Hayward Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Når du sier underholdningsdings, hvilken underholdning er du bruker som ikke er tilgjengelig for f.eks Galaxy S? Ingen ting vil jeg tro. Annet enn skjermstørrelsen vil jeg tro. Jeg kjenner som sagt ikke galaxy s og må ta alle forbehold der. Jeg kan oppsummere mitt bruk på denne måten: Se film og serier på fly/reiser/dassen osv.... Høre på musikk i bil. (winamp og spotify) Lese og svare på epost. Åpne og gjøre enkle redigeringer på vedlegg. Føre timer. Hente informasjon, bestille tjenester. (fly - hotell) Und so weiter, und so fort. Det jeg merker er at jeg i mindre grad trenger å ta med laptopen på reise. Og i de tilfeller jeg må ha den med så pakker jeg den i kofferten. Min DHD har ikke klart å erstatte en laptop i samme grad. Jeg mener bestemt at det har med skjermstørrelse, batterikapasitet og størrelse å gjøre. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Forskjellen er enorm og viser seg i hvordan du kan bruke den. Utdyp er du snill. Jeg har omtrent ingen erfaring med Android fra før (litt med en Galaxy S), så jeg ønsker gjerne å vite hvilke edringer Samsung har gjort for tablet-versjonen de leverer den med. Større tastatur, bedre kalender, bedre epost og browser gjør at taben egner seg langt bedre som PDA. Veldig lett å organisere og strukturere kalenderevents, mailer osv uten at det føles ut som et ork (som det alltid gjør på en smartphone). Mye av dette har med skjermstørrelsen å gjøre, men jeg synes de små tweaksa i programvaren gjør det langt bedre også. Samsung blir jo her beskyldt for å herme etter Apple og de har fått veldig god kritikk for hva de har gjort, så da kan det vel ikke være så ille? Det er vanskelig å peke på spesifikt hva det er som fører til dette. Tror som sagt det er en kombinasjon. Faktum er at jeg unngår på det meste å bruke en telefon for å f.eks lage 6-7 nye kalenderevents som skal synkes og div. Det føles bare ut som et ork. Med Galaxy Tab føles det nesten like naturlig som en pc. Samme gjelder emails. Taben er på ingen måte et fysisk tastatur, men det er godt nok til å skrive annet enn 2-3 setningers svar. For min del er det de små tingene som dette som gjør at taben er akkurat det - en tab - og ikke forvokst mobil. Til ringing har jeg ikke planer om å bruke den engang. Klart, GUI-wise er den veldig lik feks Galaxy S, naturligvis, men dette gjelder vel også iPad vs iPhone? Forskjellen er i utgangspunktet relativt lav, da tabs er en krysning mellom mobil og pc. Da det er sagt føler jeg det er en sterk distinksjon mellom en Galaxy Tab og en smartphone. Forøvrig er jeg enig i Haywards resonnering rundt persepsjon, og jeg antar at mye avhenger av bruksområde. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Ingenting av det du nevner kan ikke gjøres akkurat like bra på en Galaxy S dersom du ser bort fra skjermstørrelsen. Jeg ser ingen problem med å kalle den en stor Galaxy S eller en stor smartphone. EDIT: Dette er et svar til Hayward. Endret 21. januar 2011 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Ingenting av det du nevner kan ikke gjøres akkurat like bra på en Galaxy S dersom du ser bort fra skjermstørrelsen. Jeg ser ingen problem med å kalle den en stor Galaxy S eller en stor smartphone. Som sagt, jeg skjønner hva du sier. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg ser ingen problem med å kalle den en stor Galaxy S eller en stor smartphone. Hvorfor skulle det være et problem egentlig da.. Det er jo nøyaktig hva det er... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Et par poster over var det en som ikke var enig i utsagnet. Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Et par poster over var det en som ikke var enig i utsagnet. Hvis det er meg du henviser til så sa jeg vel at det for meg ikke er en forvokst mobil men at jeg skjønte hva du snakker om. iPad er for meg en forvokst mobil man ikke kan ringe med. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg mente Olannon. Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Alrighty then. Mente jo at jeg hadde vært rimelig klar og at du ikke er en halvautomat. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jeg mente ikke å tråkke noen på tærne eller lignende. Skal prøve å klarifisere hva jeg mener: En smarttelefon er hovedsaklig en telefon som har synkmuligheter. Disse synkmulighetene er primært for passiv informasjon, dvs visning og ikke input. Dette er en av hovedgrunnene for hvorfor jeg finner widgets viktig for smarttelefoner. En tablet bør essensielt fungere som en PDA hvor man kan legge inn diverse ting og håndtere oppgaver på en fornuftig måte. For mange innebærer dette lesing av aviser, håndtering av mail, kalender osv. iPad har fått ros fordi den er så god på akkurat dette. Widgets er i den sammenheng mindre relevant, da mye av informasjonen blir aktiv (det vil si at du ikke bare leser, men også endrer og legger til). Personlig synes jeg det er et ork å legge til feks kontakter på telefonen. Det er mange trykk, lite tastatur og føles bare tungvint ut. Jeg bruker langt heller google contacts og lar telefonen synce. Med taben føles det langt bedre. Som poengtert tidligere tror jeg primært det er størrelsen som spiller inn her, men det er vanskelig å si. I tillegg har taben bedre programvare for typiske dagligdagse gjøremål, som i stor grad muliggjøres pga skjermen. Hva utseendet angår er den naturligvis veldig lik Galaxy S, både hardware og GUI messig. Hvis folk primært bruker den som en underholdningsmaskin kan jeg forstå at forskjellen er minimal. Med hva taben bidrar med av muligheter hvis du vil, synes jeg det er en signifikant forskjell. Derfor føler jeg 'forvokst smarttelefon' er misvisende, men igjen ser jeg poenget til Hayward om persepsjon og jeg tipper det avhenger i stor grad av eget bruksområde. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hva utseendet angår er den naturligvis veldig lik Galaxy S, både hardware og GUI messig. Hvis folk primært bruker den som en underholdningsmaskin kan jeg forstå at forskjellen er minimal. Med hva taben bidrar med av muligheter hvis du vil, synes jeg det er en signifikant forskjell. Derfor føler jeg 'forvokst smarttelefon' er misvisende, men igjen ser jeg poenget til Hayward om persepsjon og jeg tipper det avhenger i stor grad av eget bruksområde. Hvordan du bruker den endrer ikke hva den er Men joda, jeg til eksempel bruker den først og fremst til VG, andre lugubre nettsider, youtube, mail og spilling. Helt fantastisk å ha med seg bot i sofan når jeg sitter fast i et spill på PS3 og må "jukse litt" med en walkthrough på tuben Ellers synes jeg helt ærlig de vanlige mediene er bedre på padda enn på PC. jeg surfer VG svært sjeldent på PC lenger. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hvilke nettleser anbefaler dere? Tenker da spesielt på en med god flashopplevelse Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg liker Dolphin Pro. Opera er bedre enn native nettleser, men når ikke opp til Dolphin slik jeg ser det. Og jeg deaktiverer plugins med en gang dag Flash dreper enheten veldig raskt. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg liker Dolphin Pro. Opera er bedre enn native nettleser, men når ikke opp til Dolphin slik jeg ser det. Og jeg deaktiverer plugins med en gang dag Flash dreper enheten veldig raskt. Du mener du har satt tilleggsprogrammer (flash) til "på anmodning"? Da får det det beste fra begge verdene, deaktivert flash som ville kunne gitt hakking, og en veldig enkel måte å aktivere den på den flash en du ønsker. Jeg bruker den default nettleseren og lurte på hva som var det beste argumentet for å prøve Dolphin Pro. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Trolig "på anmodning". Største fordel med DP er slik jeg ser det "open in background tab" og gestures. Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hvordan screendumper man med en tab? Lenke til kommentar
Hayward Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg bruker den default nettleseren og lurte på hva som var det beste argumentet for å prøve Dolphin Pro. Du har ikke opplevd at den lagger? Jeg ble anbefalt å bytte den som er default ihf på grunn av lagging. Har derfor ikke prøvd den. Burde jeg revurdere? Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg har såvidt prøvd dolphin hd nå og kan ikke si at jeg er imponert. Den virket tregere enn std leser og håndterte flash ekstremt dårlig. Har ikke prøvd opera enda, hvordan er denne på hastighet, multitouch og flash? Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Du har ikke opplevd at den lagger? Jeg ble anbefalt å bytte den som er default ihf på grunn av lagging. Har derfor ikke prøvd den. Burde jeg revurdere? Den lagger vel bare om du er på en side med masse flash og ikke har satt denne til "ved behov". Jeg har ikke merka noe til noe lagg Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Jeg sliter voldsomt med å få koblet til enheten til Kies. Har lastet ned Kies 2.0, men jeg har samme problem som jeg alltid har hatt - nemlig at den stopper opp på "kobler til enhet". Tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå