Gå til innhold

Byttet fra Windows til Mac - Øynene blir ekstremt slitne av Macen

TwiiK

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har nettopp byttet fra Windows til Mac på jobb og øynene mine skriker om å bytte tilbake. Jeg har prøvd alt, men jeg får rett og slett ikke til å fokusere skikkelig på Mac. Jeg har prøvd 3 forskjellige skjermer, en 23" cinema display, en 24" dell og en 30" dell og utallige kalibreringer og innstillinger og terminalhacks. Ingenting hjelper.

Dersom jeg bytter tilbake til Windows pcen på samme skjerm så blir alt bra umiddelbart. Det er som om jeg snur meg for å se ut vinduet.

Jeg er helt sikker på at det skyldes font smoothingen på mac, men den eneste innstillingen på dette punktet er "Use LCD font smoothing when available" og den har ingen funksjon, i alle fall ser jeg ikke forskjell på den av og på. Jeg har også prøvd forskjellige kommandoer som skal fikse på font smoothingen i terminalen uten hell.

Noen som har opplevd noe lignende? Jeg får rett og slett ikke til å jobbe på macen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Rart... Jeg har aldri opplevd det. Jeg ser jo forskjellen helt klart, og må si jeg foretrekker Apple sin font smoothing over Microsoft sine "skarpe fonter".. Får håpe du vender deg til det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...