåring et eller annet sted i ungdomsskolen eller videregående, så får du komme med noe langt sterkere enn "tror"! Dersom du leser overskriften til denne debatten, og innlegget mitt i starten, så skjønner du veldig godt at det du debatterer her er off-topic! Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 7. november 2010 Del Skrevet 7. november 2010 Såh. Hvordan skal en person som ikke kan lese og skrive ordentlig, som ikke forstår matematikk, KUNNE bli ingeniør? Hvorfor må du ha statlig indoktrinering for å lære å lese og skrive ordentlig? Er norskfaget statlig indoktrinering? Hvordan, og hvilke elementer i norskfaget, ut fra fagplanen, er det du mener er indoktrinering? Er matematikk statlig indoktrinering? Hvordan, og hvilke elementer i matematikken, ut fra fagplanen, er det du mener er indoktrinering? Er geografi statlig indoktrinering? Hvordan, og hvilke elementer i geografien, ut fra fagplanen, er det du mener er indoktrinering? Er engelskfaget statlig indoktrinering? Hvordan, og hvilke elementer i engelskfaget, ut fra fagplanen, er det du mener er indoktrinering? Er de praktiske fagene (gymnastikk, sløyd/håndtverk og heimkunnskap) indoktrinering? Hvordan, og hvilke elementer i disse fagen, ut fra fagplanen, er det du mener er indoktrinering? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå