Sasja1 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Jeg får ikke åpnet porter som jeg har lagt iinn i forwarding på Linksys ruteren min. Jeg bruker WRT54GC. Jeg får bare åpnet port 80. Foran ruteren ligger det et modem som er koblet til antenne utak til CanalDigital. Jeg har lagt portene inn på brannmuren i Windows (vista). Jeg vil gjerne gi deg ip adressen min slik at du kan se setuppen til min ruter hvis det er behov. mvh Sasja1 Endret 2. november 2010 av Sasja1 Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 Jeg får ikke åpnet porter som jeg har lagt iinn i forwarding på Linksys ruteren min. Jeg bruker WRT54GC. Jeg får bare åpnet port 80. Foran ruteren ligger det et modem som er koblet til antenne utak til CanalDigital. Jeg har lagt portene inn på brannmuren i Windows (vista). Jeg vil gjerne gi deg ip adressen min slik at du kan se setuppen til min ruter hvis det er behov. mvh Sasja1 Er ikke sikker på hva slags modem CD har, men vil tro portene er sperret der også. Så du må inn på IP-adressen til modemet og åpne porter der også. Se på hjemmesidene til CD om de har noen veiledninger der. Dersom CD ikke har noe veiledninger ute, kan du søke etter noe som "<navn på modem> open ports" etc. Husk også at når du åpner porter, så er det enklere for andre å bryte seg inn på nettverket ditt. Åpne derfor aldri fler porter enn strengt tatt nødvendig, og ikke gi ut IP-adressen din til folk på nett som du ikke stoler på. Lenke til kommentar
Sasja1 Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 mvh Sasja1 Er ikke sikker på hva slags modem CD har, men vil tro portene er sperret der også. Så du må inn på IP-adressen til modemet og åpne porter der også. Se på hjemmesidene til CD om de har noen veiledninger der. Dersom CD ikke har noe veiledninger ute, kan du søke etter noe som "<navn på modem> open ports" etc. Husk også at når du åpner porter, så er det enklere for andre å bryte seg inn på nettverket ditt. Åpne derfor aldri fler porter enn strengt tatt nødvendig, og ikke gi ut IP-adressen din til folk på nett som du ikke stoler på. Hei hei! takk for svar. Jeg bruker thomson tcm420 modem. Men i følge diskusonene her ute på dette fora er det ikke nødvendig å åpne noe porter fordi den ikke har noe porter. Vel.. ikke vet jeg. Men jeg skal finne mer ut av dette. Jeg har lagt inn portene i WIN brannuren men jeg får ikke åpnet dem. Når det gjelder å gi ip adresse så er jeg forsiktig. Men takk for din omtanke:). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 (endret) Hvis du kun får åpnet port 80, så har nok ISP (Telenor)stengt resten pga "abuse". Modemet ditt er vidåpent og det er kun i router + evt softwarebrannmur du trenger å tenke på ellers. http://www.telenor.no/bedrift/aktuelt/nyheter/abuse.jsp Endret 2. november 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Sasja1 Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 Hvis du kun får åpnet port 80, så har nok ISP (Telenor)stengt resten pga "abuse". Modemet ditt er vidåpent og det er kun i router + evt softwarebrannmur du trenger å tenke på ellers. http://www.telenor.no/bedrift/aktuelt/nyheter/abuse.jsp En "abuse" er vel bare når det er misstanke om virusspredning fra en kunde på telenornettet, slik jeg forstår det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 CD eies av Telenor, men du får jo gjøre som du vil :-) Lenke til kommentar
sp0 Skrevet 2. november 2010 Del Skrevet 2. november 2010 mulig det er blokkert andre porter fra ISP'n, isåfall må du kontakte ISP for å få ordnet dette. men hvis det er modemet ditt som har blokkert porter, så prøv dette: skal du inn på Thomson TCM 420 så sett fast ip til 192.168.100.2 gå så på http://192.168.100.1 da kommer du inn på kabel modem. Lenke til kommentar
Sasja1 Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 mulig det er blokkert andre porter fra ISP'n, isåfall må du kontakte ISP for å få ordnet dette. men hvis det er modemet ditt som har blokkert porter, så prøv dette: skal du inn på Thomson TCM 420 så sett fast ip til 192.168.100.2 gå så på http://192.168.100.1 da kommer du inn på kabel modem. Jeg gikk inn på den linken du henviste til,men det var ikke noe jeg kunne justere på. Det var bare data til modemmet. Men dette med å sett fast ip til 192.168.100.2 hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Sasja1 Skrevet 2. november 2010 Forfatter Del Skrevet 2. november 2010 CD eies av Telenor, men du får jo gjøre som du vil :-) Det vet jeg:)). Jeg skal kontakte CD i morgen i Jesu navn! Lenke til kommentar
Sasja1 Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Hvis du kun får åpnet port 80, så har nok ISP (Telenor)stengt resten pga "abuse". Modemet ditt er vidåpent og det er kun i router + evt softwarebrannmur du trenger å tenke på ellers. http://www.telenor.no/bedrift/aktuelt/nyheter/abuse.jsp Nå har jeg snakket med CD og det er ingen begrensninger hos meg. Men CD brukte kun port 80 hos meg. Og kan hadde ingen muligheter til å åpne andre porter hos meg. For å åpne en port må jeg ha et softvareprogram til å åpne dem mot? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Er det testing av porter som ikke fungerte for deg? Jeg tolker dette som at du har testet porten uten et aktivt program på porten. Foreslår du laster ned utorrent om du ønsker å teste porter på en sikker måte. Bruk testen i utorrent til å prøve om porten virkelig er åpen. Men regner med at du bare kan åpne porter i routeren nå, så vil det fungere. Lenke til kommentar
Sasja1 Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 Er det testing av porter som ikke fungerte for deg? Jeg tolker dette som at du har testet porten uten et aktivt program på porten. Foreslår du laster ned utorrent om du ønsker å teste porter på en sikker måte. Bruk testen i utorrent til å prøve om porten virkelig er åpen. Men regner med at du bare kan åpne porter i routeren nå, så vil det fungere. Ja det stemmer mr! Jeg sitter nå med min chess flash og kan styre bitComet på mitt hjemmenett. Men den bruker en annen ip adresse som ikke er famili med det kjente 192.168.1.1 aderssen. Så vidt jeg forstår er ikke denne adressen på min PC men et sted der ut på bitcometnettet. Men når jeg går inn på http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ og ligger inn ip adressen jeg fant på bitcomet så er port 10000 fremdeles stengt. Men jeg får opp passord og brukernavn til å logge meg inn på BitComet. Never main.Det funker!! Det jeg trenger hjelp til er at jeg har et prossesorkort som jeg ønsker å styre via Internett. Den har nettverkstilobling dvs intranett. Og den bruker port 10000. Jeg har forwardwet og forwardet meg i hel på denne porten til en lokal ipadresse på kortet uten å få noe kontakt. Kortet heter Making Things. Jeg bruker Dyndns.com med min personlige ipadresse.Og ettersom at jeg har forwardet dette kortet i min Linksys ruter så får jeg bare opp vinduet med brukernavn og passord til setuppen til ruteren. Hva må jeg gjøre her.Må jeg lage en egen webside for den eller er det simpelthen noe instillinger som skal til. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Ja det stemmer mr! Jeg sitter nå med min chess flash og kan styre bitComet på mitt hjemmenett. Men den bruker en annen ip adresse som ikke er famili med det kjente 192.168.1.1 aderssen. Så vidt jeg forstår er ikke denne adressen på min PC men et sted der ut på bitcometnettet. Men når jeg går inn på http://www.yougetsig...ols/open-ports/ og ligger inn ip adressen jeg fant på bitcomet så er port 10000 fremdeles stengt. Men jeg får opp passord og brukernavn til å logge meg inn på BitComet. Never main.Det funker!! Det jeg trenger hjelp til er at jeg har et prossesorkort som jeg ønsker å styre via Internett. Den har nettverkstilobling dvs intranett. Og den bruker port 10000. Jeg har forwardwet og forwardet meg i hel på denne porten til en lokal ipadresse på kortet uten å få noe kontakt. Kortet heter Making Things. Jeg bruker Dyndns.com med min personlige ipadresse.Og ettersom at jeg har forwardet dette kortet i min Linksys ruter så får jeg bare opp vinduet med brukernavn og passord til setuppen til ruteren. Hva må jeg gjøre her.Må jeg lage en egen webside for den eller er det simpelthen noe instillinger som skal til. Slår du på Bitcomet, så kan du finne ut om porten som bitcomet er åpen, ved å teste fra samme datamaskinen: http://www.canyouseeme.org/ Hvis porten er åpen i routeren og aktivt i bitcomet, så vil du få svar om at porten er åpen. Alså du må ha åpnet port i router og ha noe som svarer (bitcomet). Når du nevner makingthings, så kommer jeg på at vi har diskutert dette før . Vi er begge aktiv på et annet forum og da ringer det vel en bjelle, når jeg sier jeg har vært inne i routeren din fra remote. Det jeg leser er at makingthings har programmert inn port 80 som default port og det er ingen enkel måte å endre dette på. Det du kan prøve er å slå av WAN-aksess til ditt routerinterface i Linksysrouteren. Dette er så enkelt som å fjerne haken ved en checkboks. Dette fjerner sperren du nå opplever for port 80. http://www.makingthings.com/forum/devices/707496754 Lenke til kommentar
Sasja1 Skrevet 3. november 2010 Forfatter Del Skrevet 3. november 2010 (endret) Slår du på Bitcomet, så kan du finne ut om porten som bitcomet er åpen, ved å teste fra samme datamaskinen: http://www.canyouseeme.org/ Hvis porten er åpen i routeren og aktivt i bitcomet, så vil du få svar om at porten er åpen. Alså du må ha åpnet port i router og ha noe som svarer (bitcomet). Når du nevner makingthings, så kommer jeg på at vi har diskutert dette før . Vi er begge aktiv på et annet forum og da ringer det vel en bjelle, når jeg sier jeg har vært inne i routeren din fra remote. Det jeg leser er at makingthings har programmert inn port 80 som default port og det er ingen enkel måte å endre dette på. Det du kan prøve er å slå av WAN-aksess til ditt routerinterface i Linksysrouteren. Dette er så enkelt som å fjerne haken ved en checkboks. Dette fjerner sperren du nå opplever for port 80. http://www.makingthings.com/forum/devices/707496754 Ja korrekt. Jeg hadde mistanke at det var deg T. Pga din link om religion:) hehe. Jeg åpnet BitComet,lastet ned en fil og åpnet webadressen. Men port 10000 er forsatt stengt. Hvor finner jeg WAN aksess? Jeg kan sende deg ipadressen min til deg på den andre diskusjonsforummet så du kan få se? Endret 3. november 2010 av Sasja1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. november 2010 Del Skrevet 3. november 2010 Det var litt merkelig, for det så ut som remote WAN access var disabled, men jeg kom jo inn :-) Mulig at det var forårsaket av at du hadde en portforwarding på port 80 som pekte på routerens IP (192.168.1.1). Pass på at du forwarder til ipadressene i ditt LAN og ikke til routeren :-) Hvis makingthings har 192.168.1.102, så forward til den og ikke 192.168.1.1 ! Det samme gjelder selvsagt når du skal forwarde mot PC. I routeren din er det nå to stk koblet opp 192.168.1.100 og 101. Det er disse du normalt forwarder mot, ikke routerens egen adresse. Administration Tab / Management This section of the Administration tab allows the network’s administrator to manage specific Router functions for access and security. Remote Router Access Remote Management To access the Router remotely, from outside the local network, select Enabled. Otherwise, keeps the default setting, Disabled. Lenke til kommentar
Sasja1 Skrevet 4. november 2010 Forfatter Del Skrevet 4. november 2010 Det var litt merkelig, for det så ut som remote WAN access var disabled, men jeg kom jo inn :-) Mulig at det var forårsaket av at du hadde en portforwarding på port 80 som pekte på routerens IP (192.168.1.1). Pass på at du forwarder til ipadressene i ditt LAN og ikke til routeren :-) Hvis makingthings har 192.168.1.102, så forward til den og ikke 192.168.1.1 ! Det samme gjelder selvsagt når du skal forwarde mot PC. I routeren din er det nå to stk koblet opp 192.168.1.100 og 101. Det er disse du normalt forwarder mot, ikke routerens egen adresse. Administration Tab / Management This section of the Administration tab allows the network’s administrator to manage specific Router functions for access and security. Remote Router Access Remote Management To access the Router remotely, from outside the local network, select Enabled. Otherwise, keeps the default setting, Disabled. Jeg prøver og prøver. Jeg får ikke åpnet de andre portene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå