Gå til innhold

Tips til redigering av fashion bilder

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Synes det er så utrolig mange flotte fashion-bilder ute å går og har ikke helt fått til den looken på mine bilder.

Er det noen der ute som her noen tips om hvordan man redigerer bildene for å få dette til. Kanskje noen gode tutorials. Er god i photoshop, men vet bare ikke helt hvor jeg skal begynne :)

Setter pris på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før Photoshop gjøres den viktigste delen av dette arbeidet. Det ligger mye arbeid i forarbeidet. Blant annet gjelder dette lyssetting/loacations/"prepping" av eventuelle modeller+++. Hvor mange timer som gjøres FØR det trykkes på utløseren er neimen ikke godt å vite...

Så trykkes det på knappen av en som er kompetent til akkurat det.

Først nå kommer PS/ellerandreprogrammer inn i prosessen. Og selv om det helt sikkert gjøres mye i etterbehandling ligger nok mesteparten av jobben i "forbehandlingen"...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789234

Som "rogkas" sier, så er nok det viktigste gjort før utløseren går. Men når det er sagt, så er det ganske moro å se hvor mye man kan få til i PhotoShop om man har tid og lyst :)

Anbefaler deg å søke litt rundt på YouTube, der ligger ganske mye.

Søk f.eks. etter "glamour retouching" og "photoshop tutorial", og jeg tror du kommer til å få endel å drive med fremover :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Første du kan gjøre er å se på Dove evolution, som du sikkert har sett før, men allikevel gir det deg et overblikk på hva man kan gjøre:

http://www.youtube.com/watch?v=iYhCn0jf46U

Jeg er ikke så stor fan av youtube når det gjelder ps tutorials. Det er mye bra der selvfølgelig, men du vet ikke hva som er bra og dårlig. Selv er jeg også mer fan av tekst tutorials, men de er ofte litt vanskeligere å forstå enn video i begynnelsen.

Hvis jeg skal gi deg noen generelle tips er å ikke overdrive altfor mye. Plastikk dukker er ikke pent. Når jeg prøver meg frem så drar jeg det til det mest ekstreme jeg kan for å lære nye ting.

15 tutorials

også kan du søke på denne siden:

Min lenkehttp://psd.tutsplus.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...