snowie Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Hei. Jeg kunne alt om HW på datamaskiner før i min unge alder. Nå ønsker jeg å kjøpe en ny bærbar pc som kan kjøre spille som ikke krever så mye. Er klar over at det er spill på markedet der figurene nærmest kommer ut av pc-skjermen. Jeg trenger å vite hvordan type prosessorer, hvor mye ram, hvilke skjermkort jeg må se etter etc. Spill jeg kunne tenkt meg og spille er BF2 og gode gamle warcraft 3 og div strategispill som gamle Generals. Så ikke kom med en pc til 10000. Eks på hvilken info jeg trenger. Sist gang jeg kjøpte ny pc hadde jeg sett for meg dette på en stasjonær: HD 7200 - 500 GB cpu 3,2ghz minne 2GB DDR2 Skjermkort 256 mb Jeg trenger opplysninger når jeg går i butikken å skal kjøpe ny utti uka. Det blir ikke en stasjonær denne gangen, men en bærbar pc. Setter stor pris på hjelp. Remi Endret 2. november 2010 av snowie Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Acer Asper AS5551G burde være grei til ditt behov. Den koster 5495, har bra med minne, grei CPU og ganske bra skjermkort. Edit: Mener selvsagt Acer Aspire Endret 2. november 2010 av HilRam Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Gå i butikken? Du kjøper vel på nett gjør du ikke? Acer'n som er linket til har en svak prossesor. En core i3/core i5 vil være mye bedre. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Maskiner med Core i3/i5 CPU har som regel ikke dedikert grafikkort med mindre maskinen ligger i en prislkasse høyere enn dette. Lenke til kommentar
Atherius Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Maskiner med Core i3/i5 CPU har som regel ikke dedikert grafikkort med mindre maskinen ligger i en prislkasse høyere enn dette. Nei, men viss han har råd til å bruke 7000 kr på pcen så ville jeg heller gjort det enn å kjøpe en pc til 5500 kr med en litt dårlig prossesor. Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Eks på hvilken info jeg trenger. Sist gang jeg kjøpte ny pc hadde jeg sett for meg dette på en stasjonær: HD 7200 - 500 GB cpu 3,2ghz minne 2GB DDR2 Skjermkort 256 mb Jeg regner med at de fleste maskinene som er aktuelle for deg har 320-500GB HD, noe som holder for de fleste. Eksterne harddisker koster såpass lite nå, så HD-størrelse er ikke noe som bør avgjøre kjøp av bærbar PC hvis du ikke er avhengig av en svært mobil løsning. Ca. 2-2.5 GHz og 2 kjerner er vanlig på dagens bærbare, noe som holder til det meste. Sats på 4GB med DDR3 RAM Skjermkortet er den viktigste komponenten i en spill-PC. Siden du ikke er ute etter de mest krevende spillene vil du klare deg med noe ganske moderat. Pass på at du får minimum 512MB VRAM og SM 3 eller nyere(Shader Model). PCen HilRam linket ser solid ut, ønsker du å følge Bezzzy sitt råd kan du ta en titt på denne: Acer Aspire 5741G 6.295,- Jeg vil anbefale deg å sjekke priser på nettet (f.eks prisguide.no) selv om du ender opp med å kjøpe PC i en fysisk butikk, så kan du unngå å bli "lurt" av en sleazy selger hvis du skulle møte en. PS. Det hjelper hvis du informerer om hvilken skjermstørrelse og min/max pris du ønsker. Edit: typo Endret 2. november 2010 av whitespace Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ASLXPUB02105/acer-aspire-5553g Du har også denne her. Bra prosessor som gjør jobben i de fleste stuasjoner, unntatt skikkelige tunge spill. 4 kjernes er alltid ett pluss og med 6 GB DDR3 går det raskt å jobbe med vanlige oppgaver som Nett, Word, Paint osv. Lenke til kommentar
snowie Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Litt skøy påstand. Det at en trenger 6 gb ram for tekstbehandling. Jeg skal ta til meg noen av disse tipsa. Takk for et godt svar "white" Nå vet jeg i allefall litt om hva jeg bør se etter og hva jeg bør styre unna. Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Var ikke det jeg mente. Det er bedre å kjøre flere programmer samtidig med mer Ram. De fleste har f.eks. Steam, nett, msn, en eller annen Torrent-klient, ett eller kanskje to spill oppe og kanskje ett antivirus som kjører i bakgrunnen. Også hvis man ikke er så god til å deaktivere programmer som startes når du starter windows kan det fort gå litt treigt. I slike tilfeller hjelper det med litt ekstra ram. Dessuten så er ikke 6GB overkill og det er egentlig helt grei størrelse for ram. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 I og med at emnet sier "Spill PC-men ikke til de nyeste spillene", og titler som Generals og WarCraft 3 , samt utsagnet "så ikke kom med en PC til 10 000" blir nevnt i første post, så morer det meg at folk nettopp nærmer seg denne summen. Maskinen må ha ditt, må ha datt, penger vokser på trær. Dette er så erketypisk hw.no-forumet som det kan få blitt. Det bør være mulig for trådstarter å få dekket behovet sitt til ca. kr 5000,- Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597932 Her er en brukbar pc. Eller denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599194 Endret 4. november 2010 av jonskja Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 4. november 2010 Del Skrevet 4. november 2010 Gode kandidater fra jonska her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå