Gå til innhold

Lite lån uten inntekt


madman88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tviler veldig sterkt på at du får noen lån uten noe form for lønn eller garanti. har du noe formue så kan du bruke det som garanti men har du ingen av delene så får man ikke

ikke meg bekjent iallefall etter jeg har sett mange tusen annonser her og der og prøvd selv i div banker.

 

du kan derimot få noen til å stå kausjonist for deg da, det betyr at enten du og kausjonisten går i banken og lager avtale slik at kausjonisten tar opp lånet men du får regninga på din adresse eller at du og kausjonisten ordner personlig mellom dere og kausjonisten tar opp lånet alene

Lenke til kommentar

du går til den personen som stoler på deg og dere lager en håndfast avtale, gjerne skriftlig siden du skal i utlandet (kommer helt ann på hvem denne karen er og hvor mye han/hun stoler på deg og slike ting) (jeg kjenner deg ikke så derfor skriver jeg slik nøytralt perspektiv)

 

så går han/hun i banken og tar opp et lån på det og det beløpet, så må da kasujonisten betale regningen men du setter inn penger til regningen hver mnd (eller alt etter hvordan dere vil ordne det)

 

det som er hovedpointet med kausjonist er at det er ikke du som tar opp lånet men det er en kamerat eller en i familien som stoler på deg som gjør det og han setter sine penger på risiko for hvis du ikke betaler regninga så må han betale den utav si lomme.

 

så det blir ikke du som skal låne men han/hun andre som gjør det så betaler du til den vedkommende ;)

Lenke til kommentar

hvis man ikke har betalingsanmerkninger på seg og er fyllt 18 så skal det ikke være noe problem i utganspunktet å få seg mastercard nei

 

jeg hadde helt glemt vekk mastercard (er ikke kredittverdi selv så tenker aldri på de kortane :p)

 

edit: øke grensen på mastecardet ditt da ;) det er jo enda enklere enn å få seg nytt ;)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

du går til den personen som stoler på deg og dere lager en håndfast avtale, gjerne skriftlig siden du skal i utlandet (kommer helt ann på hvem denne karen er og hvor mye han/hun stoler på deg og slike ting) (jeg kjenner deg ikke så derfor skriver jeg slik nøytralt perspektiv)

 

så går han/hun i banken og tar opp et lån på det og det beløpet, så må da kasujonisten betale regningen men du setter inn penger til regningen hver mnd (eller alt etter hvordan dere vil ordne det)

 

det som er hovedpointet med kausjonist er at det er ikke du som tar opp lånet men det er en kamerat eller en i familien som stoler på deg som gjør det og han setter sine penger på risiko for hvis du ikke betaler regninga så må han betale den utav si lomme.

 

så det blir ikke du som skal låne men han/hun andre som gjør det så betaler du til den vedkommende ;)

 

Det der er ikke riktig.

 

Du tar opp lånet, mens kausjonisten skriver under på at h*n vil være kausjonist (kausjonisten må selvfølgelig stille med sikkerhet). Du betaler alt av renter og avdrag. Dersom du ikke betaler, så blir lånet ført over til kausjonisten.

 

Det du beskriver er privat lån.

 

(men tror egentlig ikke du blir sett på som noe annet enn risiko for banken, og du sliter nok dermed litt med å få til dette)

Endret av WiiBoy
Lenke til kommentar

det spiller da ingen rolle. siden han allerede har spurt banken om det og de sa nei så gadd jeg ikke å lange ut om at de begge skal på kontoret og skrive under på papirene for at han skal få avslag men heller forklare den andre veien som er fullt mulig etter at banken har sagt nei til kausjonist ;)

 

begge er kausjonister

Lenke til kommentar

...begge er kausjonister

 

Det er bare kjekt at folk vet hva som er hva, og begge er ikke kausjonister.

 

Kausjonist er når noen andre enn lånetaker stiller sikkerhet for hele eller deler av lånet.

 

Privat lån er at man låner penger fra privatperson, og da er det opp til utlåner hvilke grad av sikkerhet som må stilles.

Lenke til kommentar

det var ikke sånn begge jeg mente.. jeg mente ikke begge personene men jeg mente begge de 2 forskjellige mulighetene er at 1 er kausjonist ovenfor den andre

 

det jeg forklarte OG det du forklarte heter kausjonist

om han ene går i banken selv alene å tar opp lån eller om de går begge to og begge skriver under spiller ingen rolle den ene personen er kausjonist for den andre på begge de 2 forskjellige

 

skjønner nå???

Lenke til kommentar
skjønner nå???

Det er fortsatt feil.

 

Kausjonist:

Person 1 går i Bank A og søker om lån på kr 60.000' date='-.

Person 2 er med i Bank A og stiller som kausjonist.

Person 2 må stille noe vedkommende eier som sikkerhet for lånet.

Person 1 står som låntaker, og må betale avdrag og renter.

Betaler ikke person 1 lånet i tide går banken på person 2, som kausjonist.

Om person 2 ikke kan betale lånet vil Bank A ta det som person 2 stilte som sikkerhet.[/quote']

 

Privat lån:

Person 1 går til person 2 og ber om å få låne kr 60.000' date='-.

Person 2 godtar eller avviser dette.

Om person 2 godtar dette skriver person 1 og person 2 en avtale seg i mellom.

Person 1 betaler avtalte avdrag/renter til person 2 direkte(evnt annen nedbetalingsplan).

Om person 1 ikke overholder avtalen må person 2 kreve dette av person 1 på egenhånd.

Hvor person 2 får pengene fra til å låne til person 1 har lite å si.[/quote']

 

Ser du ikke forskjellen?

Endret av nomore
Lenke til kommentar

jeg ser fint forskjellene men person 2 er i begge tilfellene kausjonist for person 1

 

hadde det ikke vært for person 1 så hadde han ikke tatt opp lånet i første omgang.

 

hvis person 2 hadde hatt 2 milliarder på konto og han ikke gikk i banken og tok opp lån så ville saken vært anderledes

 

men så lenge person 2 har tatt opp lån PGA person 1 så er person 2 kausjonist uansett hvordan du vrir og vrenger på det

da er det til syvende og sist person 1 som skal betale til banken og det er det i begge tilfellene

 

 

hvis person 1 går til person 2 og spør: "hey, kan jeg låne 60k av deg?" og person 2 sier: "ja bare vent litt så overfører jeg det til kontoen din fra min personlige konto uten å gå i banken å låne" (åsså kommer da selve betalingsavtalen mellom de to)

 

så blir saken helt anderledes, da er ikke person 2 kausjonist for noe som helst fordi person 2 har ikke tatt opp noe lån på vegne av person 1 (person 2 hadde ikke fått noe ekstra utgifter ved renter og avbetaling på vegne av person 1)

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...