confusus Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 God dag, jeg hørte av min far noe om at hvis jeg er alene på jobb som ikt lærling og jeg har ingen som passer på meg? så kan jeg for mer lønn siden jeg på en måte er sjef da. når jeg mener alene så er det bare meg på kontoret, og styrer alt, er dette sant? Lenke til kommentar
DrHawkins Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 ikke etter meg bekjent men kan være jeg tar feil her for er ikke hundre prosent sikker, det jeg vet er at en lræling lønn har så og så mange % av fullt utdannet lønn per semester så stiger du så og så mange % per semester i lønn (1 semester er 6 mnd) Lenke til kommentar
confusus Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 ja det er fult klar over, men jeg har et annet system Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Så vidt eg veit har du ikkje krav på noko nei. Ved overtid skal du ha betalt hjelpearbeidarlønn, men så lenge du ikkje har fagbrev har du ikkje noko krav på høgare lønn sjølv om du må jobbe aleine. Lenke til kommentar
vivastar Skrevet 8. november 2010 Del Skrevet 8. november 2010 (endret) Du har ikke lov til å jobbe alene når du er lærling! Sånn egentlig. Endret 8. november 2010 av vivastar 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EZE0dRsY Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 (endret) Hvis du er alene i bedriften og drifter alt av datasystemer (fagprogrammer, servere, telefonsystem etc) Så har du krav på å bli tatt ut av stillingen som lærling og inn som vikar fram til den personen som egentlig har dette ansvaret er tilbake. I den tiden du er vikar, så har du krav på hjelpearbeider lønn. Men den tiden du er vikar, regnes ikke med i lærlingetiden. EDIT: Gjelder dette kun noen dager i mnd eller året, så kan du ikke gjøre det jeg nevnte over (altså, være vikar for en dag eller to). Det er noe avvik din "fagansvarlig" eller "veiledere" kan ha. Hvis din fagansvarlig eller veileder er sykmeldt over en lengre periode, så skal bedriften ansette en vikar, som kan bistå deg. Hvis ikke så kan de ansette deg som vikar og permitere deg fra lærlinge stillingen. Endret 11. november 2010 av Slettet-EZE0dRsY Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå