Gå til innhold

Excel: Unreadable content - HVA er fjernet?

TBJ

Anbefalte innlegg

Hei

Har et stort regneark med mange arkfaner som jeg fikk feilmelding på da jeg åpnet den i dag.

Feilmeldingen sier:

"Excel forund unreadable content in '<navnet på min excel fil>'. Do you want to recover the contents of this workbook? If you trust the source of this workbook, click Yes."

Jeg klikket Yes og følgende melding kom opp sammen med excelarket:

Repaired Part: /xl/worksheets/sheet6.xml part with XML error. Load error. Line 2, column 1221157.

Removed Records: Cell information from /xl/worksheets/sheet6.xml part

Removed Records: Shared formula from /xl/worksheets/sheet6.xml part

Removed Records: Formula from /xl/calcChain.xml part (Calculation properties)

Ok... Hvordan finner jeg ut hva som er fjernet?

Har ingen sheet6, men er det meningen at jeg skal telle meg frem til faneark nr. 6 og finne linje 2, kolonne 1221157???

Kolonne 1221157? Det var et veldig høyt og ukjent tall.

Linjen har bare 16384 celler.

Jeg er livredd for at Excel kan ha fjernet noe som er uerstattelig.

Finner jeg ut hva den har fjernet, kan jeg alltids finne et eldre utgave av arket og legge den inn på nytt. Men jeg har ingen annelse hva som er fjernet.

Arket er såpass stort at det er umulig å sammenligne celle for celle med en eldre versjon.

Noen som har en idé om hva feilmeldingen EGENTLIG forteller meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpne VB-editoren (Alt F11 eller lignende). Oppe venstre ser du da en "project explorer". Under filnavnet ser du regnearkene med kodenavn (Sheet1, Sheet2, ...) og så navnet som vises på arkfanen i parentes. Se hva Sheet6 er for en.

Kolonnebetegnelsen var ner mystisk. Men det finnes metoder og verktøy for å sammenligne to regneark. Selv om du har slått fra deg muligheten for sammenligning, se

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&newwindow=1&safe=off&q=excel+compare+worksheets&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

Hvis du er litt over snittet datakyndig: Lag en kopi av filen. Døp den om fra filnavn.xlsx til filnavn.zip. Pakk ut zip-filen. Åpne /xl/worksheets/sheet6.xml i en teksteditor så ser du kanskje hvilken Line 2 det er snakk om og hva den inneholder.

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...