wil Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 jeg lurte litt på hvor mye man kan få klokket en 2,8 GHZ, for man klokka den til 3 eller 3,2? noen forslag? Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 3ghz er absolutt innen rekkevidde, men utover dette vet jeg ikke så veldig mye ettersom jeg ikke har intel, men har jo observert mange som lett krysser 3ghz barrieren med stock kjøling. Hvorfor ikke teste ut selv da? så finner du fort ut hvor langt den går.. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Du klarer nok 3.2Ghz med boxed vifta..med vann kommer du nok opp til 3.5-3.6 Lenke til kommentar
Ice T Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Egen erfaring med Intel prosessorene så langt har stort sett latt meg overklokke prosessorene på standard kjøling minst 600MHz over "normal" hastighet. Så langt har jeg gjort dette med en Tualatin PIII 1Ghz og min nåværende P4 2.26Ghz kjører dønn stabilt på lusne 2771 MHz. Har kjørt over lengre tid på nesten 2.9, men har holdt på med å legge inn en del nye programmer og følte meg usikker på om maskinen var helt stabil nok til å installere nye programmer på! Gikk ned til dette nivået fordi jeg har kjørt lange benchmarktester på dette nivået over flere dager uten krash og føler meg ganske så trygg på dette nivået. Nå skal det sies at jeg kjører på et Asus P4B533-V, altså Intels 845G chipsettet, så dette holder meg sikkert ganske mye igjen (tror jeg?) I tillegg nyter hovedkortet godt av to stk Corsair 3200 brikker, så det holder meg iallefall ikke igjen! Så, med kabinettvifter i kassen og gode rambrikker, hvorfor skulle du ikke kunne nå rundt i underkant av 3.4? Ha en fin kveld alle sammen! Ice T. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Hadde en 2,8/533 den kjørte stabilt på 3,48 Lenke til kommentar
trojja Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Det er muligens ikke direkte samenlignbart, men jeg kjører min P4 2,8/800 på 3,5 på et P4P800 hk for øyeblikket (riktignok med vannkjøling). Alt virker stabilt og bra Trur ikke dette er noen umulighet med luftkjøling heller da det virker som CPU'en har mer å gå på, minnet mitt derimot......... :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå